2 probleempjes Megane estate TCE180

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Triggerhappy
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

Hulp gevraagd,

Zelf heb ik al even lopen zoeken op internet net forum maar kom er niet uit.
Onlangs heb ik de interieurverlichting aangepast naar LED licht en het viel me laatst op dat de achter hemelverlichting en de deurverlichting achter niet meer aanschakelen bij het openen van een portier. Voor werkt dit nog wel. Ik ben op zoek gegaan naar zekeringen maar dat blijkt slecht gedocumenteerd te zijn.
Zitten deze verlichting op een eigen zekering? en zo ja waar zit ie? Iemand een overzicht van de zekeringen in het dashboard?

Dan het 2e probleem.

Sinds ongeveer 2 weken valt het me op dat de koppeling lijkt te slippen bij accelereren. toeren blijven gelijk +- 3700 rmp maar snelheid loopt op. bij gas loslaten valt de toeren iets terug. Heb er bij de laatste dynodag 40Nm bij gekregen. Het zal toch niet zo zijn dat de koppeling dat extratje niet kan verdragen en daardoor nu al is gaan hemelen? Of moet ik het probleem ergens anders in zoeken. En als het er dan toch van moet komen..... kan ik dan een sterkere koppeling plaatsen als vervanging? van de RS bijvoorbeeld? of de GT220.
:-(
Triggerhappy

Zijn alle techneuten op vakantie? :(
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Het kan natuurlijk zijn dat je koppeling al aardig op aan het raken was. Dat ligt een beetje aan de km-stand en het gebruik ervan. Als er dan 40 nm bij komt, zal dat niet echt positief helpen. ;)

Met de lampen en zekeringen kan ik je helaas niet helpen. Dit type auto is totaal onbekend voor mij.
Triggerhappy

De kmstand is nu rond de 65000 en is net 3 jaar oud.... vind het nogal snel... hoe zit dat bij de RS modellen? Die krijgen na chippen nog wel meer koppel erbij..
Triggerhappy

Na een uurtje zoeken liep ik wel tegen deze aan... zou dit een idee kunnen zijn... iemand ervaringen hiermee?

http://www.sachsperformance.com/Sachs-P ... ::531.html
Triggerhappy

Bedankt voor de overweldigende reacties!....

Storing met de binnenverlichting is opgelost.
Koppeling beraad ik me nog op.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

TSja ik denk dat niemand het antwoord voor je heeft. Zoiets moet je ook zelf even aanvoelen. Alleen je uitleg voldoet denk ik niet.

Het klinkt wel als een versleten koppeling, Misschien toch langs de dealer??
Triggerhappy

Heb een offerte van de dealer liggen, maar met 20% coulancekorting wordt ik er nog niet vrolijk van :-( Die korting geld overigens alleen uiteraard als er originele onderdelen in worden gezet. Ze geven daar aan dat het toch wel ongebruikelijk is dat ie na 1/3 van de normale gebruiksduur al kaduuk is. die 40Nm extra moet de originele ook wel kunnen hebben was hun idee. Toch twijfel ik.

Heeft er niemand ervaring met een geupgrade koppeling zoals in de eerdere link?
Abel
Über-Spammer

Neem eens contact op met Henk van Fastchip. die kan je vast meer vertellen
Plaats reactie