Als een GT Turbo rookt bij stationair lopen zijn dit dan de olieschraapveren die niet oke meer zijn of kan ik nog andere zaken controleren?
Er komt alleen bij stationair lopen veel blauwe rook uit de uitlaat. Voor de rest loopt hij goed en rookt hij alleen een beetje bij het over schakelen, maar dit komt omdat de turbo een beetje olie eruit gooit bij het opspoelen.
Ook heb ik in de ontluchtingsleiding (die naar het carter onder loopt) geblazen en tot mijn verbazing blies ik in de olie. Hoort dit en zoja wat is de functie dan van dit pijpje?
Olie die erin zit is 5w40 Bardahl XTC
Graag zou ik wat advies krijgen.
Roken GT Turbo
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Veels te dunne olie...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
dat pijpje is voor carterdamp condensaat (olie druppen uit de damp) is geen ontluchting maar terugloop.
de ventilatie dit boven op de kleppendeksel..
Als eerste haal je de intercooler los en zet die een dag op de kop in een emmer
doe eens een compressie test, en koude start en overschakelen lijkt me eerder dat die bij de klepsteel olie lekt.
suc6 en hou ons op de hoogte
de ventilatie dit boven op de kleppendeksel..
Als eerste haal je de intercooler los en zet die een dag op de kop in een emmer

doe eens een compressie test, en koude start en overschakelen lijkt me eerder dat die bij de klepsteel olie lekt.
suc6 en hou ons op de hoogte
-
- Berichten: 407
- Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
- Car: GT Turbo Blue Sport
- Locatie: Putten
- Contacteer:
De compressie heb ik al gemeten 3 cilinders hebben 8 bar en de 1e cilinder heeft 7,5 dus lijkt me nog weinig ernstigs. Oke goed om te weten van dat pijpje kon er niet uitkomen.
Dus stap 2 voor mij is klepsteelrubbers vervangen? Of is het beter om de kop eraf te halen en de geleiders te vernieuwen? hier heb ik nog niet naar gekeken.
En zal je tip even testen morgen, maar denk niet dat het van de turbo komt omdat dit zeer gering is.
Dus stap 2 voor mij is klepsteelrubbers vervangen? Of is het beter om de kop eraf te halen en de geleiders te vernieuwen? hier heb ik nog niet naar gekeken.
En zal je tip even testen morgen, maar denk niet dat het van de turbo komt omdat dit zeer gering is.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
waarschijnlijk een combi van turbo en te dunne olie
gewoon 10W40 in mikken.
gewoon 10W40 in mikken.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 407
- Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
- Car: GT Turbo Blue Sport
- Locatie: Putten
- Contacteer:
Oke mensen, het was dus wel de turbo. Heb zelf een splinternieuw gebalanceerd hart besteld en deze vervangen ( voor 230 euro was ik klaar) 

Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
wel andere olie in geknikkerd anders kan je straks weer?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl