Beste RTC-ers,
Sinds een paar maanden begint de wens om wat mechanische aanpassingen te doen over te nemen... Ik heb wat informatie links en rechts ingewonnen, maar zit ook nog met een aantal vragen die ik nog niet beantwoord heb gekregen. Ik hoop van harte dat jullie mij of de goede weg op kunnen wijzen, of mijn vragen kunnen beantwoorden.
Op de website van K-tecracing.com heb ik een mooi uitlaatsysteem gezien inclusief sport katalysator (zie de link hieronder). Er wordt aangegeven in het Engels dat het een "200 cell" katalysator betreft die ervoor zorgt dat de auto in Engeland door de keuring komt. Nu weet ik alleen niet wat die "200 cell" inhoudt... Zijn er leden die ervaring hebben met deze sport kat? Weten jullie of dit uitlaatsysteem in NL onder mijn RS3 door de keuring komt? Hebben jullie daarnaast nog tips en trucs waar ik rekening mee moet bij het vervangen van een katalysator?
Link uitlaatsysteem: http://www.k-tecracing.com/show_product ... 8&appid=20
Graag zie ik jullie reactie tegemoet! Alvast bedankt.
Gr. Marco
Sport Kat K-Tec Megane RS3 en emissie NL
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
200 cell houd in hoeveel componenten / kamers/ cellen er in de kat zitten , zeg maar kijk een Bijenkorf in en de honingraat zijn de cellen.
Een katalysator steen is inprincipe qua zichtbare structuur hetzelfde als een honingraat.
Een 100 cell kat geeft zeker problemen , ik heb een klant die met een impreza over moest naar een 150 cell .. En zelfs toen was er een foutcode weggeprogrammeerd omdat de auto anders niet door de eobd test voor APK kwam.
Neem aan dat je met een 200 cell goed zit.
Een katalysator steen is inprincipe qua zichtbare structuur hetzelfde als een honingraat.
Een 100 cell kat geeft zeker problemen , ik heb een klant die met een impreza over moest naar een 150 cell .. En zelfs toen was er een foutcode weggeprogrammeerd omdat de auto anders niet door de eobd test voor APK kwam.
Neem aan dat je met een 200 cell goed zit.
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
kijk ook eens naar Milltek...en vanwege de prijs...niet bij Ktec
http://www.millteksport.com/exhaust.pro ... iantid=330

http://www.millteksport.com/exhaust.pro ... iantid=330
Born Grippy
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
idem.LexRS schreef:heb ook 200cell gehad,ook geen probleem met de keuring.
Born Grippy
Heeft iemand verstand van Megane 225? Ik wil mijn kat helemaal vervangen met een open pijp. Kom ik dan nog door de APK heen? Ik heb dingen gehoord over Lambda Sensors of iets dergelijks waarmee je een hoop kan omzeilen. Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Ik heb 3" downpipes beschikbaar voor €250, hierbij kan ik ook een spacer voor de 2e lambda sensor leveren waardoor de fout weg blijft.
De apk kan inderdaad een probleem zijn als je een scherpe keurmeester hebt...
De apk kan inderdaad een probleem zijn als je een scherpe keurmeester hebt...
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
tot ze een gasmeting doen.....Abel schreef:ik heb laatst speciaal voor dit een mini katalysator gezien die je voor de lambda sensor plaatste dus voor apk was er gewoon een kat aanwezig
Born Grippy
Je hebt helemaal gelijk Daan, daarom is mijn RS ook goedgekeurd met lekke flexibele stukkenDaan2D schreef:Cut the crap tuur, apk ga je gewoon niet halen met een decat.
Lambda fout code blijft bij mij tot dusver uit

Het hangt echt van de keurmeester af, dat hij een risico neemt is niet het probleem van de klant. Totdat er een steekproef komt idd.
Overigens valt deze RS niet binnen het eobd regime dus er zal sowieso een gasmeting uitgevoerd moeten worden....
Dat heb je mij nergens horen zeggen en heb ik ook tegen niemand gezegd die ze al gekocht hebben, bemoei je liever met je eigen zaken 
