Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Anonymous

Even voor degene die niet weten wat Speakerland is, zij doen dus in zelfbouw hifi speakers.

Nu doen zij dus ook in car-hifi, nu lees ik dat zij ook compo setjes met Vifa luidsprekers verkopen voor 300 piek. Nu gaan mijn audiofiele oren al jeuken bij het horen van het merk Vifa en ik weet zeker dat als ik toe ben aan een andere auto en nieuwe speakers, dat ik Speakerland zeker met een bezoek ga vereren.

Nu ben ik dus opzoek naar een goede head-unit om de boel aan te sturen. Dus de versterker deel van het project moet behoorlijk zuiver zijn. Met andere woorden, de bass hoeft niet te bonken, maar moet zuiver zijn, ik moet wel een bass gitaar kunnen onderscheiden.

Wie kan mij vertellen, welke merken het meest "audiofiel" zijn in auto-audio termen?
Dirk (CRX)

Infinity versterkers hebben een hele lage vervormingsratio.. verder de echte peperdure merken zijn ontzettend goed.. Nakamichi heeft ook versterkers gemaakt van uitstekende kwaliteit, verwacht alleen niet gigantisch veel vermogen te kunnen trekken uit zo'n versterker.

Voor de headunits zul je naar hele dure series van een merk moeten gaan voor goed binnenwerk (goede laser, bedrading, etc.etc.) Een hele dure Clarion zal heel zuiver spelen.
Zj*rZ

Ga bij Speakerland eens luisteren naar de Sinfoni versterkers, verder kan ik wel weer een hele zooi merken op gaan noemen maar daar heb je ook niet veel aan :smile:
Anonymous

Wat is de gem prijs van een goede Clarion radio?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik zou meteen gaan voor die Vifa's! En 2 mooie 8 inch Vifa woofers erbij en je wagen stuitert de weg over! Een vriend van me heeft Vifa zowel in zijn huiskamer als in zijn auto. In combinatie met een stevige versterker gaat dat je echt een oor-orgasme bezorgen! :wink:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Hmm... Als head-unit zou ik dan voor een JVC of een Pioneer gaan. Van versterkers heb ik nog minder verstand, dus daar zal ik maar niet over beginnen voordat ik domme dingen ga zeggen. Maar goed, een MTX is toch wel goed? :wink:
Zj*rZ

MTX is wel een goed merk, het is alleen meer spl (geluidsdruk) dan sq (geluids kwaliteit).

Maar een sq headunit zou ik gaan voor een Alpine, Nakamichi, Becker of een Clarion...

En als je echt een hele vette wil kan je ook nog een MCintosch nemen, MCintosch is meer bekent mbt hun versterkers maar ze maken ook iig een radio/cd headunit, SQ to the Max :smile:
grtZ!
Arjen

Wat ZjorZ zegt over MTX klopt in principe. Al moet ik zeggen dat mijn MTX versterker een mooier/warmer geluid voorbrengt dan mijn RF-versterker. Die klinkt vrij schel.
Paanz

Als je een goeie headunit zoekt die echt zuiver klinkt, dan kan ik je de mijne aanraden. ik wil een mp3 radio, vandaar dat ik deze verkoop.

Een headunit KEX M900rds
Een 12-cd wisselaar CDX M12
Een Hide-away tuner GEX T70 rds-2
Een afstandsbedienig CXA 3730

De headunit heeft een cassetedeck en de volgende functies

*Bass/treble voor en achter gescheiden + instelbare vorm.
*Grafische EQ 60 125 250 500 1K 3.5K 10K
*Parametrische EQ met 3 +12/-12 punten die traploos tussen 0-20 khz geplaatst kunnen worden voor en achter gescheiden.
*DSP processor voor jazz/studio/concerthall/stadium geluid.
*Volume control naar gelang rijsnelheid d.m.v. ingebouwde sensor
*en de dingen die er normaal ook op een radio zitten

Je kan kiezen uit de PEQ bass/treble met drie geheugens of de GEQ bass/treble met zes geheugens. De GEQ is niet voor en achter apart instelbaar. De head unit heef 4x tulp uitgang (geen subwoofer uitgang) een optische ingang en een aux-ingang. Ook een afneembaar front.

Tsja, en de prijs is eigenlijk wat de gek er voor geeft. Ik weet niet precies hoe oud het is, ik heb het 2 jaar geleden van een kennis gekocht die er nieuw toen meer dan 3000 piek voor betaald heeft. Dus ja, ik wil er toch wel een paar honderd piek voor hebben.
Menno

On 2002-02-21 18:44, ZjorZ
wrote:
En als je echt een hele vette wil kan je ook nog een MCintosch nemen, MCintosch is meer bekent mbt hun versterkers maar ze maken ook iig een radio/cd headunit, SQ to the Max :smile:
grtZ!
Mcintosch, heeft dat niet iets met Technics van doen?
Riël
Über-Spammer

keb een blaupunkt en die is ook errug goed ... en niet te duur ...
Arjen

On 2002-02-22 01:01, Menno
wrote:
On 2002-02-21 18:44, ZjorZ
wrote:
grtZ!
Mcintosch, heeft dat niet iets met Technics van doen?
Volgens mij is het 't A ++ merk van Clarion.
Anonymous

Vifa kan ik je van harte aanbevelen. Ik heb het zelf in mijn huiskamer staan, de Vifa Karat zuilen en Vifa Eden II surrounds. Werkelijk schitterend. Ik kan alleen maar veronderstellen dat ze ook goede kits maken voor in de auto.
Bovendien verwacht ik ook wel dat je een redelijk stukje advies kunt krijgen van de mensen van speakerland.
Persoonlijk kom ik 'altijd' bij Speaker en Co (Haarlem/R'dam/Groningen), maar zij werken (werkten?) samen met Speakerland en bieden ongeveer hetzelfde aan (zie ook hun sites - vrijwel hetzelfde). Via hen (de R'dam vestiging) heb ik zelf een sub gebouwd met een versterker en 12 inch woofer van Fenton Acoustics. Dat was destijds (+- 1,5 jaar geleden) hun 'huismerk' en hoewel er weinig over te vinden is, bleek uit reacties wel dat het een goed merk moest zijn. Mijn eigen setje in mijn vorige auto was in ieder geval perfect: Sony CDX780R headunit, Infinity Kappa speakers voor en achterin (16 en 12 cm), Fenton mosfet versterker (2x240 en 1x380 bridged) achterin. Muziek was nooit meer hetzelfde. Loepzuiver...alleen jammer dat je auto meetrilt :wink:

Fenton Acoustics dus. Volgens mij ook via Speakerland te koop. En Vifa omdat het bij mij thuis waanzinnig klinkt.

Groeten,

Edo
Anonymous

Ik heb zelf thuis Hepta Spring's staan, met Vifa spul erin, klinkt fantastisch.

Becker en Clarion staan bovenaan m'n lijst om als headunit aan het werk te gaan, maar van de losse versterker weet ik het nog niet.
Dirk (CRX)

versterkers van echte kwaliteit :

Nakamishi, Infinity

versterkers van echte power:

Rockford Fosgate
Kicker
Phase Linear

je hebt ook nog een paar Duitse merken, maar daar weet iemand anders vast wel een paar hele goede van..
Plaats reactie