Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Matijs
Contacteer:

Sinds dit weekend hebben we bij ons in huis eindelijk MxStream ADSL (Wanadoo). Nou zitten we met een klein probleempje: het lukt niet om de standaard modem te sharen met meerdere computers op ons netwerk (LAN dus).
Dit schijnt alleen te kunnen met de modems die geleverd worden bij het plus-abonnement. Hoewel de setup-schermen van de modem wel aangeven dat de modem in staat is vier computers te bedienen is dit dus ergens geblokkeerd.
Weet iemand hier iets meer over? beetje vervelend dat er nu maar 1 persoon tegelijk kan internetten, vandaar.
Een kennis van ons heeft al enige tijd dezelfde modem, en is al aan het werk om de boel te kraken, maar misschien heeft een van jullie al een oplossing voor dit probleem?
Ik heb begrepen dat de bios van deze modems nieuw is, en dat het vroeger allemaal veel makkelijker ging, maar daarom dus ook deze oproep.
Maarten GTT

wat voor type modem is het
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!

2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Matijs
Contacteer:

Alcatel Speed Touch Home
Maarten GTT

hmmm welke windows verzie draai je als het 98se of hoger is kan je met inet conection sharing meerdere comp op 1 modem internetten
maar dan moet je 1 hoofd comp hebben met 2 netwerk kaarten 1 voor de modem 2e kros wire (utp kabel)conektie naar de andere dan moet het werken
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!

2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Stefijn

Ja, als je in de computer die aan het internet hangt een 2e NIC hebt zitten kun je zomaar sharen hoor
mark -19- 16v

ik heb thuis een omgebouwd adsl modem nu hoor ik je denkken omgebouwde?

het zit zo

alcatel heeft maar 2 types modems de normale en de isdn versie

de software is per pakket verschillend.
zoek ff op het net naar de woorden alcatel adsl modem ombouwen en je vind het hele stappen plan om van je adsl modem een router te maken. dit heeft als voordeel dat je modem alle gegevens krijgt en jij hoeft niet meer in te bellen.

dus ff op een rij: modem belt in zodra hij aangezet wordt je hebt dan geen vpn op je computer meer nodig.schilt weer instal werk

koop een switch sluit hier je modem op aan en je andere pc's ff instellen en hup je draait nu je adsl conectie me meerdere computers onafhankleijk van elkaar

ff zoeken dus op het net

ps flashen van de sofware is wel riskant het kan je een dood modem opleveren als je het verkeerd doet. garantie komt tevervallen.
ps dit is niet toegestaan door de kpn

haal dus wel de goeie info van het net er is een special forum hierover

suc6
[ This message was edited by: mark -19- 16v on 2002-02-04 18:14 ]
Matijs
Contacteer:

On 2002-02-04 17:59, Stefijn
wrote:
Ja, als je in de computer die aan het internet hangt een 2e NIC hebt zitten kun je zomaar sharen hoor
Klopt, maar we hebben er ook nog een firewall tussen staan, en dat geeft problemen met de sharing (iets met IP adressen, ik heb er niet zo'n verstand van, is geïnstalleerd door een vriend van ons)
Matijs
Contacteer:

On 2002-02-04 18:12, mark -19- 16v
wrote:
de software is per pakket verschillend.
zoek ff op het net naar de woorden alcatel adsl modem ombouwen en je vind het hele stappen plan om van je adsl modem een router te maken. dit heeft als voordeel dat je modem alle gegevens krijgt en jij hoeft niet meer in te bellen.

dus ff op een rij: modem belt in zodra hij aangezet wordt je hebt dan geen vpn op je computer meer nodig.schilt weer instal werk

koop een switch sluit hier je modem op aan en je andere pc's ff instellen en hup je draait nu je adsl conectie me meerdere computers onafhankleijk van elkaar

ff zoeken dus op het net

ps flashen van de sofware is wel riskant het kan je een dood modem opleveren als je het verkeerd doet. garantie komt tevervallen.
ps dit is niet toegestaan door de kpn

haal dus wel de goeie info van het net er is een special forum hierover

suc6
[ This message was edited by: mark -19- 16v on 2002-02-04 18:14 ]
Okee, ik ga het aan de lokale experts voorleggen.

Alvast bedankt!
Tijn
Contacteer:

Bovenstaande situatie heb ik ook ongeveer, zo kan je oneindig veel PC's aansluiten.
Voor de 4-pc versie die KPN / MXstream zelf opgeeft met het standaard alcatel modem heb je toch ook alleen een hub nodig?
En tegenwoordig krijg je toch ook nog alleen maar 1 IP in plaats van 4 bij het duurdere pakket?
Anonymous

Ik heb de mijne ook gemodificeerd, 't werkt alleen bij de Speedtouch ethernet modem.
Het wordt dan in feite dezelfde modem als bij een ADSL extra abonnement, alleen de bandbreedte blijft hetzelfde. Zit je alleen te internetten, merk je er niks van, alleen als er meerdere mensen tegelijk zitten te internetten merk je het snelheidsverschil goed.
Marcel dLC

Ik heb dus zelf zo'n usb adsl modem (Alcatel speedtouch usb) zijn daar ook geen leuke grappen mee uit te halen ofzo?
Matijs
Contacteer:

On 2002-02-04 18:27, Willem S
wrote:
Ik heb de mijne ook gemodificeerd, 't werkt alleen bij de Speedtouch ethernet modem.
Het wordt dan in feite dezelfde modem als bij een ADSL extra abonnement, alleen de bandbreedte blijft hetzelfde. Zit je alleen te internetten, merk je er niks van, alleen als er meerdere mensen tegelijk zitten te internetten merk je het snelheidsverschil goed.
Juist, dat moeten we hebben!
begin maar bij de basis uit te leggen... :smile:
Marcel dLC

<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.bruring.com/adsl/" TARGET="_blank">Alcatel speedtouch tweaking guide</A><!-- BBCode End -->
Matijs
Contacteer:

is het zo simpel?
hahaha :lol:
we gaan ff lezen...

bedankt
mark -19- 16v

ik zal is ff kijken nar de site voor jullie
maar ps op ik heb me modem 1 x gemold en heb toen een nieuwe moeten aanvragen

met sofware kan je hem ook mollen daarvoor heb je geen hamer nodig
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
mark -19- 16v

ik was te laat marcel dat is de site

daar staat alles op

suc6 and take care
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Matijs
Contacteer:

Ik vind het er goed uitzien!
Precies wat we zoeken, en zo te zien is het al vaker gedaan.
Ik heb de gegevens doorgestuurd naar onze lokale computerheld.
We zullen zien...
Matijs
Contacteer:

Hmm, de procedure die op de 'Speed Touch tweaking guide' gegeven wordt voor het 'Upgraden van Alcatel SpeedToch Home naar SpeedTouch Pro' doet het op onze modem dus inderdaad niet. Dit is waarschijnlijk die nieuwe bios waar sprake van was.
Het commando 'EXPERT' kent hij niet meer, waardoor het niet mogelijk is het expert-wachtwoord te achterhalen.

Of wel?
Matijs
Contacteer:

onze compu-master zegt:
"hier is de link, maar je moet geen groentje zijn om
hieraan te beginnen....

<!-- BBCode Start --><A HREF="http://ipcop.sourceforge.net/cgi-bin/tw ... op/WebHome" TARGET="_blank">ipcop.sourceforge.net</A><!-- BBCode End -->

Oh ja, het is gratis !!"

Onze Linux firewall gaat het dus allemaal lekker zelf doen. Relaxed!

-----------------
Greetings from Da King(TM)

Geld moet rollen, dus stop het in je auto!
[ This message was edited by: Da King(TM) on 2002-02-04 19:45 ]
Menno

On 2002-02-04 18:22, Tijn
wrote:
Bovenstaande situatie heb ik ook ongeveer, zo kan je oneindig veel PC's aansluiten.
Voor de 4-pc versie die KPN / MXstream zelf opgeeft met het standaard alcatel modem heb je toch ook alleen een hub nodig?
En tegenwoordig krijg je toch ook nog alleen maar 1 IP in plaats van 4 bij het duurdere pakket?
YEp, nog maar 1 IP, daarom krijg je nu een router kado, werkt wel leuk heb ik vandaag ontdekt.
rev it like a rental
Matijs
Contacteer:

router kado?
Tijn
Contacteer:

<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.mxstream.nl/cgi-bin/as.cgi/0 ... s/fybevnyf" TARGET="_blank">Dit werkt ook heel goed</A><!-- BBCode End --> :smile:
Matijs
Contacteer:

Dat geloof ik graag, maar 649 eurootjes vind ik toch een beetje te veel van het goede...
'T is al duur genoeg met die ADSL :sad:
Plaats reactie