stuurhuisrubbers: Is eenvoudig te doen zonder brug. Gewoon per kant de stuurkogel loshalen. Ouder rubber eraf schuiven en nieuwe erop. Je kunt contact opnemen met
http://hydroline.nl/contact, die reviseren alle stuurhuizen en zullen vast wel een rubber hebben.
Startmotor: zie
http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=71
Blok uit bouwen. Niet nodig, alleen als je de koppeling wilt doen. Lees dit maar. Onderlangs eruit
http://www.team1916vforum.nl/viewtopic. ... 6&start=80
Distributieriem:
Gereedschap: Momentsleutel, rondstaafje 10mm (of boortje) en een M6 schroefje van ca 50mm lang, torx sleutels en een luchttol om de krukasbout los te halen. Zonder luchttol gaat die niet los.
Balkje boven het blok of een blokje eronder.
Riem + spanrollen om de 5 jaar of 120 000 km. What ever comes first
Zelf zou ik de ene keer alles vervangen en de volgende keer alleen de riem.
Je kunt het beste de riem + 2 spanrollen samen kopen is voordeliger. De renault deales is prijzig. Kijk anders even op google op e-bay.
Haal je rechter voorwiel eraf
Haal je plastic binnenscherm er af
Verwijder de beschermkap, die voor de multiriem zit eraf.
Haal de multiriem van spanning door de dynamo te lossen
Haal de multiriem eraf
Verwijder beschermkap distr. deksel
Maak de poelie op de krukas los. Dit ding zit muurvast. Gebruik een goede luchttol.
Rechts aan de voorkant van je motorblok (bij de koppeling) zit een boutje. Dat kun je eruit draaien. Daar kun je een pen van rond 10mm in steken als zuiger 1 en 4 in het BDP staan.
Ontspan de spanrol van de distr. riem.
Nu kun je distr. riem loshalen..
Vervang de 2 spanrollen. De onderste is even stoeien met het plastic deksel.
Op de nieuwe riem staan merktekens. Deze moeten corresponderen met merkteken krukas onderaan (op 6 uur). en de merktekens op de nokkenaspoelies (12 uur)
Span met behulp van een M6 boutje de spanrol. Draai de krukas een paar rondjes en stel de spanning af.
Het deel van de riem russen de oliepomp en de spanrol moet je tussen duim en wijsvinger 1/8 tot ¼ slag kunnen draaien..
Zelf laat ik meestal de motor even draaien en check dan alles nog even.
Dan de boel verder afbouwen.