Ik heb een probleempje met mijn Megane II RS. Ik merk dat soms met doortrekken en overschakelen naar zijn 4 dat de koppeling begint te slippen als ik het gas er weer op heb. Het gekke is dat de auto pas 74k gelopen heeft en ik niet de koppelingsvoering zelf verdenk maar kan de vinger niet op de zere plek leggen. Voor wat ik nu weet is dat dit alleen gebeurd als de boel nog handwarm is (motor is wel oliewarm, bak duurt altijd langer). hierna heb ik het niet meer gemerkt. De auto is overigens fase 1 gechipt naar 240pk. Dit moet mij geen probleem lijken voor de koppeling. Is er iemand die dezelfde problemen heeft ervaren of die hier een visie op kan geven? Zit niet te wachten op het vervangen van alles en er dan achter komen dat het ergens anders in zit. Koppeling zou nog zeker 70k mee moeten kunnen lijkt mij.
ik hoor het graag
Daan2D schreef:Kvs denk ik dat adingetje op doelt.
Inderdaad. Ik had het kort nadat ik mijn R26 destijds had voorzien van nieuwe distributie, waterpomp, etc.
Maar ook (ik meen GJ?) een andere R26 had hier kort na een beurt of distributiewissel last van.
Wat de oorzaak uiteindelijk was weet ik niet. Heb auto kort erna verkocht (was al gepland), maar ook van de nieuwe eigenaar er nooit een klacht over gehoord. Zal zich dus hebben opgelost?
Iron BleuMégane IV Estate GT205 + Rouge FlamméClio IV Estate Dynamique TCe90
heb net even een groot rondje gereden en wonderbaarlijk geen last gehad van de koppeling. Maarja. dit was dinsdag ook het geval en vanmorgen slipte hij toch door. misschien dat het spul gewoon eerst goed warm moet zijn (door-en-door) wil het niet aanwezig zijn. Op de snelweg bij 120 in zijn 6 nog de bekende koppelingtest gedaan en motor zakte keurig weer in toeren. (gewacht op de turbodruk voordat ik de koppeling in had gedrukt en weer had laten schieten). Als het vaker gaat voorkomen dan moet het spul gewoon eronderuit. als ik te lang doorga ben ik straks ook nog van mn 'goedkope' vliegwiel af.
Ik wacht altijd minimaal 20-30 minuten vanaf wegrijden totdat ik op het gas ga. Lijkt mij dat de boel dan wel warm hoort te zijn. Koud wordt er niet getrapt, absoluut niet. Zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Motoren slijten zo hard in koude toestand.
De koppelingtest met laten gaan van de koppeling is al heel oud. Je moet hem wel normaal laten gaan. Niet helemaal in dat de auto vrijloopt en dan laten klappen. Dan mol je alle aandrijfdelen. Alles met beleid. Iets indrukken dat hij klimt in toeren en dan gelijk loslaten. Dan moet hij gelijk terugzakken en niet verder gaan klimmen.
Wat wij in de garage doen in , proefrijden , snelheid terug laten zakken naar 40 a 50 km /u dan in z'n 5 of 6 optrekken.
Maar je kan het ook al merken als je gewoon rijd en je voet oo de koppeling zet en een beetje druk op het pedaal geeft ( gewoon met gas er nog op) , als je met minimaal indrukken van het pedaal al slip hebt .. Is je koppeling op
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break