Hoe kan ik mijn kilometer teller afstellen? er zit namelijk een afwijking van 20% in als ik 100 rij rijd ben 120. Ik heb het dashbord al losgehaald en zag daar ongeveer 3 potmeters een die bereikbaaris van de bovenkant zonder dat je hem uit elkaar hoeft te halen en nog 2 of 3 anderen wat beter verstopt. De vraag is aan welke moet ik draaien om m'n teller bij te stellen? Het is trouwens voor een GTT.
En ik ben gisteren naar de sloop geweest om een nieuw achterraam hendeltje te halen omdat die van mij stuk is en nu permanent dicht zit. Ik ben ongeveer 30 min bezig geweest om het los proberen te krijgen en toen heb ik het maar opgegeven. Kan iemand mij precies uitleggen hoe ik deze los moet halen??
-
die vraag van dat hendeltje heb ik ookal mee gezeten.. er zit een vaag schroef mechanisme in.. ik denk dat je die achterste kappen waar je gordels in verdwijnen eraf moet hebben en dat daar (torx) schroefjes onder zullen zitten.
-
ja, je zou daar een schroefje verwachten, mooi niet dus.. ik denk dat dat zo'n klik / breek systeem is..
klik / breek = of het klikt los, of het breekt af

klik / breek = of het klikt los, of het breekt af

Je moet de "plastic bekleding" rondom het raam verwijderen. Dan zul je zien dat de bevestiging met twee torx schroeven vast zit. Je moet dan eerst (indien aanwezig) de handgreep demonteren. De rest kun je (op de sloop) met grof geweld "demonteren".
Oh ja, eerst even de zijkapjes verwijderen (4 schroeven) waar normaal gesproken de luidsprekers zitten aan de achterzijde.
[ This message was edited by: HotShot on 2002-02-22 16:30 ]
Oh ja, eerst even de zijkapjes verwijderen (4 schroeven) waar normaal gesproken de luidsprekers zitten aan de achterzijde.
[ This message was edited by: HotShot on 2002-02-22 16:30 ]
-
*buigt richting Hotshot*
ja, maar dan sloop je dus beide keren dat hendeltje, hoe houdt je dat heel van auto naar auto??
[ This message was edited by: JBL-GT-Turbo on 2002-02-22 16:31 ]

[ This message was edited by: JBL-GT-Turbo on 2002-02-22 16:31 ]
Huh?
Je kan die plastic delen op een dusdanige manier demonteren dat het hendeltje ongeschonden blijft zitten!
Het probleem zit hem voornamelijk in de hoek van het achteruitje. Daar zul je waarschijnlijk een schroevendraaier nodig hebben om het geheel eruit te wippen. Er zit namelijk best wel wat spanning op.
Het ging bij mij goed zonder verdere schade aan de plastic delen.
Wellicht komt wijsheid met de jaren.
Je kan die plastic delen op een dusdanige manier demonteren dat het hendeltje ongeschonden blijft zitten!
Het probleem zit hem voornamelijk in de hoek van het achteruitje. Daar zul je waarschijnlijk een schroevendraaier nodig hebben om het geheel eruit te wippen. Er zit namelijk best wel wat spanning op.
Het ging bij mij goed zonder verdere schade aan de plastic delen.
Wellicht komt wijsheid met de jaren.

Overigens doe je er verstandig aan om die klapruitjes helemaal te demonteren en ze te vervangen door standaard Renault 5 ruitjes. Ze kunnen dan niet meer open, dus ook niet per ongeluk. En het voorkomt tevens lekage. Al eens een (niet gerestaureerde) GTT gezien die niet verroest was onder het raamrubber?
[ This message was edited by: HotShot on 2002-02-22 16:44 ]
[ This message was edited by: HotShot on 2002-02-22 16:44 ]
Ik had het ook niet over dat plastic ik had het over het hendeltje waar ie aan het raam bevestigd zit. Op de sloop heb ik hiernaar gekeken en het leek haast onmogelijk om het eruit te halen.
Maar zoals jij al zei een gewoon R5 raampje zou een stuk beter zijn ze staan immers toch nooit open bij mij.
Maar zoals jij al zei een gewoon R5 raampje zou een stuk beter zijn ze staan immers toch nooit open bij mij.
En ik wou nog even terugkomen op het eigenlijke onderwerp van dit topic m'n kilometer teller. Ben zei dat hij het ergens gelezen had op dit forum maar ik kan het niet terug vinden en hij weet het ook niet meer. En het stoort me toch wel erg die 20%.
Jah men zei dat 20% afwijking niet mogelijk is maar op zijn teller dus echt wel
Menno zei dat er een potmetertje voor op zat om het aftestellen, maar er zitten wat meer potmeters op. Is dit de juiste manier om het bij te stellen? Zo ja welk potmetertje?
Jelmer gaf je toerenmeter nu niet wat minder aan na bijstellen?

Jelmer gaf je toerenmeter nu niet wat minder aan na bijstellen?