Mijn Megane heeft standaard cupchassis met verlagingsveren (rode veren, volgens mij Eibach).
Auto laatst gecontroleerd en het blijkt dat de rechtervoordemper zweet. Is dus binnenkort aan vervanging toe. Ik ben veel aan het lezen over eventuele verbeteringen mbt schroefsetjes. Zowel op DE en EN fora.
Ik kan voor een goedkoop bedrag aan een KW variant 3 komen. Zal dit een upgrade zijn t.o.v. de set up die ik nu heb? Comfort maakt me weinig uit, beter weggedrag des te meer. Minder body roll etc is waar ik voor wil gaan. Ook twijfel ik nog over een nieuwe set Bilstein B14.
Optie 3 is een standaard schokbreker bestellen en laten monteren.
Hopelijk zijn hier wat leden met adviezen
Onderstel upgrade Meganse RS250 Cup
Bilstein zal ongeveer overeen komen met een h&r monotube set, deze heb ik momenteel onder de Clio zitten. Echt een onwijs mooie balabs tussen strak afgeveerd en rijcomfort. Als je echt voor track focussed gaat dat kun je beter voor de V3 set gaan!
Ik kan de V3 tweedehands waarschijnlijk goedkoper krijgen dan een nieuwe set B14 of H&R.tutuur schreef:Bilstein zal ongeveer overeen komen met een h&r monotube set, deze heb ik momenteel onder de Clio zitten. Echt een onwijs mooie balabs tussen strak afgeveerd en rijcomfort. Als je echt voor track focussed gaat dat kun je beter voor de V3 set gaan!
Is natuurlijk wel zoeken voor de juiste afstelling met de V3.
Hoe dan ook, zullen de setjes een stap vooruit zijn t.o.v. standaard dempers? Volgens velen op RSMegane forum wel. Op Duitse fora wordt weer gesproken over de beste set up van standaard dempers met verlagingsveren...
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
de standaard cup dempers zijn gewoon al heel erg goed, niet dat een KW V3 daar niet wat aan toe kan voegen maar het verschil is kleiner als bij een normale auto.
Grote voordeel is uiteraard de verstelbaarheid van een V3 set, dat heb je met de standaard demper niet.
Grote voordeel is uiteraard de verstelbaarheid van een V3 set, dat heb je met de standaard demper niet.
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
AST zou helemaal top zijn, alleen veeeel te duur
RSC Suspension uit Zwitserland moet ook erg goed zijn!
Rijd de Megane met een aangepaste Bilstein set, gemonteerd en afgesteld bij Madeno
Comfort is nog aanwezig, maar velen zullen het niet prettig meer vinden , maar de wegligging is subliem
Comfort is nog aanwezig, maar velen zullen het niet prettig meer vinden , maar de wegligging is subliem
Welke set exact? Bilstein B14? Lees er toch goede dingen over. Zou beter moeten zijn tov standaard. Echter niet volledig geschikt voor track gebruik (ga ik tevens ook niet doen).HaDries schreef:Rijd de Megane met een aangepaste Bilstein set, gemonteerd en afgesteld bij Madeno
Comfort is nog aanwezig, maar velen zullen het niet prettig meer vinden , maar de wegligging is subliem
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Tegen de tijd dat jij besloten heb wat je gaat doen ....roest je megane...ouwe twijfelaar.
Ga jij over een dag dan met je beslissingen? Liever goede research doen en tevreden zijn met resultaat dan blindelings voor een set te kiezenJochem de Haas schreef:Tegen de tijd dat jij besloten heb wat je gaat doen ....roest je megane...ouwe twijfelaar.
Bilstein BMR14 Clubsport suspension, volledig in rijhoogte verstelbare suspension kit. McPherson upside-down voorstruts met inwendig aangepaste voorschokdemper demping en langere slag. custom built topmounts voorzien van uniballs en extra ingebouwd camber & caster. 60mm ID lineaire veren, bovenste veerschotels, spacer adapters tbv uniball bevestigingArnoRS schreef:Welke set exact? Bilstein B14? Lees er toch goede dingen over. Zou beter moeten zijn tov standaard. Echter niet volledig geschikt voor track gebruik (ga ik tevens ook niet doen).HaDries schreef:Rijd de Megane met een aangepaste Bilstein set, gemonteerd en afgesteld bij Madeno
Comfort is nog aanwezig, maar velen zullen het niet prettig meer vinden , maar de wegligging is subliem
Dat is een hele mond vol! Rijgedrag zal zeker vooruit zijn gegaan. Zou graag eens een rondje mee willen gaan haha Meer gericht dus op track days?HaDries schreef:Bilstein BMR14 Clubsport suspension, volledig in rijhoogte verstelbare suspension kit. McPherson upside-down voorstruts met inwendig aangepaste voorschokdemper demping en langere slag. custom built topmounts voorzien van uniballs en extra ingebouwd camber & caster. 60mm ID lineaire veren, bovenste veerschotels, spacer adapters tbv uniball bevestigingArnoRS schreef:Welke set exact? Bilstein B14? Lees er toch goede dingen over. Zou beter moeten zijn tov standaard. Echter niet volledig geschikt voor track gebruik (ga ik tevens ook niet doen).HaDries schreef:Rijd de Megane met een aangepaste Bilstein set, gemonteerd en afgesteld bij Madeno
Comfort is nog aanwezig, maar velen zullen het niet prettig meer vinden , maar de wegligging is subliem
Zal bij lange na niet zo 'goedkoop' zal als de standaard B14.
Ik ga voor de KW variant 3 en laat deze bij Veban monteren en afstellen. Top mounts wacht ik nog even mee, kan later na altijd nog toegevoegd worden. Dan heb ik in feite bijna de KW Clubsport setup
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Arno mij excuses...ik heb in de snelheid je verward met een bekende van me ...zit hier ook op de site heeft ook een megane 3 RS heeft ook Arno en die jongen kan net zo als zijn vader en zijn oom heel lang ergens overr nadenken en alles uitzoeken tot in detail..ArnoRS schreef:Ga jij over een dag dan met je beslissingen? Liever goede research doen en tevreden zijn met resultaat dan blindelings voor een set te kiezenJochem de Haas schreef:Tegen de tijd dat jij besloten heb wat je gaat doen ....roest je megane...ouwe twijfelaar.
Vandaar mij opmerking
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Echt wel...anders had je nu niet gereageerd..Arno S. schreef:Ik voel mij niet aangesproken
@ Andere Arno, mooi om te horen dat je er met Ralph uitgekomen bent
Dat is een hele mond vol! Rijgedrag zal zeker vooruit zijn gegaan. Zou graag eens een rondje mee willen gaan haha Meer gericht dus op track days?ArnoRS schreef:HaDries schreef:Bilstein BMR14 Clubsport suspension, volledig in rijhoogte verstelbare suspension kit. McPherson upside-down voorstruts met inwendig aangepaste voorschokdemper demping en langere slag. custom built topmounts voorzien van uniballs en extra ingebouwd camber & caster. 60mm ID lineaire veren, bovenste veerschotels, spacer adapters tbv uniball bevestigingArnoRS schreef:Welke set exact? Bilstein B14? Lees er toch goede dingen over. Zou beter moeten zijn tov standaard. Echter niet volledig geschikt voor track gebruik (ga ik tevens ook niet doen).HaDries schreef:Rijd de Megane met een aangepaste Bilstein set, gemonteerd en afgesteld bij Madeno
Comfort is nog aanwezig, maar velen zullen het niet prettig meer vinden , maar de wegligging is subliem
Zal bij lange na niet zo 'goedkoop' zal als de standaard B14.
Ik ga voor de KW variant 3 en laat deze bij Veban monteren en afstellen. Top mounts wacht ik nog even mee, kan later na altijd nog toegevoegd worden. Dan heb ik in feite bijna de KW Clubsport setup [/quote]
Wilde de maximale prestaties uit het onderstel halen binnen het stelde budget, in overleg met Madeno is hiervoor gekozen in combinatie met andere kleinere aanpassingen.
Tevens de remmerij op een hoge niveau gebracht.
Volgende stap is nog net road legal banden, en vervanging van de voor remschijven (2 delige exemplaren)
Rijd overigens geen trackdays of wat dan ook, houd gewoon van een stevige wegligging om het maar zo uit te drukken.
Laatst gewijzigd door HaDries op do 22 dec 2016 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zal ook niet echt aan trackdays gaan doen, maar wil net als jij nog meer uit deze auto halen. Ik denk dat ik met een KW variant 3 (+ juiste afstelling) al de goede kant op ga.
Remmerij is bij mijn auto al aangepast, wel nog de standaard schijven.
Remmerij is bij mijn auto al aangepast, wel nog de standaard schijven.