Zoals de titel aangeeft zou ik graag een R25 v6 motor in een alpine GTA monteren.
Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben, en weten welke aanpassingen ik moet doen?
Ik heb een motor op de kop kunnen tikken incl kabelboon, brandstofpomp,...
Heeft er iemand elektrische schemas van de motor tot aan de ECU
En heeft er iemand fotos van de motorsteunen van de R25 motor(ik moet de mijne nog gaan ophalen en ben toch al benieuwd)
Wat ik tot nu toe ongeveer weet is
dat ik de plaat waar de motorsteunen opzitten moet overzetten van de originele motor (of is dit enkel nodig bij een safrane motor omdat deze dwars ligt)
dat ik moet opletten bij de positie van de krukassensor tov het vliegwiel omdat bij de alpine de koppelingspomp op deze plaats staat.
dat ik het koelsysteem en die flow van het koelwater goed moet bekijken
.....
Alle tips zijn welkom
ff de link voor de voorgeschiedenis
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=105
R25 motor in GTA
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik heb geen idee....
Maar is er iets mis met je eigen V6...
Of heeft deze r25 V6 ook een turbo der op zitten ?
Maar is er iets mis met je eigen V6...
Of heeft deze r25 V6 ook een turbo der op zitten ?
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Tja...doe eens gek. Ik wil injectie. We hebben het daar onlangs al eens over gehad 

-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
absoluut geen expert, maar deze motoren zijn toch min of meer hetzelfde?
is het niet makkelijker het spruitstuk met injectie over te zetten?
of is het meer min dan meer?
is het niet makkelijker het spruitstuk met injectie over te zetten?
of is het meer min dan meer?

Born Grippy
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
De injectoren zijn in de cilinderkop geboord ipv in het spruitstuk..
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
aha!...klinkt als iets wat Renault zou doen.....Geert Claes schreef:De injectoren zijn in de cilinderkop geboord ipv in het spruitstuk..
Born Grippy
injectoren zitten in het spruitstuk past er zo op je moet alleen de verdeler van de ontsteking verplaatsen ben er ook mee bezig om het om te bouwen
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Pak dan gelijk een safrane 3 liter .
Injectie systeem is ook meer doorontwikkeld .
Als je helemaal goed aan de gang wilt dan pak je de doorontwikkeling van die motor ..
De 24 Klepper uit de xm of 605 .
Mooiste is dan wel een vrijprogrammeerbaar systeem erop .
Vraag daar even voor bij Joost van der hammen
Injectie systeem is ook meer doorontwikkeld .
Als je helemaal goed aan de gang wilt dan pak je de doorontwikkeling van die motor ..
De 24 Klepper uit de xm of 605 .
Mooiste is dan wel een vrijprogrammeerbaar systeem erop .
Vraag daar even voor bij Joost van der hammen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
r5alpine schreef:injectoren zitten in het spruitstuk past er zo op je moet alleen de verdeler van de ontsteking verplaatsen ben er ook mee bezig om het om te bouwen
Okey, volgende week haal ik de motor op, die ligt niet in de buurt, maar wat moet er aan de verdeler verplaatst worden?
En weet jij of de motorsteunen zo passen? Want dan kan ik evengoed alsnog de motor wisselen...
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Ja dat was ik aan het overwegen, maar deze kwam ik per toeval tegen voor weinig via via... En voor zo ver het internet mij slimmer gemaakt heeft is dit veel eenvoudiger.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:Pak dan gelijk een safrane 3 liter .
Injectie systeem is ook meer doorontwikkeld .
Als je helemaal goed aan de gang wilt dan pak je de doorontwikkeling van die motor ..
De 24 Klepper uit de xm of 605 .
Mooiste is dan wel een vrijprogrammeerbaar systeem erop .
Vraag daar even voor bij Joost van der hammen
Geert Claes schreef:r5alpine schreef:injectoren zitten in het spruitstuk past er zo op je moet alleen de verdeler van de ontsteking verplaatsen ben er ook mee bezig om het om te bouwen
Okey, volgende week haal ik de motor op, die ligt niet in de buurt, maar wat moet er aan de verdeler verplaatst worden?
En weet jij of de motorsteunen zo passen? Want dan kan ik evengoed alsnog de motor wisselen...
ik weet niet of de steunen gelijk zijn ik laat de org motor zitten en welke motor heb je gekocht van een 25 phase 1 of 2
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Phase 2. Is hier veel verschil?
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Intussen de motor kunnen bekijken. Inmiddels het juiste vliegwiel besteld.
Ik zie het goed komen om mechanisch alles om te bouwen.
Alleen ben ik nog op zoek achter schema's van een r25 V6 fase 2.
Wie kan mij hier aan helpen.
Ik zie het goed komen om mechanisch alles om te bouwen.
Alleen ben ik nog op zoek achter schema's van een r25 V6 fase 2.
Wie kan mij hier aan helpen.