Wat zijn nu de beste veren om een auto ongeveer 40mm te verlagen?
Ik heb zelf goede verhalen gehoord over APEX veren
En weet ook iemand wat deze ongeveer kosten?
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Berichten: 1898
- Lid geworden op: zo 13 mei 2001 0:00
Het ligt eraan hoe je je auto wilt hebben .... confortabel of heel sportief.
De verlagingsveren hebben bijna allemaal een andere eigenschap. De 1 is heel hard en de ander weer zachter.
Gewoon ff navragen welke eigenschap welke veer heeft en wat jezelf wilt.
De verlagingsveren hebben bijna allemaal een andere eigenschap. De 1 is heel hard en de ander weer zachter.
Gewoon ff navragen welke eigenschap welke veer heeft en wat jezelf wilt.
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Wat heb jij er bijvoorbeeld onder zitten dan?
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Berichten: 240
- Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
- Locatie: Obdam N-H
apex bevalt goed de prijs was voor mij 230 gulden ca 110 euro.
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Was dat voor de voor en achterwielen?
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
In de prijs misschien?On 2002-02-08 11:24, dennis16v
wrote:ja beviel mij ookwel. alleen heb dr 140 gulden voor betaald. waar zit het verschilOn 2002-02-08 11:23, cliodiesel
wrote:
apex bevalt goed de prijs was voor mij 230 gulden ca 110 euro.

Kheb zelf veren van MAD. Die bevallen opzich ookwel. (waarom weet ik niet, heb nooit geen anderese gehad

Tip: Hou het rubber aan de onderkant.
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Hoever zijn jullie van achter verlaagd?
Hier kan je minder verlagen omdat er wel es iemand achterin zit, en ook de audio weegt wat natuurlijk
Hier kan je minder verlagen omdat er wel es iemand achterin zit, en ook de audio weegt wat natuurlijk
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Berichten: 1898
- Lid geworden op: zo 13 mei 2001 0:00
Clio heeft toh geen veren achter????
Maar ik heb Cobra veren .. Goede veren en comfortabel. Ik heb 40mm verlaging(totaal 70mm door smallere wang banden)
Maar ik heb Cobra veren .. Goede veren en comfortabel. Ik heb 40mm verlaging(totaal 70mm door smallere wang banden)
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Zijn de cobra-veren ook goed op de lange termijn?
Dit ivm de levensduur van de onginele dempers
Dit ivm de levensduur van de onginele dempers
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
De "oudere types hebben torsiestaven ism dempers op de achteras
Het nieuwe type heeft ook veerpoten op de achteras
Het nieuwe type heeft ook veerpoten op de achteras
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Je hebt gelijk de clio met abs en f7p motor heeft achter vier torsiestaven.
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
De clio's zonder ABS hebben ook torsiestaven achter, want dat heeft die van mij ook 

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Berichten: 753
- Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
- Locatie: Zeeland
Nou dat stond in de vraagbaak van de clio, maarja daar staat wel meer in wat niet klopt.
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Er wordt idd soms wat afgeluld, wat nergens op slaat, maar over het algemeen is het toch errug makkelijk als naslagwerk 
-----------------
Hoera
RUNNERUP geworden 
[img]http://www.smilies.nl/happy/xyxthumbs.gif[/img]Renault Createur mooie Mobielen[img]http://www.smilies.nl/happy/xyxthumbs.gif[/img]
[ This message was edited by: RenaultclioII16v on 2002-02-08 12:18 ]

-----------------
Hoera


[img]http://www.smilies.nl/happy/xyxthumbs.gif[/img]Renault Createur mooie Mobielen[img]http://www.smilies.nl/happy/xyxthumbs.gif[/img]
[ This message was edited by: RenaultclioII16v on 2002-02-08 12:18 ]
Okay. Ik heb er geen verstand van, maar:
Mijn dealer monteert op mijn Clio II phase II (de meest recente dus), met ABS / EBD, een Apex Sport Suspension Kit (= 4 dempers, 2 veren, -40mm). Achter dus alleen torsie, geen veren. Ook niet voor ABS. Ook niet op dit recente model.
Deze kit werd met oorspronkelijk aanbevolen door Frans van Improve Tuning, n.a.v. van mijn eigen opmerkingen over de H&R veren die onder mijn Civic Aerodeck zaten. Deze zijn stugger dan de doorsnee H&R, schijnt.
O ja, prijs: +- fl 850, via de dealer dan. Improve levert het setje voor minder.
[ This message was edited by: Edo on 2002-02-08 14:13 ]
Mijn dealer monteert op mijn Clio II phase II (de meest recente dus), met ABS / EBD, een Apex Sport Suspension Kit (= 4 dempers, 2 veren, -40mm). Achter dus alleen torsie, geen veren. Ook niet voor ABS. Ook niet op dit recente model.
Deze kit werd met oorspronkelijk aanbevolen door Frans van Improve Tuning, n.a.v. van mijn eigen opmerkingen over de H&R veren die onder mijn Civic Aerodeck zaten. Deze zijn stugger dan de doorsnee H&R, schijnt.
O ja, prijs: +- fl 850, via de dealer dan. Improve levert het setje voor minder.
[ This message was edited by: Edo on 2002-02-08 14:13 ]
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Is dat inclusief montage?
Zal wel niet zeker
Zal wel niet zeker

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Ik heb wel dezelfde clio als jouw, dus laat het me effe weten hoe het bevalt 

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Die fl 850 is ex montage ja. Maar ze deden niet echt moeilijk bij mijn garage. Voor 750 piek dachten ze zowel deze set, als een devil uitlaat, als een apex open luchtfilter te kunnen installeren.
Ik vind het best, maar het lijkt me moeilijk ja. Er moet nogal wat los en weer vast, tenslotte.
En over op de hoogte houden: tuurlijk!
Ik wist al dat jij op ongeveer hetzelfde moment dezelfde voiture gaat rijden. Ik wacht gespannen af. Hij komt over een week binnen en dan gaan ze monteren/accessoires bestellen!
Ik vind het best, maar het lijkt me moeilijk ja. Er moet nogal wat los en weer vast, tenslotte.
En over op de hoogte houden: tuurlijk!
-
- Berichten: 1898
- Lid geworden op: zo 13 mei 2001 0:00
Wat betalen jullie allemaal veel voor montage. Bij mij hier in de regio is het normaal dat er geen montagekosten worden betaald als je zoiets koopt, tenminste bij de bedrijven waar ik iets koop (de betere tuning, autobedrijven in Twente en Duitsland)
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Dan zit jij goed Nick! Hier bij ons is het vaak dokke!
En Edo ik wacht het af! Kom je nog naar de meeting 3 maart?

En Edo ik wacht het af! Kom je nog naar de meeting 3 maart?
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Welke garage heb jij ?? ook eens bellen denk ikOn 2002-02-08 16:10, Edo
wrote:
Die fl 850 is ex montage ja. Maar ze deden niet echt moeilijk bij mijn garage. Voor 750 piek dachten ze zowel deze set, als een devil uitlaat, als een apex open luchtfilter te kunnen installeren.
Ik vind het best, maar het lijkt me moeilijk ja. Er moet nogal wat los en weer vast, tenslotte.
En over op de hoogte houden: tuurlijk!Ik wist al dat jij op ongeveer hetzelfde moment dezelfde voiture gaat rijden. Ik wacht gespannen af. Hij komt over een week binnen en dan gaan ze monteren/accessoires bestellen!

Is het niet zo dat je bij de betere "tuning bedrijven" de aanschaf waarde 2x betaald en dan "gratis montage" krijgt.On 2002-02-08 17:01, Nick
wrote:
Wat betalen jullie allemaal veel voor montage. Bij mij hier in de regio is het normaal dat er geen montagekosten worden betaald als je zoiets koopt, tenminste bij de bedrijven waar ik iets koop (de betere tuning, autobedrijven in Twente en Duitsland)
Ik heb zelf overigens nog nooit van m'n leven montage kosten betaald voor mn onderdelen (simpelweg omdat ik alles zelf doe

Kvraag me wel eens af wie er hier bij de club zelf sleutelt en wie niet, en of de gene die dat niet zelf kunnen/willen niet interrese hebben in "beunhazen". Ik bedoel: veren vervangen is doorgaans niet zoveel werk hoor.
Tip: Hou het rubber aan de onderkant.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ik sleutel zelf
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Ik sleutel meestal zelf, maar dingen zoals een remslang waarna het systeem ontlucht moet worden, laat ik lekker bij de garage doen.
Ik kan dat overigens vrij goedkoop laten doen...dus daarom doe ik het niet zelf.
Ik kan dat overigens vrij goedkoop laten doen...dus daarom doe ik het niet zelf.
maar dat is juist reuze makkelijk,
je duwd een slangetje op het aansluitingkje van de klauw dat lang genoeg is dat ie in het potje komt.
je neemt dus ook een potje
,je zorgd dat het vaatje vol genoeg is en je laat iemand pompen op de rempedaal.
krijg je vloeistof draai jem voorzichtig ietsje dicht totdat je echt geen luchtbelletje meer ziet.draai em dan dicht.
dan doe je als laatste de pedaal onder druk draaid em ff open en voordat je pedaal de bodem raakt moet diegene die pompt dit zeggen en moet jij em snel dicht draaien.
dit is absoluut heel makkelij.
enige waar je op moet letten is dat het vaatje vol!!!blijft en je slangetje in de remvloeistof blijft hangen.als ie in de vloeistof hangt zie je namlijk het makkelijkst de lucht belletjes.
als je vaatje bij montage nieuwe remslang niet is leeggeraakt hoef je niet eens zo lang te pompen,anders moet je een tijdje pompen om de luchtbel die in het begin van de leiding zit eruit te pompen.
hierbij gewoon wederom weer opletten dat het vaatje niet weer leegraakt onder het pompen anders ken je opnieuw beginnen.
en gelukkig is remvloeistof niet zo duur
succes
je duwd een slangetje op het aansluitingkje van de klauw dat lang genoeg is dat ie in het potje komt.
je neemt dus ook een potje
krijg je vloeistof draai jem voorzichtig ietsje dicht totdat je echt geen luchtbelletje meer ziet.draai em dan dicht.
dan doe je als laatste de pedaal onder druk draaid em ff open en voordat je pedaal de bodem raakt moet diegene die pompt dit zeggen en moet jij em snel dicht draaien.
dit is absoluut heel makkelij.
enige waar je op moet letten is dat het vaatje vol!!!blijft en je slangetje in de remvloeistof blijft hangen.als ie in de vloeistof hangt zie je namlijk het makkelijkst de lucht belletjes.
als je vaatje bij montage nieuwe remslang niet is leeggeraakt hoef je niet eens zo lang te pompen,anders moet je een tijdje pompen om de luchtbel die in het begin van de leiding zit eruit te pompen.
hierbij gewoon wederom weer opletten dat het vaatje niet weer leegraakt onder het pompen anders ken je opnieuw beginnen.
en gelukkig is remvloeistof niet zo duur
succes
Maar remvloeistof is wel schadelijk voor je lak en voor jezelf. Als je het op de handen krijgt begint het te bijten en te jeuken. En vooral als je een wondje hebt. Maar wel oppassen met remvloeistof op je (soms dure) lak.
There will be plenty of time to rest when your dead
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
ja remvloeistof is echt agressief, de gaten in je overall!
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Dank je de prijs valt wel mee dus! 

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic