Voortgang restauratie dauphine '57

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Anonymous

Het is al weer een tijdje geleden maar we zijn al een aardig eind op weg. Na het demonteren is hij gestraald en gecoated, waarna de gaten er in vielen, veel plaatwerk vervangen zoals beide dorpels en een groot gedeelte van de bodem.

Hij is voorbehandeld zodat hij zelfs een nucliare oorlog kan overleven.

Nu is hij gespoten, dasboard en voorwielophanging zijn weer gemonteerd.

Op dit moment zijn we al aardig ver, alle deuren zitten er in (en werken ook) en de voorkant is bijna geheel opgebouw. Stoelen en bank zitten er in.

Nu die naaimachine nog er in hangen (nadat ie onder handen is genomen) en dan komt er al aardig wat schot in de zaak.

Het is geen turbo maar toch wel leuk :smile:
Laatst gewijzigd door Anonymous op do 12 dec 2002 9:09, 1 keer totaal gewijzigd.
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Gaaf. Ziet er nu al mooi uit.
There will be plenty of time to rest when your dead
Wouter.
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 24 jun 2001 0:00
Locatie: Ede, Holland

Ziet er echt top uit, wel tijd rovend denk ik zo. maar wordt wel weer beter dan nieuw!!!

Succes met de wederopbouw
TimTurbo
Berichten: 244
Lid geworden op: za 19 jan 2002 0:00
Locatie: Steenbergen

Mooi man!!
Dit ziet er echt wel professioneel uit. Zijn jullie vast lange tijd mee bezig geweest, maar nu heb je wel een hele mooie Dauphine.
Anonymous

Mijn pa heeft hem nu vanaf januari 2001, dus we zijn al een tijdje onderweg:smile:
Anonymous

Jezus man ziet er echt gaaf uit, mooi werk!!!
TimTurbo
Berichten: 244
Lid geworden op: za 19 jan 2002 0:00
Locatie: Steenbergen

Nu een dik jaar bezig, maar het eind begint in zicht te komen.

Waar voer je die restauratie uit, want op de foto's zie ik dat je wel de beschikking hebt over goede apparatuur!
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Ziet er Super uit Martijn.

Kan je wat meer vertellen over die behandelingen van de koets? Binnenkort gaat onze 4CV '55 ook een dergelijke behandeling krijgen en ik ben benieuwd wat jullie precies allemaal hebben gedaan om hem te beschermen.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Wordt een mooie auto Martijn. Succes met het verloop van het project.

Je pa weet dat hij lid van de RTC kan worden?? :wink:
Maar hij moet weleens een keer komen "meeten" natuurlijk. :smile:
Anonymous

Mijn vader is spuiter/voorbewerker bij een Renault Garage/Dealer. Dus daar hebben ze al het speciale gereedschap wel.

Ja Tijn ik zal alles eens opschrijven, maar dat moet ik ook even navragen.

Ja Chris grote RTC sticker er op :wink:
Als die klaar is dan staat ie op een meeting, dat komt goed.
[ This message was edited by: Martijn T. on 2002-02-14 21:54 ]
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Sooo, dat is mooi zeg!
Goed werk voor het behoud van het merk.
En, al lid van de Club d'Anciennes Renault?
Anonymous

On 2002-02-15 00:01, Da King(TM)
wrote:
En, al lid van de Club d'Anciennes Renault?
Wie? Schaam je, je bedoeld De Renault Tuning Club! :smile:

Maar goed bezig Martijn en vader! Zeer netjes!
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

:smile: volgens mij is het de bedoeling het oude baasje helemaal origineel te hebben, dus is hij misschien bij de CAR beter op z'n plaats...
Ben zelf trouwens ook nog geen lid van de RTC, wel van de CRS, maar ik heb dan ook nog geen auto, dus tunen doe ik alleen nog op de computer (excel en photoshop >-).
Anonymous

Natuurlijk is hij lid van CAR, hij moet ergens zijn onderdelen vandaan halen :smile:
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Vindt het echt heel gaaf er uit zien.
Anonymous

Ik vind het er echt super tof uizien, alleen ik vond de ouwe kleur wel mooier. (zo'n kleur zie je bijna nooit).
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Mee eens, de originele kleur was wel erg mooi jaren 50...
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

On 2002-02-15 08:44, Martijn T.
wrote:
Natuurlijk is hij lid van CAR, hij moet ergens zijn onderdelen vandaan halen :smile:
Lang leve het CAR onderdelenmagazijn :smile:

(ook de nationale leegloopshow trouwens hoor...)
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

mooi mooi mooi,dit vindt ik mooi!!:smile:
is deze van je pa martijn??is het een origineel nederlandse auto?vertel eens wat hierover,productieaantal enz enz.oude auto's ben ik gek op:smile:
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Hoe is het hier eigenlijk mee Martijn, istie al bijna klaar? :)
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

hoe ziet een dauphine '57 eruit??
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

rasit.. schreef:hoe ziet een dauphine '57 eruit??
Zoiets:

[img]http://www.renaultclub.cz/images/oldcar ... aup-01.jpg[/img]
[img]http://ptikem.free.fr/dauph.jpg[/img]
[img]http://www.geeksquad.com/geekmobiles/ge ... /Geek5.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Rudo op ma 2 dec 2002 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ja Tijn, gooi nog eens wat mooie foto's online :)
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Matijs schreef:Ja Tijn, gooi nog eens wat mooie foto's online :)
Tijn? Ik denk dat je in de war bent. Tis namelijk Martijn Tack, en dan zijn vader. :)
da-goof
Berichten: 414
Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
Contacteer:

en nu een vraag voor de echte kenners. Wie kan mij uitleggen wat nou precies het verschil is tussen een Dauphine en een Ondine?
Janine
Berichten: 689
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Duiven

Ik weet het helaas niet uit mijn hoofd... maar kan het vanavond wel even opzoeken in het boek der boeken.
Een beetje vreemd is best lekker
Janine
Berichten: 689
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Duiven

Martijn T. schreef:Mijn pa heeft hem nu vanaf januari 2001, dus we zijn al een tijdje onderweg:smile:
Shit man, ben jaloers!! Wou dat wij al zover waren met onze 4CV... :(
Een beetje vreemd is best lekker
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Rudo schreef:
Matijs schreef:Ja Tijn, gooi nog eens wat mooie foto's online :)
Tijn? Ik denk dat je in de war bent. Tis namelijk Martijn Tack, en dan zijn vader. :)
Tijn, Martijn, Matijs, Matthijs, wat maakt het allemaal uit? :D :wink:
da-goof
Berichten: 414
Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
Contacteer:

da-goof schreef:en nu een vraag voor de echte kenners. Wie kan mij uitleggen wat nou precies het verschil is tussen een Dauphine en een Ondine?
Weet echt niemand dit?
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

da-goof schreef:
da-goof schreef:en nu een vraag voor de echte kenners. Wie kan mij uitleggen wat nou precies het verschil is tussen een Dauphine en een Ondine?
Weet echt niemand dit?
nou in iedergeval de naam :lol:
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

da-goof schreef:
da-goof schreef:en nu een vraag voor de echte kenners. Wie kan mij uitleggen wat nou precies het verschil is tussen een Dauphine en een Ondine?
Weet echt niemand dit?
Dit heb ik gevonden via Google:

Renault Dauphine production started in 1956. The basic model was equipped by 4-cylinder 845 ccm engine with 32 Hp output (Gordini version 38 Hp) and a 3-speed gearbox. Luxurious Dauphine version known as Ondine was produced between 1961 and 1962. An interior of this version was very different and the model was equipped by a 4-speed gearbox. 1000 units of this model were produced. Dauphine version equipped by an engine of 55 Hp output appeared in 1962. The Dauphine production was finished in 1968, after 12 years of its production.

Gewoon een luxe uitvoering van de Dauphine dus.
da-goof
Berichten: 414
Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
Contacteer:

Nou, op zoek gaan naar een ondine dus, want die zijn erg zeldzaam.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Rudo schreef:
da-goof schreef:
da-goof schreef:en nu een vraag voor de echte kenners. Wie kan mij uitleggen wat nou precies het verschil is tussen een Dauphine en een Ondine?
Weet echt niemand dit?
Dit heb ik gevonden via Google:

Renault Dauphine production started in 1956. The basic model was equipped by 4-cylinder 845 ccm engine with 32 Hp output (Gordini version 38 Hp) and a 3-speed gearbox. Luxurious Dauphine version known as Ondine was produced between 1961 and 1962. An interior of this version was very different and the model was equipped by a 4-speed gearbox. 1000 units of this model were produced. Dauphine version equipped by an engine of 55 Hp output appeared in 1962. The Dauphine production was finished in 1968, after 12 years of its production.

Gewoon een luxe uitvoering van de Dauphine dus.
een dauphine heeft bijvoorbeeld maar drie versnellingen...... iets meer dan een luxe uitvoering dus.
there is no spoon.
Anonymous

Ik zal zo eens even wat nieuwe foto's neerzetten. hij is al aardig verder gevorderd...
Diwwek
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 16 aug 2002 17:34
Locatie: Emmen

Plaats reactie