

[img]http://i58.tinypic.com/4uz5z9.jpg[/img]
Ik heb de motor vervangen door een exemplaar van de 5 GT Turbo. Omdat de motor niet dwars maar in de lengterichting ligt, heb ik wat aanpassingen doorgevoerd. Ik heb ernaar gestreefd in ieder geval een vermogen vergelijkbaar met dat van de R5 Alpine Turbo over te houden. Omdat de Rodeo slechts 720 kg weegt, dacht ik daarmee wel met een GT Turbo te kunnen concurreren. Hoewel er niet veel meer standaard rondrijden

De volgende aanpassingen zijn doorgevoerd:
Een fase 1 blok C1J 782;
Radiateur van de GT met oliekoeler;
Standaard GT intercooler;
Waterpomp vervangen door de elektrische Davies EWP 80, de originele waterpomp is komen te vervallen vanwege de ruimte voor de turbo;
Een nokkenas van de Renault 5 TX, met een poelie voor de dynamoaandrijving. Deze komt qua specs redelijk overeen met die van de R5 Alpine Turbo;
Een kleiner spruitstuk van de R5 1400 cc met monopointinjectie;
Een remote oilfilter;
Standaard carburateur met 135 hoofdsproeier;
123-tune ontsteking;
Standaard Garrett T2 turbo.
Voor meer info over het project, zie het R4club forum: http://forum.r4club.nl/viewtopic.php?f=18&t=15980
Ik dacht het in een maandje te kunnen doen. Het werden er echter toch wel 3 a 4.
Vandaag ben ik met auto op de dyno geweest en de doelstelling is ruim gehaald. Maximaal 116 PK bij 5000 toeren en een maximaal koppel van liefst 200 Nm bij 3000 toeren.
[img]http://i57.tinypic.com/dev47k.jpg[/img]
Ook de AFR waarden waren dik in orde. Iets rijker bij vollast en wat armer bij deellast.
Over een paar weken trakteer ik mezelf op een RVS uitlaat. Ik zal kijken of ik wat foto's daarvan kan maken en plaatsen.