Weet iemand het Renault nummer van de dikke rubberen pakking die tussen gasklephuis en luchtfilter zit?
Car: Clio Williams
Kan hem in dialogys nergens vinden namelijk...
Alvast bedankt!
[img]http://imageshack.com/scaled/medium/202/ewt2.jpg[/img]
pakking gasklephuis/lucht filter Clio 16V
Bij mij zat er eerder dikke rubberen pakking tussen.
1ste gedeelte van de 3 bevestigingspunten hebben ook geen schroefdraad en daar zat dus de pakking.
Heb nu namelijk een BMC filter kit en als ik die rechtstreeks op het gasklephuis zet dicht het niet genoeg af....
1ste gedeelte van de 3 bevestigingspunten hebben ook geen schroefdraad en daar zat dus de pakking.
Heb nu namelijk een BMC filter kit en als ik die rechtstreeks op het gasklephuis zet dicht het niet genoeg af....
ik heb zo'n zelfde verloop stukje en daar moet inderdaad wel een pakking tussen. Misschien kan je een grote/dikke o-ring proberen.
Peter heb ik niet los liggen
vloeibare pakking nemen
vloeibare pakking nemen
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
- Locatie: (Pijpelheide) Booischot
mijn mening smijt die filter eraf en zet de orginele terug
pakt nu veeeel teveel warme lucht
pakt nu veeeel teveel warme lucht

-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
BMC is toch zo'n carbon airbox met luchtslang naar de bumper?kris clio 16v schreef:mijn mening smijt die filter eraf en zet de orginele terug
pakt nu veeeel teveel warme lucht
dit zal dus niet zijn filter/motorruimte zijn.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
origineel heb ik nog wel liggen compleet.
idd veel beter als die open meuk
idd veel beter als die open meuk
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Voor mensen die echt geloven dat het zooooooooooooooo veel doet:
Openlucht filter test:
http://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q
(hint: power verlies van heel miniem met de goedkoopste filter, geen gain met de duurste)
Cold air-intake test:
http://www.youtube.com/watch?v=gCi2yo4UqPI
(hint: Geen CDA getest maar resultaat is vrijwel hetzelfde, zelfs als ze een koplamp weghalen en de filter afschermen van de motor levert het nog steeds niets op).
De testen zijn gedaan met zowel een Atmo als een Turbo. Ik snap dat dit niet "wetenschappelijk onderbouwd" is maar ... jullie snappen de clue wel denk ik.
Hoewel ik zeker ook geen voorstander ben van open air is het nu ook niet alsof die BMC CDA toestanden heiligmakend zijn . Fabrikanten wisten best wat ze aan het doen waren toen ze airboxen en luchtinlaten ontworpen anno '8à-90

Openlucht filter test:
http://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q
(hint: power verlies van heel miniem met de goedkoopste filter, geen gain met de duurste)
Cold air-intake test:
http://www.youtube.com/watch?v=gCi2yo4UqPI
(hint: Geen CDA getest maar resultaat is vrijwel hetzelfde, zelfs als ze een koplamp weghalen en de filter afschermen van de motor levert het nog steeds niets op).
De testen zijn gedaan met zowel een Atmo als een Turbo. Ik snap dat dit niet "wetenschappelijk onderbouwd" is maar ... jullie snappen de clue wel denk ik.
Hoewel ik zeker ook geen voorstander ben van open air is het nu ook niet alsof die BMC CDA toestanden heiligmakend zijn . Fabrikanten wisten best wat ze aan het doen waren toen ze airboxen en luchtinlaten ontworpen anno '8à-90

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Maar het geluid he.....
Dat geluid is idd onverslaanbaar
Toch moet het mogelijk zijn om het luchtfilter in een koude zone te hangen maar hebben jullie enig idee waar je die buizen kan laten maken?

Toch moet het mogelijk zijn om het luchtfilter in een koude zone te hangen maar hebben jullie enig idee waar je die buizen kan laten maken?
groep a lichtfilter systeem... best of both worlds.
![Afbeelding]()
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
voor een Clio 1 inderdaad Group A principe gebruiken 

Wow, dat ziet er top uit! Kan zeker niet met de 19 16v? 

-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
@Sareno,
Waarom zou je, origineel 19 16v luchtfilterhuis pakt z'n lucht achter de voorbumper, redelijk ideale locatie zo lijkt me
Ik heb nog nooit overwogen om het originele luchtfilterhuis te vervangen voor iets anders, het werkt gewoon prima.
Al ziet er natuurlijk wel heel mooi uit zo moet ik eerlijk bekennen
Waarom zou je, origineel 19 16v luchtfilterhuis pakt z'n lucht achter de voorbumper, redelijk ideale locatie zo lijkt me

Ik heb nog nooit overwogen om het originele luchtfilterhuis te vervangen voor iets anders, het werkt gewoon prima.
Al ziet er natuurlijk wel heel mooi uit zo moet ik eerlijk bekennen

Anything worth doing is worth doing right!.
Geluid



-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Bak maken achter je koplamp en voor je veerpoot, genoeg ruimte voor een open filter bij een 19 dacht ik, via de wielkast komt dan genoeg koude lucht binnen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Helemaal waar, ik heb dat in het verleden gezien maar die jongen had hele mooie RVS/Alu(?) buizen. Die zou ik er ook wel in willen hebben maar ik weet niet waar hij die destijds had geregeld.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Zo kan het ook:
[img]http://home.planet.nl/~muld3459/filter.jpg[/img]
Niet aan te raden als je de auto dagelijks gebruikt btw!
[img]http://home.planet.nl/~muld3459/filter.jpg[/img]
Niet aan te raden als je de auto dagelijks gebruikt btw!