1.9 dTi tunen

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Dieseltjee
Berichten: 2
Lid geworden op: za 23 aug 2014 16:11
Car: renault laguna 19dTi

hallo ik ben nieuw op dit forum.

ik rijdt sinds kort in een renault laguna ph1 uit 2000.
hier ligt een 1,9 dTi motor in. zelf vindt ik de 98 pk van de auto niet genoeg en zou deze graag wat sneller willen maken.


wat zijn hiervoor mijn opties behalfe chiptunen/powerbox

qwa uitlaat, luchtfilter, egr etc alle tips zijn meer dan welkom



bij voorbaat mijn dank

gr
Dieseltjee
Berichten: 2
Lid geworden op: za 23 aug 2014 16:11
Car: renault laguna 19dTi

niemand...?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Er zijn hier zo goed als géén 1.9dti rijders, wellicht heb je meer kans op Clioclub.nl ?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Haas is er wel eens mee bezig geweest, maar volgens mij heeft ie zijn Megane nooit laten chippen. Waarom weet ik eigenlijk niet... Misschien kan ie dat zelf effe vertellen. ;)
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Volgens mij hebben er op het Megane forum wel een aantal een 1.9 dti laten chippen, anders Laguna forum.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Ik heb een DCI en geen DTI, dus ik kan je concreet niet helpen.
Als ik diep in mijn geheugen graaf en denk aan mijn vorige Megane Coupé (was wel een DTI), zit daar nog een conventionele brandstofpomp op. Kun je die niet gewoon wat open schroeven?

Niels van Dijk heeft zeker weten met een DTI in mijn Clio II ph I gereden met opengeschroefde pomp. Misschien kan hij je helpen?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Zit hier nog voortgang in? :S
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

DTI is wel al directe insputing maar nog geen common rail (dus wel al beter dan gemiddelde tractor diesel van toender tijd). Wel met een computer dus, zijn ook te chippen maar moet wel
de chip voor los gesoldeerd worden en vervangen door programmeerbare. Geloof dat iemand van de clio club een clio 2 dti heeft gehad met tegen de 170 pk, al gok ik dat dat meer dan een chipje geweest is.
Plaats reactie