decat pijp clio 172.

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
KelvinRS
Contacteer:

ik heb een tijdje terug mijn rs laten chippen. Nu moet ik een nieuw catback systeem hebben en die haal ik waarschijnlijk bij k-tec. Is het een goede optie om een decat pipe erbij te bestellen. Levert toch een leuke winst op en ik hoef hem maar 1x per jaar te vervangen voor de apk kan. Kleven er nog meer nadelen aan?

Bedankt!
martll

Nadeel/voordeel is meer geluid, als je uitlaat al veel muziek maakt dan zal hij nog luider worden.
jacques

Nog een nadeel. Mocht een overijverige agent controleren of er een kat tussen zit en je hebt er geen dan begint het gezeur. Waarom dan niet een 200Cells sportkat ertussen? Dat koop je tegenwoordig ook voor normaal geld. Universeel en je last er 2 flenzen aan.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
bozothenutter
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

kijjk ff wat verder dan ktec, scheel misschien nog wat centen :D
Born Grippy
KelvinRS
Contacteer:

ik heb nog een totaal standaard uitlaatsysteem, en ik merk ondanks dat hij gechipt is ik hem in het gebied 2500/4500 toch even iets feller wil hebben.

En sportcat samen met een catback systeem is op dit moment even boven het budget, dus vandaar dat ik een decat als een goed alternatief zie.

@bozothenutter: Heb jij wat suggetsties voor me? Voor het catback systeem heb ik al bij milltek, scoprion, k-tec en supersprint gekeken. Het supersport systeem van ktec is ruim 4 kg lichter wat ook voor de beugels en ophangpunten een mooi voordeel is. Voor een decat/sportcat kan ik eerlijk gezegd niet een goed alternatief vinden..

@ Jacques: Heb jij een voorbeeld van een universele sportcat. Een sportcat bij k-tec kost me €400,- en dat vind ik een boel knaken!!

Bedankt voor de reacties!
jacques

universele sport kat 200cell/inch kost vaak ca 150 - 200 euro nieuw bijvoorbeeld http://www.nmparts.nl/catalysators.htm Ik heb er zelf een gebruikte gekocht via RTC voor 40 euro. Je moet er dan wel zelf de flenzen aan maken.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
KelvinRS
Contacteer:

Hoi Jacques. en als ik dan die flenzen erin maak is hij dan apk waardig? alleen zal dat niet op een catback van bijvoorbeeld k-tec passen ofwel? Anders is dit denk ik een betere optie dan een decat voor hetzelfde geld!!
KelvinRS
Contacteer:

Bedankt, die sites kende ik niet!! de systemen op kamracing lijken erg op die van k-tec. Heb jij ervaring met levering, kwaliteit e.d. van hun? Qua prijs is het ook leuk..

(Y)
KelvinRS
Contacteer:

ik heb nmparts een mail gestuurd maar die reageert niet.. Ook PM Performance een mail gestuurd, maar die vragen voor een sportkat op maat ruim €500,-!!! Heeft iemand nog een idee waar ik die kan laten maken?
Plaats reactie