Mede liefhebbers,
Na zo'n 10 jaar met mijn GTT'jes te hebben gespeeld toch maar eens de grote stap genomen om mezelf in te schrijven op dit forum.
41 jaar jong Ik ben Harry, werkzaam als A-operator offshore (boorplatform).
10 jaar geleden kocht ik mijn eerste 5 GT Turbo en sindsdien is mijn "derde kindje" of mijn "kleine Francaise" zoals ik haar graag noem niet meer uit mijn leven te denken.
Destijds in Hardenberg bij de eerste eigenaar mijn fase 1 uit 1985 gekocht. Optisch zag hij er heel erg netjes uit. Er zat echter totaal niets van een interieur in of bij. Na lang gezocht te hebben naar een compleet en mooi interieur was hij na een maand of 3 toch echt klaar. Ook vanbinnen was het nu een plaatje om te zien.
[img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd503/Harry_Kuiper/DSCN1402.jpg[/img]
[img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd503/Harry_Kuiper/DSCN1403.jpg[/img]
Echter duurde het niet lang of er zat een andere, grotere turbo onder.
Zoals vele zullen herkennen komt van het een het ander en wat als een kleine onderhoudsbeurt begon eindigde in een complete restauratie.
De GTT werdt smorgens door de lasser/ spuiter opgehaald en ik ging diezelfde avond nog even een andere achterklep ophalen bij iemand waar ik al vaker was geweest. Hij was namelijk ook begonnen aan de restauratie van zijn GTT. Bij aankomst was zijn GTT al voor 90% klaar en werdt ik op slag verliefd op die GTT. Na lang wikken en wegen ging hij met mij in zee en een week of twee later was de volledig gerestautreerde GTT van mij. Binnen twee dagen had ik via marktplaats mijn eigen GTT verkocht, die in 100.000 delen werdt opgehaald.
Zo blij als een kind ben ik diezelfde dag mijn huidige GTT op gaan halen en nog blijer werdt ik van het moment dat ik richting huis reedt.
Afijn.......wat er zoal aan gedaan is.
-Volledig gestraalde en gecoate carresorie, gespoten in Williams blauw.
-Volledig gereviseerd volvo 480 turbo motorblok (B18FT).
-Clio 2.0 williams versnellingsbak en aandrijfassen.
-2.5 ich rvs "side exhaust"
-Gele koni's met 40 mm verlageing.
-285mm "big brake" kit afkomstig van een R21.
-T25 turbo afkomstig van een Saab 95 Turbo
-Externe mocal oliekoeler.
-Radiateur afkomstig van een diesel
-325 injectoren in combi met een KDFI megasquirt computer.
-Morrette koplampunits
-forge front mount intercooler.
-forge dumpvalve.
-SFS siliconen slangenset.
-interne boostcontroler.
- zwarte sparco evo's met schroth 4 punts gordels.
-volledig nieuwe rvs remleidingen met gepanserde slangen naar de remklauwen.
-Elk boutje en moertje opnieuw gepassiveerd en eigenlijk is de auto gewoon als nieuw.
Na de laatse puntjes op de i gezet te hebben heb ik hem een week of twee later naar BS auto tune gebracht voor de motor piekfijn af te laten stellen. Iets dat resulteerde in 185 PK bij 14 psi turbodruk.
Kortom, een bloedsnelle GTT die voor veel ergenis zorgt voor het stoplicht of in de polder als er weer een dure leaserijder zichzelf wil laten gelden.....
Hieronder wat foto's van "mijn kleine Francaise"....
[img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd503/Harry_Kuiper/998360_596997807011078_1696052141_n.jpg[/img]
[img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd503/Harry_Kuiper/DSC00179.jpg[/img]
[img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd503/Harry_Kuiper/DSC00187.jpg[/img]
[img]http://i1223.photobucket.com/albums/dd503/Harry_Kuiper/DSC00180.jpg[/img]
Al met al een plaatje om te zien (vind ik althans ) en een goddelijk plezier om in te rijden.
Even voorstellen, Harry GTT B18FT
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Welkom Harry...
Ziet er deftig uit zo..
Ziet er deftig uit zo..
-
- Car: dauphine
heb ook zo,n moto in mijn Dauphine met 195 pk.
uitlaatspruitstuk is nog origineel maar die wordt binnenkort vervangen door een eigenbouw.
heb een snijprogramma voor de flens.
dus als er liefhebbers zijn kan ik flensen regelen voor de kop maar ook voor verschillende turbo,s
uitlaatspruitstuk is nog origineel maar die wordt binnenkort vervangen door een eigenbouw.
heb een snijprogramma voor de flens.
dus als er liefhebbers zijn kan ik flensen regelen voor de kop maar ook voor verschillende turbo,s
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
welkom Harry,
enig idee waar je logo in de gril vandaan komt?
enig idee waar je logo in de gril vandaan komt?

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Nee maar ik heb voor mn eigen GTT nog een nieuw logo nodig, maar weet ff niet welke maat.harryke31 schreef:@ Gerald, heb jij hierbij dan een vinger in de pap gehad dan?
die van een Clio 1 is te groot volgens mij. Dus daarom ben ik benieuwd.

Project: GTT Blue Sport
Welkom bij RTC Harry! Ik zag je 5je met regelmaat op Fakeboek voorbij komen, gaaf ding! Leuk dat je jezelf bij ons hebt aangemeld!
Is dit de originele kleur?! Volgens het register is dit ook jouw auto;
[img]http://www.5gt.nl/images/781c9db57fad58 ... 9-3621.jpg[/img]
Stond in 2007 zo te koop in Eindhoven.

Is dit de originele kleur?! Volgens het register is dit ook jouw auto;
[img]http://www.5gt.nl/images/781c9db57fad58 ... 9-3621.jpg[/img]
Stond in 2007 zo te koop in Eindhoven.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Welkom bij de Renault Tuning Club Harry. Leuk dat je je hier aanmeldt. Ook ik heb de foto's op Facebook al voorbij zien komen. Mooie inspiratie voor mij, ik wil ook een B18FT in gaan bouwen.
Kom je ook naar onze Openingsmeeting in Kampen komende 12 april?
Kom je ook naar onze Openingsmeeting in Kampen komende 12 april?
@ Gerald, ik laat je dat wel weten van welk model het logo af komt.
@ Chris, Klopt....zo staat hij idd te boek in het kentekenregister!
@ Willem-Jan, Mocht je een B18FT gaan inbouwen dan is het raadzaam om de gehele bakabeling goed gedocumenteerd te doen. Mijn kabelboom ziet er optisch echt fabriekswaardig uit maar is stiekem een rommeltje. De hele winter lopen klooien met mijn startmotor die ik niet meer met de sleutel gestart kreeg, dat terwijl de startmotor zelf gewoon goed was. Vorige week een nieuw contactslot ingebouwd en eracgter gekomen dat er diverse zaken gewoon niet goed zaten. Zo was er een draad vanaf mijn contactslot getrokken naar de bobine, iets dat niet mag.
Jeroen Bosma van JB auto tune gaf twee jaar geleden al aan toen hij de motor aan het afstellen was dat het een rommeltje was qua bedrading en dat blijkt nu wel weer.
7 mei gaat de GTT weer naar JB auto-tune voor een nieuwe kabelboom en het inbouwen ervan.
Tegen de tijd dat je de B18FT gaat inbouwen moet je zeker eens komen kijken zodat je een goed voorbeeld hebt van de bedrading!
Ook een gouden Tip....breng het inlaatspruitstuk naar een freezerij om de letters VOLVO er vanaf te laten frezen...
Ik ben destijds in een grote fuik van de politie gereden en de hele GTT werdt onder de loep genomen door de heren experts. Een van de jongere agenten stond naast mij en complimenteerde mij met het motorblok wat er zo netjes en fabrieksecht uit zag. Hij zei met zachte stem dat het blok volgens hem afkomstig was van een Volvo en dat het weghalen van de letters een gouden idee was. De motorkap was binnen twee minuten weer dicht aangezien de chassisnummers gewoon klopte. Gelukkig wisten de andere keurheren niet dat het geen origineel blok was.....
En als vraag of ik er de 12e bij ben dan moet ik helaas afzeggen.....ik zit dan nog op zee.
@ Chris, Klopt....zo staat hij idd te boek in het kentekenregister!
@ Willem-Jan, Mocht je een B18FT gaan inbouwen dan is het raadzaam om de gehele bakabeling goed gedocumenteerd te doen. Mijn kabelboom ziet er optisch echt fabriekswaardig uit maar is stiekem een rommeltje. De hele winter lopen klooien met mijn startmotor die ik niet meer met de sleutel gestart kreeg, dat terwijl de startmotor zelf gewoon goed was. Vorige week een nieuw contactslot ingebouwd en eracgter gekomen dat er diverse zaken gewoon niet goed zaten. Zo was er een draad vanaf mijn contactslot getrokken naar de bobine, iets dat niet mag.
Jeroen Bosma van JB auto tune gaf twee jaar geleden al aan toen hij de motor aan het afstellen was dat het een rommeltje was qua bedrading en dat blijkt nu wel weer.
7 mei gaat de GTT weer naar JB auto-tune voor een nieuwe kabelboom en het inbouwen ervan.
Tegen de tijd dat je de B18FT gaat inbouwen moet je zeker eens komen kijken zodat je een goed voorbeeld hebt van de bedrading!
Ook een gouden Tip....breng het inlaatspruitstuk naar een freezerij om de letters VOLVO er vanaf te laten frezen...
Ik ben destijds in een grote fuik van de politie gereden en de hele GTT werdt onder de loep genomen door de heren experts. Een van de jongere agenten stond naast mij en complimenteerde mij met het motorblok wat er zo netjes en fabrieksecht uit zag. Hij zei met zachte stem dat het blok volgens hem afkomstig was van een Volvo en dat het weghalen van de letters een gouden idee was. De motorkap was binnen twee minuten weer dicht aangezien de chassisnummers gewoon klopte. Gelukkig wisten de andere keurheren niet dat het geen origineel blok was.....
En als vraag of ik er de 12e bij ben dan moet ik helaas afzeggen.....ik zit dan nog op zee.
- Rik Hamberg
- Car: Clio IV R.S. (JS)
Welkom hier Harry! Erg mooie GTT!!
@ Rik Hamberg. Thanks! ik Ben er ook zwaar tevreden mee. Moet wel eerlijk toegeven dat ik momenteel zwaar in dubio zit of ik de sparco evo stoel (gemonteerd op de originele verstelbare slede van de GTT) en 4 puntsgordel laat zitten of dat ik de originele stoel weer ga monteren. De Sparco zit als gegoten maar persoonlijk vindt ik het niet mooi ogen in de GTT....