Beste leden,
Ik ben aan het kijken naar een Clio RS'en met een bouwjaar rond 2000. Nu vroeg ik mij af of een km-stand van net boven de 200.000 een hekel punt is. Mag ik verwachten dat als er normaal aantoonbaar onderhoud volgens de richtlijnen is gepleegd, een Clio RS naar de 300.000 kan?
Op Autoweek myreview bijvoorbeeld kan ik geen enkele review vinden van een Clio RS rond het jaartal 2000 met meer dan 200.000 op de teller.
Waarschijnlijk zal ik ongeveer 5000-7500 km per jaar gaan rijden in de auto en tevens een aantal trackdays bezoeken.
Alvast bedankt voor de reacties!
Steffan
Aankoopadvies Clio RS
Tja, als je kijkt moet je naast de auto staan en proefrijden.
die modellen vanaf 2000 zijn vaak van eigenaar gewisseld en je kunt er dus ook haast niets zinnigs overzeggen.
In het algemeen is de f4r een sterke motor die zeker 300000 moet halen. Maaar dat ligt vooral aan de onderhoud!
Dus kijk in het rond en zoek een nette die in jouw budget ligt. Maar ik zou dan eerder kijken voor een fase2 of 3 aangezien die meer vermogen hebben
die modellen vanaf 2000 zijn vaak van eigenaar gewisseld en je kunt er dus ook haast niets zinnigs overzeggen.
In het algemeen is de f4r een sterke motor die zeker 300000 moet halen. Maaar dat ligt vooral aan de onderhoud!
Dus kijk in het rond en zoek een nette die in jouw budget ligt. Maar ik zou dan eerder kijken voor een fase2 of 3 aangezien die meer vermogen hebben

Beste Abel,
Bedankt voor je reactie! Het is inderdaad voornamelijk het onderhoud wat bepaalt of een Clio 300.000 gaat halen of niet. Echter maakte het niet aanwezig zijn van een myreview op autoweek.nl met een 300k km stand wat angstig. Tevens zie je ze ook marktplaats niet met 300k+.
Hoe bedoel je precies dat de phase 2 meer vermogen heeft? Als ik een phase 2 opzoek heeft deze ook 169pk, of slaat dit op het bouwjaar?
Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Steffan
Bedankt voor je reactie! Het is inderdaad voornamelijk het onderhoud wat bepaalt of een Clio 300.000 gaat halen of niet. Echter maakte het niet aanwezig zijn van een myreview op autoweek.nl met een 300k km stand wat angstig. Tevens zie je ze ook marktplaats niet met 300k+.
Hoe bedoel je precies dat de phase 2 meer vermogen heeft? Als ik een phase 2 opzoek heeft deze ook 169pk, of slaat dit op het bouwjaar?
Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Steffan
- Triggerhappy
- Berichten: 159
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
- Car: Meg 3 Trophy + 4 GT
Inderdaad wat er al geroepen wordt is het raadzaam om de auto gewoon goed te gaan bekijken/rijden. Het is een behoorlijk degelijk gebouwd autotje wat je nog lang een lach op je gezicht kan toveren. Zwakke punten zijn de motorsteunen en de variabele kleptiming. Dat laatste kan je horen als de motor stationair loopt. klinkt beetje als een diesel dan. Kan hij heel oud mee worden overigens hoor.
Succes met de zoektocht!
Ph 3 was overigens met 182PK 1 en 2 waren met 172PK de 2 en 3 zijn wel wat luxer, vond de ph1 wat stoerder maar dat zijn persoonlijke zaken
Succes met de zoektocht!
Ph 3 was overigens met 182PK 1 en 2 waren met 172PK de 2 en 3 zijn wel wat luxer, vond de ph1 wat stoerder maar dat zijn persoonlijke zaken

- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Phase 1 169
phase 2 172
phase 3 182
Phase 1 en 2/3 hebben bijde wel hun charmes, phase 1 is uiterlijk mooier en phase 2 vanbinnen. Dat is de rede waarvoor ik destijds een phase 2 daily heb gekocht.
Verder gewoon gaan rijden en bekijken, paar puntjes die vaak slecht zijn: Stuur, motorsteunen en de middendemper/einddemper.
Het nokkenas tandwiel kan geluid maken dan zou ik hem iig vervangen samen met de riem, dit kost wel een paar cent. Hij kan ermee oud worden maar ook mee kapot gaan,
ook mis je vermogen en de kick bij 5500tpm als de nokkenas versteller kapot is.
phase 2 172
phase 3 182
Phase 1 en 2/3 hebben bijde wel hun charmes, phase 1 is uiterlijk mooier en phase 2 vanbinnen. Dat is de rede waarvoor ik destijds een phase 2 daily heb gekocht.
Verder gewoon gaan rijden en bekijken, paar puntjes die vaak slecht zijn: Stuur, motorsteunen en de middendemper/einddemper.
Het nokkenas tandwiel kan geluid maken dan zou ik hem iig vervangen samen met de riem, dit kost wel een paar cent. Hij kan ermee oud worden maar ook mee kapot gaan,
ook mis je vermogen en de kick bij 5500tpm als de nokkenas versteller kapot is.
Racing is the best way to convert money into noise
Hier heb je een mooie 200 000km test: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &hilit=f4r
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
- Locatie: Z-H
Bij een clublid van de CRS rijdt een gele met ik meen 265dzd km.
Het betreft hierbij eigendom van de 3de eigenaar, dat moet ik er wel bij vermelden.
ik zelf heb ook een ph1 reeds 12 jaar (128dzdkm
), clio komt alleen niet op het circuit daar heb ik wat anders voor.
Het betreft hierbij eigendom van de 3de eigenaar, dat moet ik er wel bij vermelden.
ik zelf heb ook een ph1 reeds 12 jaar (128dzdkm

tja dit was ook een bekende problemcar he. niet echt representatief!jacques schreef:Hier heb je een mooie 200 000km test: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &hilit=f4r
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Van wat ik weet is het verstandig om te weten of de distributie snaar is vervangen, zoniet tellen de jaren oud en/of kilometers....ik dacht 5 jaar of 120.000 km, wat het eerst komt.
Verder zijn de punten van aandacht de aandrijfassen, motorsteunen en uitlaat midden en eindstuk, raam mechanisme...zonder aankondiging donderen ze naar beneden.
Bij normaal onderhoud moet zo'n ding gewoon 3 ton kunnen draaien.
Verder zijn de punten van aandacht de aandrijfassen, motorsteunen en uitlaat midden en eindstuk, raam mechanisme...zonder aankondiging donderen ze naar beneden.
Bij normaal onderhoud moet zo'n ding gewoon 3 ton kunnen draaien.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dat raam dondert niet zonder aankondiging naar beneden Arno, loopt eerst een tijdje langzaam en maakt daarbij ook een geluid alsof het zwaar loopt. Als je dan nog een paar maanden wacht om die kabel te smeren dan knapt het stukje plastic op het uiteinde v/h mechanisme en dondert die naar beneden 

-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
- Locatie: Z-H
preventief vervangen, kost niet zoveel en zijn nog beter ook doordat de plastic onderdeeltjes vervangen zijn door metaalMaarten-Jan schreef:Dat raam dondert niet zonder aankondiging naar beneden Arno, loopt eerst een tijdje langzaam en maakt daarbij ook een geluid alsof het zwaar loopt. Als je dan nog een paar maanden wacht om die kabel te smeren dan knapt het stukje plastic op het uiteinde v/h mechanisme en dondert die naar beneden
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
@ Maarten, heb je geluk gehad...bij mij toen niet... 

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Issues met raammechanismes nog nooit gehoord van een clio 2, enkel het klipje breekt wel eens (kost een paar cent)
De megane 2 hebben er wel heel veel troubles mee, is ook terug roep actie van geweest.
De megane 2 hebben er wel heel veel troubles mee, is ook terug roep actie van geweest.
Racing is the best way to convert money into noise
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Uitzonderingen daargelaten uiteraardArno17 schreef:@ Maarten, heb je geluk gehad...bij mij toen niet...

Ik kan uit ervaring vertellen dat dit wel een probleem is.Daan2D schreef:Issues met raammechanismes nog nooit gehoord van een clio 2, enkel het klipje breekt wel eens (kost een paar cent)
De megane 2 hebben er wel heel veel troubles mee, is ook terug roep actie van geweest.
Bij mijn vorige Clio 2 ph 2 (1.2) is het raammechanisme ook kapot geklapt.
Een vriend van mij heeft een Renault Scenic, waarbij 1 achterraam en 1 voorraam het hebben begeven.
Helaas is dat een Renault kwaal van tussen ongeveer 1998 en 2005
Ik heb zelf ook gekeken naar Renault Clio Rs 2 172 jes.. (wel een phase 2, niet een phase 1) maar mijn ervarig was wel dat de meeste zwaar afgetrapt of "gepimpt" zijn. dit is vaak wel jammer.
Zelfs in eentje proef gereden. Distributieriem moest vervangen worden, wielen waren zo krom als een hoepel, er zat een verschikkelijk luid en lelijk (4!!! eindpijpen) costum uitlaatsysteem op en het klonk en voelde alsof het motorblok van de motorsteunen was afgebroken.
Helaas zijn veel RSjes van die periode zo. Een van de redenen dat ik er geen meer hoef en blij ben met mn 1.6je..
Succes met zoeken!
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Ik zeg toch dat de clipjes wel eens breken, kost geen hol en easy fix. Is wat anders dan een compleet raammechanisme betalen en fixen. Niet echt iets om een auto op te laten staan.
Er zijn zat nette exemplaren, maar rotte appels zijn overal
Gewoon goed blijven kijken op de verkoop sites en zeker eens gaan proefrijden, je hoeft immers niet de eerste beste te kopen
Er zijn zat nette exemplaren, maar rotte appels zijn overal

Gewoon goed blijven kijken op de verkoop sites en zeker eens gaan proefrijden, je hoeft immers niet de eerste beste te kopen

Racing is the best way to convert money into noise