Ik heb een coupe gekocht met motorschade, ik heb een nieuw onderblok gevonden, maar nu vroeg ik mij af wat het verschil is met de f4r746 uit de coupe en de f4r730 uit een clio sport als ik me niet vergis. Omdat het misschien ineens interessant is om er 172 pk van te maken. De auto is voorzien voor te verkopen, maar misschien dat ik hem dan toch even bij kan houden voor de lol
alvast bedankt voor de info.
coupe met f4r blok? dat moet dan een megane 3 zijn anders is het een megane 1 met een f7r en als je die netjes opbouwt met een andere nokkenassen en een clio 16V computer dan kun je daar haast meer mee dan met een 172 f4r blok
Het is wel degelijk een f4r746 in een coupe van 2002. Ik weet niet goed wat ik er verder mee wil. Het is niet echt mijn markt, meestal doen we clio diesel, kangoo, partner, maar deze was zo goedkoop dat we hem niet konden late staan.
megane 2.0 ide moet dat zijn. leuke auto mindere motor helaas.. tja enigste wat je kunt idd is een revisie doen of een clio rs blok er in. Geen eenvoudige keuze.
Net wat tuur zegt qua handel is het geen leuke auto. maar als track tool wel
Inderdaad, de f5r daar heb ik onlangs nog een cabrio van laten staan. Maar deze is dus megane 1 fase2 met f4r746 in.
Eigenlijk gekocht voor de prijs, maar vooral ook met mijn hart, een r5gtt, een clio 16v, een r19 16v, een megane 2 fase1 1.9dci,....
ik heb ze allemaal gehad, maar geen coupe...
De alpine komt zelden buiten, en een nieuwe trafic biturbo 1.6dci is wel leuk als daily, dus waarom geen coupe?
in belgie zijn het allemaal 1.6 of 1.9dci, niets mis mee, maar deze sprak mij toch meer aan.
Natuurlijk heeft hij motorschade, en daarom kwam mijn idee, nu hij toch open ligt, waarom niet ineens aanpassen, zeker omdat de motorcode zo dicht bij die van de clio sport ligt.
Daarom hoop ik via deze weg toch de verschillen te weten te komen. Zijn het enkel nokkenassen en software, of is er meer.
Alle info is welkom!
Dat verschil tussen 140 en 172 pk is meer dan software, in elk geval de spruitstukken zijn anders. De nokkenassen en zelfs de compressie volgens mij ook maar dat weet ik niet zeker.
Maarten-Jan schreef:Dat verschil tussen 140 en 172 pk is meer dan software, in elk geval de spruitstukken zijn anders. De nokkenassen en zelfs de compressie volgens mij ook maar dat weet ik niet zeker.
in en uitlaat poorten.......eigenlijk de gehele kop!
Ok, dan weet wat ik moet aanpassen, afhankelijk van het verschil in kostenplaatje is het het overwegen waard, want de kleppen zijn geraakt door een gesprongen distributieriem.
Geert Claes schreef:Ok, dan weet wat ik moet aanpassen, afhankelijk van het verschil in kostenplaatje is het het overwegen waard, want de kleppen zijn geraakt door een gesprongen distributieriem.
Jammer van die kleppen/disributieriem, want de F4R746 is een zeer betrouwbaar en onderhoudsvriendelijk mototrblok