FMIC vraagje

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
silvio
Contacteer:

Vraagje, kwam juist onderstaande advertentie tegen, en heb al wat info via mail gehad. Maar op gebied van fmic ben ik nog niet bekend.
Moet voor mij niet pro-materiaal zijn aangezien blok qua pk standaard gaat blijven, doch wil ik ook geen schade oplopen.

En hoe zit het met aansluiting? Kan ik deze op mijn bestaande sfs IC-slangen aansluiten (mits ik de ic tot daar verleng) of moet ik alles vernieuwen?

Hier de ad:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... turbo.html

Mvg silvio
Abel
Über-Spammer

Tja Silvio, je ziet dat deze totaal anders is dan je originele intercooler. Qua aansluiting is niets het zelfde dus alles nieuw he. En ik denk dat dit een grill mount exemplaar is. Deze is wel erg mooi voor meer vermogen en grotere radiator, maar hij zit wel voor de radiator langs he.
silvio
Contacteer:

Dat de aansluiting anders is had ik ook al door, en dat het fmic is uiteraard niet ook.

Mijn vraag was of ik mijn sfs IC-slangen kan behouden en de buizen van de fmic verlengen tot waar normaal de originele ic wordt aangesloten
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Zo te zien onder je frontbalk en om je subframe heen. Zijn er zat die het zo hebben, maar ja wel nieuwe slangen nodig zoals abel al zegt.

Voor slangen zou je een bij http://www.chargertech .nl kunnen kijken. Heb ik goede ervaring mee. Exacte diameters is afhankelijk van wat ze gebruikt hebben voor de buizen. Dus eerst nameten en kijken hoe je je traject wil hebben.

de meesten komen in de buurt van de dynamo naar boven om vanaf daar naar de carburateur te gaan.
Voor inspiratie kan je ook even op www.5gt.nl kijken naar de gallery motorruimten.
silvio
Contacteer:

Ok nog een keertje:

Mag ik ook gewoon de buizen van de IC verlengen en aansluiten op de standaard sfs IC buizen die er nu steken.

Of MOET het aangesloten worden langs de kortste weg zoals je op de meeste fotos ziet.

Mvg silvio
larsdijkstra

silvio schreef:Ok nog een keertje:

Mag ik ook gewoon de buizen van de IC verlengen en aansluiten op de standaard sfs IC buizen die er nu steken.

Of MOET het aangesloten worden langs de kortste weg zoals je op de meeste fotos ziet.

Mvg silvio
Meneer Silvio krijgt zn antwoord niet en vraagt het nog een keer op deze manier? Iets vriendelijker en minder dwingend mag, dan krijg je vast alle hulp Silvio
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
silvio
Contacteer:

Kijk ik vraag het al 3 keer.
Kreeg een hele uitleg die ik zelf ook al weet. Staat zelfs in mijn eerste post.
Maar geen enkel antwoord op mijn vraag, is toch wel een teken dat de vraag toch ook niet gelezen wordt he!
larsdijkstra

Er komt vanzelf iemand met het juiste antwoord, geduld. Maar misschien ook wel helemaal niet, gezien je dwingende en bazige manier van reageren en antwoorden... Met stroop lok je insecten, niet met azijn...
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Tom
Moderator
Car: MB

silvio schreef:Ok nog een keertje:

Mvg silvio

Hoe lang jij dat traject wilt gaan maken moet je zelf weten, maar waarom denk je dat er voor de korste weg gekozen wordt? (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
silvio
Contacteer:

Kortse weg is de weg van de minste weerstand,
Maar vind het dan zonde van die sfs silicone IC buizen die nog maar paar maanden oud zijn.

Als ik dan de in- en uitgang van fmic kon "verlengen" met alu buis tot aan die slangen, kon ik ze behouden.

Mvg silvio
Triggerhappy
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

Je bent natuurlijk vrij om te doen wat je wilt, Een langere weg echter betekend meer weerstand om al die lucht erdoor te krijgen en mischien nog wel belangrijker meer afstand door een warme motorruimte om de zojuist gekoelde lucht weer op te stoken en heel het nut van je IC upgrade weer ongedaan te maken, hoeveel dit in de praktijk zal zijn in graden celcius en uiteindelijk in peekaas durf ik je niet te zeggen. Je kan natuurlijk eerst de langere buizen monteren en gewoon ervaren of je blij bent met het behaalde resultaat?....
silvio
Contacteer:

Het is idd net die warme lucht die me dwarszit.
zit steeds meer te denken om nu gewoon met de standaard IC te blijven rijden, en in een volgend project met een fmic te gaan werken.

Zou nu zonde van het geld zijn (fmic & slangenwerk) om tot een slechter resultaat te komen.
Dan koop ik voor ander project beter een fmic incl aansluitkit.

Mvg silvio
Joost van der Hammen
Contacteer:

Mijn FMIC set komt eerdaags weer te koop Inclusief alle silicone slangen.

Bij interesse ff een pm sturen
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Steven
Car: M536

Deels waar, maar het is veel belangrijker om op te letten dat je niet teveel en te scherpe bochten hebt, dat is namelijk een veel grotere 'killer' voor leiding weerstand.
Met name bochten met een kleine radius en die ook nog eens een grote (of kleine, tis maar hoe je meet) hoek beschrijven, dus bijvoorbeeld 180 graden omkeerbochten zijn echt rampzalig.
silvio
Contacteer:

Idd ja. En daarom dat ik dus mijn twijfels had over de fmic uit de advertentie, deze begint al dadelijk met 180gr bocht ipv een rechte uitgang.
Zou liever max 90gr hebben, voorkeur zelf 2x45gr.

Bedankt voor de info.

Mvg silvio
Joost van der Hammen
Contacteer:

Zal lastig zijn om het te voorkomen..... Echt veel ruimte onder de kap bij een 5je

Of de FMIC uitgang om lassen,
silvio
Contacteer:

Hey Joost,
Het bochtenwerk bij jou is toch in orde.
is zie nergens dat je 180gr draait.
Ook je intercooler heeft uitgangen die aan zijkanten uitkomen dacht ik gezien te hebben.

Je hebt ook pb terug :)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Als je om je subframe heen moet heb je een 180 graden bocht. Wil je dat niet moet je de boel omlassen...

edit. 9 van de 10 gaan eromheen. Zijn maar weinige die de boel omlassen of de boel anders aan (laten) passen.
Joost van der Hammen
Contacteer:

Klopt gaan aan beide zijde 180 graden om.....
silvio
Contacteer:

Ok dan.
dan zal het zo moeten :)
Plaats reactie