Even een vraag voordat er dingen voor niets worden vervangen. Sinds vandaag hangt de 2.0 in de Clio met een JB3 048
bak erachter. Nieuwe koppeling ( Valeo voor een F7R ), koppelingshevel van een JB3, nieuw wit busje voor de hevel. Alles
werkt prima behalve dat er na het monteren gelijk kliklikklik onder het stuur te horen was. Met als gevolg dat de koppeling
gelijk opkomt als je het padaal maar 2 mm laat opkomen. Moet ook een andere kabel gemonteerd worden of is het stelmechaniek
op z' n eind. De kabel is nog van de 1.8 en er zijn geen problemen met het slippen van de koppeling. Wel af en toe met schakelen naar
1 en achteruit.
koppeling Williams 2.0 met Jb3 bak. Opgelost.
kabel stelt automatisch op.
denk dat je stelmechanisme defect is of de kabel aan zijn eind.
denk dat je stelmechanisme defect is of de kabel aan zijn eind.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
koppelingsplaat verkeerd om? Geen idee wat voor gevolgen dat heeft trouwens.
Als je klikliklik hoort betekent het dat je stelmeganisme zich weer gespannen heeft, heb je deze ook ontspannen nadat je de boel los hebt gehad?
Zoniet dan betekent het dus dat er nu blijkbaar meer ruimte voor de hevel is dan er ooit geweest is, ik hoop het niet voor je maar het zou kunnen zijn dat het witte geleide blokje die je vervangen hebt dunner is dan de oude?
Zoniet dan betekent het dus dat er nu blijkbaar meer ruimte voor de hevel is dan er ooit geweest is, ik hoop het niet voor je maar het zou kunnen zijn dat het witte geleide blokje die je vervangen hebt dunner is dan de oude?
Hij wel ontspannen na montage. Eerst klikklik om aan te spannen. Dat ging prima. Tot de 2e keer intrappen. Weer klikliklk en toen begon het gelazer. Dat witte doppie in de bak heb ik niet opgemeten. Wellicht, omdat dit een nieuwe kopp. set betreft. Heeft het stelmechaniek het na 23 jaar trouwe dienst, nu begeven. Ook vanavond nog f een stukje gereden en opvallend was wel dat er soms bij het loslaten van het pedaal een extra klikje te horen was. Waarna hij ontkoppelde zoals het hoort. Ga voor de zekerheid maar een nieuw mechaniekje erop zetten en gelijk ook maar een verse kabel.
Oude liefde roest wel. Met zorg komt alles goed..
ik heb eventueel nog een nieuw pedaal liggen als je geinterreseerd bent.