De meesten kennen mij van mijn GTT vroeger en mijn alpine project
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 60&t=29410
Maar nu heb ik daglijks ook terug de renault weg gevonden na een opel uitspatting, mijn vorige daily ride was een opel vivaro omdat renault niet snel genoeg een trafic kon leveren.
Maar nu heb ik op tijd besteld met een nieuwe trafic als opvolger voor de vivaro als gevolg.
dus:
vandaag bij renault gaan kijken naar mijn nieuwe aanwinst
een renault trafic 1.6 dci 140 pk 340nm
dubbel cabine
mijn daglijks woon werk vervoer.
https://www.dropbox.com/s/2z2zu3ukcacna ... 9.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/pzbxag0ve7rft ... 6.jpg?dl=0
nog ff wachten op de papieren, en dan kunnen we ermee naar huis, dan komen er betere fotos
8-)
Omdat de originele alu velgen niet mooi zijn heb ik hem op stalen velgen besteld, om mijn winterbanden op over te leggen.
Tegen de zomer komen er dan alu velgen op, maar er zijn op dit moment te weinig leveranciers die wielen aanbieden voor de nieuwe trafic, want die heeft een andere steekmaat dan de vorige.
Geert zijn nieuwe daily ride
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Veel plezier ervan Geert. Dikke 18 inch sloffen eronder?? 

heb ook al proefgereden in die nieuwe traffic. (toevallig dezelfde kleur en ook dubbel cabine)
natuurlijk gevraagd om de dikste dus de 140 PK twin turbo helaas met handbak. was bij ABD Heerenveen (stond helaas niet in Drachten)
reed op zich niet verkeerd maar absoluut niet zon raket als ik nu heb.
omdat ik nog niet echt overtuigd ben hoe die kleine 1600 twin turbo motor zich gaat houden en omdat ie nog niet met automaat leverbaar is toch besloten nog ff
in mijn huidige door te rijden 150PK 2500 automaat.
houd je ons op de hoogte van het wel en wee?
ben erg benieuwd over het onderhoud evt storingen enz.
natuurlijk gevraagd om de dikste dus de 140 PK twin turbo helaas met handbak. was bij ABD Heerenveen (stond helaas niet in Drachten)
reed op zich niet verkeerd maar absoluut niet zon raket als ik nu heb.
omdat ik nog niet echt overtuigd ben hoe die kleine 1600 twin turbo motor zich gaat houden en omdat ie nog niet met automaat leverbaar is toch besloten nog ff
in mijn huidige door te rijden 150PK 2500 automaat.
houd je ons op de hoogte van het wel en wee?
ben erg benieuwd over het onderhoud evt storingen enz.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
De 1.6 dci (R9M) wordt al geleverd sinds 2011, in NL een weinig populaire motor (1.5 dci valt gunstiger kwa bpm en bijtelling) maar in andere
landen al erg veel geleverd en verkocht. Er zijn nog geen problemen van bekend dus zou me niet te druk maken hoe deze zich houdt.
Op b.v. mobile.de staan er al genoeg met meer als 160k te koop (zelfs al een aantal over de 200k), dat zegt genoeg.
Onderblok is gebaseerd op de F9Q met kortere slag, de kop is wel geheel nieuw (16 kleppen), distributie (ketting) is afgeleid van de 2.0 dci dus
ook dat zit goed. Er is ook een variant van 160 pk en er komt nog een 180 pk variant, waarschijnlijk worden die niet in NL leverbaar.
De nieuwe C-Klasse en Vito schijnen deze motor ook te krijgen. Overigens, chippen schijnt lastig te zijn bij deze motoren...
landen al erg veel geleverd en verkocht. Er zijn nog geen problemen van bekend dus zou me niet te druk maken hoe deze zich houdt.
Op b.v. mobile.de staan er al genoeg met meer als 160k te koop (zelfs al een aantal over de 200k), dat zegt genoeg.
Onderblok is gebaseerd op de F9Q met kortere slag, de kop is wel geheel nieuw (16 kleppen), distributie (ketting) is afgeleid van de 2.0 dci dus
ook dat zit goed. Er is ook een variant van 160 pk en er komt nog een 180 pk variant, waarschijnlijk worden die niet in NL leverbaar.
De nieuwe C-Klasse en Vito schijnen deze motor ook te krijgen. Overigens, chippen schijnt lastig te zijn bij deze motoren...
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
https://www.dropbox.com/s/uqzialw8qrj7u ... 9.jpg?dl=0
Na lang zoeken maar velgen op maat laten maken, 18 duim en een gewicht van 825kg laadvermogen per wiel is niet makkelijk te vinden.
Maar ik ben zelf wel blij met het resultaat.
Ik ben tot nu toe ook heel tevreden van de trafic, rijd super en is veem meer gewoon auto dan de vorige generatie die ook al aangenaam was
Na lang zoeken maar velgen op maat laten maken, 18 duim en een gewicht van 825kg laadvermogen per wiel is niet makkelijk te vinden.
Maar ik ben zelf wel blij met het resultaat.
Ik ben tot nu toe ook heel tevreden van de trafic, rijd super en is veem meer gewoon auto dan de vorige generatie die ook al aangenaam was
- Geert Claes
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
- Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman
Bedankt