probleem:
-Bij volledige stuuruitslag (zeg je dat zo?...) ANNYHOE...
-Wanneer ik mn stuur volledig draai!..dan lopen mijn voorbanden aan.
T is niet veel maar je hoort t wel.
T gaat hier om een gtt.
-verlaagd. (weet niet precies hoeveel. Is door vorige eigenaar gedaan. Maaarrr....t is FLINK wat! Ik denk dat t niet erg veel lager KAN!)
-195/45/*15
Wat is hier aan te doen???
1) "indeuken" van wielkasten (ofzoiets!)??
2) spoorverbreders??
3) andere oplossing....?
Ik wil mn auto NIET verhogen!!!
(staat veels te heftig!)
En volgens jullie zijn de banden maten ook niet t probleem....las ik.
Laat me weten wat jullie ervan denken!
En als er al andere topics zijn over dit probleem ......LET ME KNOW!!
Ik WEL gezocht, maar kon niet de preciese oplossing vinden.
eerder.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Elk goed antwoord begint met t lezen van de vraag!T is niet veel maar je hoort t wel.
ANNYHOE.....
Ik hoor t dus!
EN ik voel t ook in mn stuur.
oh ja....Ik heb ook al een beetje slijtage gezien aan de binnenkant!
Effe vergeten.
eerder.
-----------------
*Round and round it goes.
Where it will stop.......
nobody knows!*
[ This message was edited by: spir@l on 2002-02-15 12:42 ]
Denk zelf eerder dat het een defecte lager ofzo is die je hoort ofzo! Ik bedoel hoever je de auto ook verlaagd, de draaicirkel blijft gelijk lijkt me dus moet dat met bochten geen probleem zijn! Maar ja ben ook geen expert ofzo hoor! Draai anders je stuur helemaal om (motor uit auto geparkeerd) en kijk dan eens of die iets aanraakt, check dan meteen ff speling op je wielen. Als dr speling op zit zijn het je lagers of stuurkogel!
-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
Je hoort het alleen als je volledig stuurt, dat is heel logisch, dat heb ik ook met mijn banden die zijn iets hoger... maar die van mij staat nog op originele rijhoogte..
Er is weinig tegen te doen.. nog plattere banden nemen is een optie.. Of je wielkasten iets uitrollen c.q. andere bumper nemen die er geen last van heeft.
Er is weinig tegen te doen.. nog plattere banden nemen is een optie.. Of je wielkasten iets uitrollen c.q. andere bumper nemen die er geen last van heeft.
voor dat je iets zinnigs kan zeggen moet je toch eerst weten waar hij aanloopt.
en weet je vanzelf wat je moet doen.
-----------------
*** no cash - no problem ***
[ This message was edited by: robert on 2002-02-15 13:46 ]
en weet je vanzelf wat je moet doen.
-----------------
*** no cash - no problem ***
[ This message was edited by: robert on 2002-02-15 13:46 ]
Gezien je slijtagepatroon (binnenzijde) zou ik dus zeggen dat je een spacertje nodig hebt... 5 mm ofzo?
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Ik zag een lichte slijtage-strook aan de binnenzijde van mn band. T was niet veel, maar je zag wel dat t ergens tegenaan kwam.
1+1=3?!?!?!?!!?!?
ik niet snap niet!
ET waarde was tot voorkort nog net zo onbekend voor me als Einsteins' relativiteits-theorie was toen ik 3 jr was!
eerder.
1+1=3?!?!?!?!!?!?
ik niet snap niet!
ET waarde was tot voorkort nog net zo onbekend voor me als Einsteins' relativiteits-theorie was toen ik 3 jr was!
eerder.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Doet een spacer niet (ongeveer) tzelfde als een spoorverbreder?
Of zit ik nu ECHT COMPLETE onzin uit te kramen!?!?!?
oh mijn god.....ik moet hier echt meer van af weten mensen....en SNEL ook!
heeft niemand van jullie zin/tijd om een a-technische jongen zoals ik een beetje de monteurs-beginselen bij te brengen!??!?!?!!?
DAT is nog eens een uitdaging!!!!
[hihi.]
EDIT: of weet iemand misschien een goed boek/cursus/internet/etc.?!?!?
[serieus!]
EDIT2: En de ET-waarde moet toch tussen de 30-40(liefst 35) liggen voor gtt?
eerder.
-----------------
*Round and round it goes.
Where it will stop.......
nobody knows!*
[ This message was edited by: spir@l on 2002-02-15 14:19 ]
[ This message was edited by: spir@l on 2002-02-15 14:23 ]
Of zit ik nu ECHT COMPLETE onzin uit te kramen!?!?!?
oh mijn god.....ik moet hier echt meer van af weten mensen....en SNEL ook!
heeft niemand van jullie zin/tijd om een a-technische jongen zoals ik een beetje de monteurs-beginselen bij te brengen!??!?!?!!?
DAT is nog eens een uitdaging!!!!
[hihi.]
EDIT: of weet iemand misschien een goed boek/cursus/internet/etc.?!?!?
[serieus!]
EDIT2: En de ET-waarde moet toch tussen de 30-40(liefst 35) liggen voor gtt?
eerder.
-----------------
*Round and round it goes.
Where it will stop.......
nobody knows!*
[ This message was edited by: spir@l on 2002-02-15 14:19 ]
[ This message was edited by: spir@l on 2002-02-15 14:23 ]
ok slijtage aan de binnenkant van het wiel.
Dat betekend dat je een beetje kan rommelen met wat grotere ET. Spacertje dus. Misschien is je ET gewoon te klein! Denk het wel.
Alst niet genoeg is kan je bumpstops in je stuurhuis fabrieken. Maar pazzop, dan moet je wel weten wat je doet!
Ik heb aan 1 kant een bumpstop daaro omdat mijn linker wiel tegen de uitlaat aan kwam.
nuniemeer
Dat betekend dat je een beetje kan rommelen met wat grotere ET. Spacertje dus. Misschien is je ET gewoon te klein! Denk het wel.
Alst niet genoeg is kan je bumpstops in je stuurhuis fabrieken. Maar pazzop, dan moet je wel weten wat je doet!
Ik heb aan 1 kant een bumpstop daaro omdat mijn linker wiel tegen de uitlaat aan kwam.
nuniemeer

-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
spacer = engelse benaming voor een spoorverbreder (volledige naam Wheelspacer)..
Beginselen pik je langzamerhand wel op, gewoon veel vragen blijven stellen, ze c.q. we geven wel antwoord. Jij weet vast weer dingen waar wij niet direct aan denken (2 weten meer als 1, toch?)
Wat denk ik weer vredelievend, misschien scheld iemand je wel verrot omdat je niets weet
Beginselen pik je langzamerhand wel op, gewoon veel vragen blijven stellen, ze c.q. we geven wel antwoord. Jij weet vast weer dingen waar wij niet direct aan denken (2 weten meer als 1, toch?)
Wat denk ik weer vredelievend, misschien scheld iemand je wel verrot omdat je niets weet

-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Kan ik nie gewoon effies bekijken waar t tegenaan loopt en daar dan effe een flinke ram met een moker op geven????
JAJA.....ligt eraan waar t tegenaan loopt natuurlijk!
Ik meen wat te hebben gelezen over mensen die t een of ander 'gewoon' verbuigen.....
Maar ja....daar begin ik natuuuurlijk niet zomaar aan!
thanx voor jullie "engelen-geduld" jongens!
eerder.
JAJA.....ligt eraan waar t tegenaan loopt natuurlijk!
Ik meen wat te hebben gelezen over mensen die t een of ander 'gewoon' verbuigen.....
Maar ja....daar begin ik natuuuurlijk niet zomaar aan!
thanx voor jullie "engelen-geduld" jongens!
eerder.
ET kleiner -> wiel meer naar buiten, ET groter -> wiel meer naar binnen.