-
Wie heeft of kent de 10-bands equalizer met het type nummer rfq-2501. Ik kan hem namelijk voor 100 euro kopen, maar wat kan je er nu precies mee, hij kost nieuw 711 euro.
Je geluid instellen qua bas en mid en hoog tussen je radio en je versterker, dit heeft aleen zin als je echt een installatie met meerdere versterkers hebt en actief gefilterd !!
Ik wil hem anders ook wel hebben voor 100 EUR, geef me even een seintje als jij hem niet wilt hebben.
Ik wil hem anders ook wel hebben voor 100 EUR, geef me even een seintje als jij hem niet wilt hebben.
-
Nou ik heb een pioneer 4 keer 100 watt daarop aangesloten zitten vanachter pioneer 4 weg luidsprekers en van voor composet van rcf. En nog een versterker 1 keer 300 watt op een subwoofer daartussen zit een crossover om de subwoofer mee te regelen.
Je kunt het proberen, ik vind dat als je zo'n ding gebruikt echt alles actief dus voor de versterkers moet filteren anders gaat het vreemd klinken en vervormen
-
En wat heb ik daar weer voor nodig om het actief te filteren voor mijn versterkers?
-
Maar het is toch al gefilterd. Met die crossover?
-
Ja of filtert een crossover niet?
-
Een crossover is een soort filter, maar alleen voor een bepaalde toon.. actieve filtering kun je dus per tulp (uitgang) aangeven welke tonenhoogtes er doorheen gaan.
Een crossover kan alleen de rest v/d toonhoogtes weglaten (lowpass/highpass).
Een crossover kan alleen de rest v/d toonhoogtes weglaten (lowpass/highpass).
Ja deze filterd wel maar niet op zo'n manier dat je er 3 apart gefilterde signalen uit krijgt. Dus Laag, Mid, Hoog, als als je wilt ook nog eens Sublaag. Dat doet alleen een Crossover.
-
En hoe heet zo''n filter, of waar kan je die kopen?