nu heb ik laatst nieuwe blokken laten monteren voor en achter. toen werd mij verteld dat die handrem wel op spanning kwam.
helaas is dit niet gebeurt. De stel schroef zit al op zijn max heb ik gezien.
wat zou ik eraan kunnen doen?
nieuwe kabel?
thanks
-
- Berichten: 802
- Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
- Locatie: gelderland
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
-
- Berichten: 802
- Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
- Locatie: gelderland
mijn handrem werkt wel maar zo hoog dat is niet normaal meer en blokkeren van de wielen doet hij al helemaal niet.
zelfstelend mechanisme checke oke maar zit dat wel op de achter schijven dan? heb namelijk geen trommels?
of ben ik nu weer ff onkundig aan het kletsen
zelfstelend mechanisme checke oke maar zit dat wel op de achter schijven dan? heb namelijk geen trommels?
of ben ik nu weer ff onkundig aan het kletsen
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Bij een Clio met schijfremmen (ook trommels) zit er onder de auto waar de hand rem uitkomt een stel mogelijkheid (gaffel), die wordt afgestelt door een moer als je deze dus strakker aandraai, trek je daarmee de kabel wat strakker en zal de handrem dus eerder (lager) in werking komen. zet hem niet testrak want dan zou dus de handrem aanlopen.
Als je schijven achter hebt, heb je dus ook geen automatisch stelmechanisme, dus wat ze zeggen dat hij beter (op spanning) wordt na een paar keer remmen klopt niet echt.
Je moet ff je auto op een krik zetten achter, en dan je vriendin aan de handrm laten trekken terwijl jij kijkt wat er gebeurt met je handrem kabel en mechanisme. Het kan maar zo dat de kabels vast zitten of dat er iets aan het mechanisme niet goed is. maar ik weet niet hoe het precies zit met schijfremmen achter, staat in de vraagbaak.On 2002-02-10 18:21, mark -19- 16v
wrote:
nu heb ik laatst nieuwe blokken laten monteren voor en achter. toen werd mij verteld dat die handrem wel op spanning kwam.
helaas is dit niet gebeurt. De stel schroef zit al op zijn max heb ik gezien.
wat zou ik eraan kunnen doen?
nieuwe kabel?
thanks
Mazzel
Wat hier staat klopt wel, dit is de beschrijving hoe het moet als je dus schijfremmen achter hebt.On 2002-02-10 21:45, Bart B.
wrote:
Bij een Clio met schijfremmen (ook trommels) zit er onder de auto waar de hand rem uitkomt een stel mogelijkheid (gaffel), die wordt afgestelt door een moer als je deze dus strakker aandraai, trek je daarmee de kabel wat strakker en zal de handrem dus eerder (lager) in werking komen. zet hem niet testrak want dan zou dus de handrem aanlopen.