Gisteren en vandaag goed bezig geweest.
-Nieuwe aandrijfassen ( althans de bestuurderskant gemonteerd)
-Luchtfilter
-Interieur filter
-Schijven en blokken voor
-Motorsteun op versnellingsbak (vibratechnics)
-Stabilisatorstang rubbers voor powerflex (binnen en buiten)
Helaas een verkeerde as ontvangen aan passagiers kant.
Heeft een ph2 een steun lager op die as? (volgens het kenteken niet) Kan mijn benodigde as alleen vinden bij de 182, maar twijfel nu of dat dat wel de juiste is.
Advies nodig aandrijfassen (Nieuwe delen voor de Clio)
-
- Berichten: 163
- Lid geworden op: ma 24 aug 2015 9:57
- Car: Clio 2 rs fase 2
172 heeft een lager maar ph 1 pastook dacht ik maar weet dit nietzeker
Heb een lijst met onderdeel nummers gevonden, maar daaruit lijkt het dat de bestuurderskant ook anders is....
Alle assen hebben andere Renault nummers (172ph1/ph2, 182. cup, trophy). Zijn ze echt allemaal anders....kan het haast niet geloven.
Moet nu 182 assen hebben, maar zou ik de bestuurderskant ook moeten wisselen??
Alle assen hebben andere Renault nummers (172ph1/ph2, 182. cup, trophy). Zijn ze echt allemaal anders....kan het haast niet geloven.
Moet nu 182 assen hebben, maar zou ik de bestuurderskant ook moeten wisselen??
Clio 16V / Clio RS ph2 (geparkeerd)+ Laguna 2.0 DCI (reeds verkocht)
Vanmorgen toch de passagiers kant gedemonteerd.
Was een beetje verbaast.De splines zijn bijna helemaal weg. [img]http://i1060.photobucket.com/albums/t441/weijoclio/Mobile%20Uploads/DSC_1029_zpsjvdtk2b0.jpg[/img]
Ik schrok me kapot hoe ziet de bak eruit? Die zag er nog goed uit.
Iemand dit wel eens gezien?
Was een beetje verbaast.De splines zijn bijna helemaal weg. [img]http://i1060.photobucket.com/albums/t441/weijoclio/Mobile%20Uploads/DSC_1029_zpsjvdtk2b0.jpg[/img]
Ik schrok me kapot hoe ziet de bak eruit? Die zag er nog goed uit.
Iemand dit wel eens gezien?
Clio 16V / Clio RS ph2 (geparkeerd)+ Laguna 2.0 DCI (reeds verkocht)
-
- Bestuurslid
- Berichten: 652
- Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
- Car: 5AT,12TS
- Locatie: Leeuwarden
Volgens mij komt dit vaker voor inderdaad. Bij fel optrekken, vooral in de eerste natuurlijk, slaat die gewoon over die spline heen en holt de as lekker uit. Geloof zelfs dat Renault bussen geleverd heeft die dan hierin gezet worden.
Vandaag de dealer gebeld, omdat het er niet duidelijker op wordt.
Dacht ze eerste te vragen wat nu de verschillen zijn tussen de ph1&2 assen, maar kwam niet verder als 'dan moet ik een kenteken hebben van een ph1'.
Mijn renault nummers hielpen ook niet 'meneer, die veranderen ze nog wel eens'. En dan nog de prijzen....mijn God.
Vroeger, toen die oude kerel achter balie alles uit zijn hoofd wist.
Dacht ze eerste te vragen wat nu de verschillen zijn tussen de ph1&2 assen, maar kwam niet verder als 'dan moet ik een kenteken hebben van een ph1'.
Mijn renault nummers hielpen ook niet 'meneer, die veranderen ze nog wel eens'. En dan nog de prijzen....mijn God.
Vroeger, toen die oude kerel achter balie alles uit zijn hoofd wist.
Clio 16V / Clio RS ph2 (geparkeerd)+ Laguna 2.0 DCI (reeds verkocht)
thanks Daan, de korte as heb ik wel kunnen monteren, echter op cliosport heb ik een lijst met met renault nummers gevonden.
Daar zeggen ze dat ph1 en ph2 en 182 verschillend zijn. Dit zou zijn omdat ze steeds iets meer spoor breedte hebben gekregen??
Monteren gaat wel (voor de bestuurders kant) echter als de as inschuift (bij inveren) zou de bak kunnen beschadigen, als ik er een te lange as heb gemonteerd...
Daar zeggen ze dat ph1 en ph2 en 182 verschillend zijn. Dit zou zijn omdat ze steeds iets meer spoor breedte hebben gekregen??
Monteren gaat wel (voor de bestuurders kant) echter als de as inschuift (bij inveren) zou de bak kunnen beschadigen, als ik er een te lange as heb gemonteerd...
Clio 16V / Clio RS ph2 (geparkeerd)+ Laguna 2.0 DCI (reeds verkocht)