Goedendag,
Ik heb een probleem met het rechterraam van mijn clio 2 ph3 dci uit 2004. Een paar maanden terug happerde dit raam door slecht contact. tot een paar weken terug werkte het helemaal niet meer dus, ik deurpaneel losgemaakt en de volgende dingen vast gesteld:
*Raammechanisme zelf is prima in orde
*stator rotor en koolborstels van het motortje is oke (gaat probleemloos naar beneden)
*schakelaar gecontroleerd met een spanningszoeker. levert linksom en rechtsom gewoon spanning.
Helaas is het probleem nog steeds niet weg, ik ga zo nog eens proberen de motor om te poolen.
Heeft iemand enig idee wat het probleem mogelijk nog kan zijn? bijvoorbeeld schakelrelais?
Alvast vriendelijk bedankt.
Groeten,
Elroy
Raam rechterzijde wel omlaag maar niet meer omhoog?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Ik weet niet meer of het een negatief of positief geschakeld systeem is, maar heb je toevallig een draadprikker?
[img]http://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=& ... 7717810534[/img]
Die aansluiten en kijken wat beide draden doen. Als alle componenten werken is het een stroomonderbreking, het is nu zaak om uit te zoeken waar. Je kan de prikker op verschillende plekken ertussen hangen om te kijken, waar het euvel zit. Begin bij de motor en werk je zo terug.
[img]http://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=& ... 7717810534[/img]
Die aansluiten en kijken wat beide draden doen. Als alle componenten werken is het een stroomonderbreking, het is nu zaak om uit te zoeken waar. Je kan de prikker op verschillende plekken ertussen hangen om te kijken, waar het euvel zit. Begin bij de motor en werk je zo terug.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009 18:26
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: axel
- Contacteer:
Ik heb vandaag een keertje gekeken wat er gebeurt als ik met een multimeter meet.
Als ik mijn raam omlaag doet, komt er netjes 12 volt op mijn stekker maaar, doe ik hem omhoog dan komt er maar 3 volt op te staan.
Dus nu is mijn vraag is het de schakelaar of is het het relais. Ik ga morgen proberen wat het raam doet als ik mijn schakelaar van mijn bestuurderszijde monteer.
Ik hou jullie op de hoogte.
gr elroy
Als ik mijn raam omlaag doet, komt er netjes 12 volt op mijn stekker maaar, doe ik hem omhoog dan komt er maar 3 volt op te staan.
Dus nu is mijn vraag is het de schakelaar of is het het relais. Ik ga morgen proberen wat het raam doet als ik mijn schakelaar van mijn bestuurderszijde monteer.
Ik hou jullie op de hoogte.
gr elroy
Wordt het raam niet met behulp van een relais bedient?
Basis schema als de raambediening. 2 wisselrelais per deur. Door ompoelen gaat de motor de andere kant op.
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... ning-1.gif[/img]
Basis schema als de raambediening. 2 wisselrelais per deur. Door ompoelen gaat de motor de andere kant op.
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... ning-1.gif[/img]
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak