Raam Rechtsvoor doet het niet (meg2)

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Een kennis van mij heeft onlangs een Meg II gekocht, leuke auto, paar kleine dingetjes. Het meeste heb ik al opgelost, zit nu eigenlijk alleen nog met een onbeweegbaar raam aan de rechterzijde.
Ik ben al aan het meten geweest en kom tot de conclusie dat er geen stroom op de schakelaar in de rechterdeur zit, vergeleken met mijn eigen Meg II, zouden er 2 draden met 12v op de stekker moeten zitten (geelwit en grijswit). Beide zijn echter dood.

Ik heb de schakelaars op het linker paneel nog niet getest, maar vraag me af of dit een bekende kwaal is en er tips zijn. Ik heb de draden tot de stekker van de deur gemeten en ga na het weekend weer verder met meten.

Wellicht dat iemand hier een handige tip heeft of een elektrisch schema van de elektrische ramen? Van waaruit worden ze geschakeld? Zit er ergens nog een computer tussen?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Xabre
Car: 19 16V

Op het motortje zit een zwart doosje, das het computertje, 9 v/d 10 keer is deze stuk (oxidatie)
Trust me. I know what I'm doing.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Thanks! Zorgt die module er ook voor dat er stroom op de schakelaar komt te staan? Dus module stuk is ook geen stroom op de schakelaar.
In dat geval moet er dus een andere motor komen.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Allepinie
Car: Clio III RS

Uit welk jaar is de Megane? Renault heeft een coulanceregeling voor die dingen, 1e 50%, 2e 100%. Maar wel gebonden aan bouwjaar en kmstand.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

2003 en 165.000 gereden. Ik betwijfel echter of het de module wel is, ik ben het weekend op het tt circuit geweest dus verder nog niet kunnen kijken, maar hij heeft m zelf op de bestuurderskant geprobeerd en daar scheen hij wel te werken.
Zodra ik meer weet, zal ik het posten.

Tot wanneer geldt die coulance regeling?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Ik ben vanavond zelf even wezen kijken en het is inderdaad de module zelf. Ik heb de complete unit van RA naar RV gezet, zodat die in ieder geval werkt en nou zijn we op zoek naar een unit.
Plaats reactie