Goedendag,
Ik ben Chris 22 jaar en kom uit Breda. Ik zit in Eindhoven nog op school en volg daar de opleiding Automotive Manager op het fontys.
Ik ben momenteel me aan het oriënteren op het renault plat-vorm, vandaar dat ik me hier aanmeld!. Vanaf mijn 18e altijd Japanners gereden en vond het eens tijd worden voor een uitstapje naar een ander merk.
Gezien ik met mijn laatste auto (honda integra) vaak op de Nordschleife te vinden ben, ben ik opzoek gegaan naar een auto die snel/betrouwbaar is en ook een buitje buiten de meute valt en modern oogt.
Mijn keuze viel al snel op een megane rs of eventueel een renault clio 197, maar gezien de megane geblazen is kan er later nog altijd meer vermogen uitgehaald worden.
Ik ga de auto uit de UK invoeren gezien de prijzen daar vriendelijker zijn en de auto toch track ready wordt gemaakt.
Dit was mijn laatste auto.
[align=center][img]http://i44.tinypic.com/295zspf.png[/img][/align]
Tips of tricks altijd welkom!
Janssens-RS chronicles
- Daan2D
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Welkom,
Import is leuk gezien de prijs, maar bedenk ook dat de verkoop waarde in nl veel minder is als je ooit gaat verkopen
Megane vs clio moet je goed overwegen, 2 totaal verschillende autos,
Turbo vs atmo
Import is leuk gezien de prijs, maar bedenk ook dat de verkoop waarde in nl veel minder is als je ooit gaat verkopen

Turbo vs atmo

Racing is the best way to convert money into noise
Beste,Daan2D schreef:Welkom,
Import is leuk gezien de prijs, maar bedenk ook dat de verkoop waarde in nl veel minder is als je ooit gaat verkopen![]()
Turbo vs atmo
Dat klopt idd verkoopwaarde zal bagger zijn daarom zal hij tegen die tijd in onderdelen verkocht worden in binnen en buitenland.
Ik neig toch meer naar een megane op de een of andere manier, turbo valt toch meer uit te halen.

Mvg, Janssens
Integra's zijn vet! 

-
- Car: Clio 16V 2.0
Running costs van een megane 2 RS t.o.v. een clio 3 RS zijn zeker gelijk.Merijn schreef:Het ligt denk ik ook een beetje aan je budget...De running costs van een Megane liggen een stuk hoger dan die van een Clio.
Welkom hier en hou ons op de hoogte!
(zelfde gewicht en onderstel)
Als je voor een clio 3 RS gaat let dan op de versnellingsbak vaak gaat de sinchros van 3.4 en 5 kapot. ook de stuurkolom wil problemen geven.
Ik denk als je eerst een Integra heb gehad dat een megane kwa toeren ook vies gaat tegenvallen

Oja, Welkom

Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
clio en megane en integra vergelijk ??
appels peren en bananen, dat gaat niet op...
Ik zeg ook megane, stuk meer auto en idd turbo rijden
op circuit lijkt me dat je met een clio beter uit kunt vanwege langer doortrekken, maar met de megane heb je meer koppel en veel eerder vermogen..proefrijden
appels peren en bananen, dat gaat niet op...

Ik zeg ook megane, stuk meer auto en idd turbo rijden

op circuit lijkt me dat je met een clio beter uit kunt vanwege langer doortrekken, maar met de megane heb je meer koppel en veel eerder vermogen..proefrijden

Ik sluit me bij Abel aan.
Heb beide gehad, Clio II RS, heerlijk toerenmonster en ook echt lekker snel bovenin de toeren, maar de Megane II RS (gechipt door Fastchip) wat een bak koppel zeg, eigenlijk over het hele toerenbereik ook gewoon!
Heb beide gehad, Clio II RS, heerlijk toerenmonster en ook echt lekker snel bovenin de toeren, maar de Megane II RS (gechipt door Fastchip) wat een bak koppel zeg, eigenlijk over het hele toerenbereik ook gewoon!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Car: Clio 16V 2.0
hij heeft het over een clio III RS he? dat is wel wat anders dan een 2 RS.ARNO16V schreef:Ik sluit me bij Abel aan.
Ik word op de Ring in elk geval meer voorbij gereden door Clio's dan megane 225's. Ook haal ik zelf vaker een megane in dan een clio.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)