Ik ga volgende week de nieuwe RS265 bestellen (die ik wel zal voorstellen binnen paar maanden).
Nu, deze heeft sinds kort het stop&start systeem aan boord... iemand ervaring hiermee (op RS of andere megane)? Lijkt me niet echt een logische optie in een sportkar, maar ik kan natuurlijk verkeerd zijn! Is blijkbaar wel af te zetten met de 'sport knop'.
Op mijn Megane komt ook Start en Stop. Ik heb het ook op mijn leaseauto nu. Een ergerlijke optie. Het duurt altijd net een miniseconde te lang voordat hij aanslaat. Ik heb hem standaard uitgezet. Zal ik in de Megane weer doen.
En een ander punt: na een flink stuk blazen wil ik graag de turbo even laten afkoelen door de motor nog even stationair te laten draaien. Bij start-stop slaat deze direct af. Kan imo nooit goed zijn voor de levensduur van je turbo.
S&S zit overal op tegenwoordig. Zelfs op een SL500 (biturbo V8) die ik mee had als test. Knap irritant want juist bij het stoplicht wil je 'de sound' horen met het dak los.
Overigens, Start&Stop is aan heel veel parameters gekoppeld of deze wel of niet actief is.
Tijdje terug ook contact gehad met verschillende importeurs over S&S met name wanneer je flink vermogen hebt gevraagd. S&S zet inderdaad vaak de motor af, terwijl je hem na wil laten draaien. Is dat nog wel nodig dat laten nadraaien?
Nee zeggen alle importeurs. Het MM houdt alles in de gaten en zal de motor weer starten indien er kritieke waarden optreden bij de turbo etc. Je kunt dus gerust de motor uit laten gaan. Al gaat het tegen de natuur in. Ik ben blij dat ik het niet heb in ieder geval
Iron BleuMégane IV Estate GT205 + Rouge FlamméClio IV Estate Dynamique TCe90
Ikzelf heb nooit een S&S motor gehad, maar het lijkt me niet helemaal naar mijn zin. Volgens het boekje zal S&S uitgeschakeld worden als je in sport modus zit, maar ik denk dat ik toch aan de dealer ga vragen of hij dit niet permanent uit kan zetten.
Adinsx schreef:S&S zit overal op tegenwoordig. Zelfs op een SL500 (biturbo V8) die ik mee had als test. Knap irritant want juist bij het stoplicht wil je 'de sound' horen met het dak los.
Overigens, Start&Stop is aan heel veel parameters gekoppeld of deze wel of niet actief is.
Tijdje terug ook contact gehad met verschillende importeurs over S&S met name wanneer je flink vermogen hebt gevraagd. S&S zet inderdaad vaak de motor af, terwijl je hem na wil laten draaien. Is dat nog wel nodig dat laten nadraaien?
Nee zeggen alle importeurs. Het MM houdt alles in de gaten en zal de motor weer starten indien er kritieke waarden optreden bij de turbo etc. Je kunt dus gerust de motor uit laten gaan. Al gaat het tegen de natuur in. Ik ben blij dat ik het niet heb in ieder geval
Alsof er een toerentalsensor op je turbo zit
Kom op man, dit is toch gewoon milieu-geneuzel.. Wat kan het die gasten interesseren dat je turbo buiten de garantie stuk gaat
sitechris schreef:
En een ander punt: na een flink stuk blazen wil ik graag de turbo even laten afkoelen door de motor nog even stationair te laten draaien. Bij start-stop slaat deze direct af. Kan imo nooit goed zijn voor de levensduur van je turbo.
Je kan dit vervangen door de laatste kilometers rustig te rijden, dat is zelfs nog beter voor de motor ( turbo ) dan stationair te laten draaien.
En S&S....alles voor een schoner milieu en daar aan gekoppelde heffingen ( ontheffingen )
En over schoner milieu gesproken....de berichten vandaag gezien over de smog in Peking?........een gebied bijna zo groot als Nederland ...en helemaal dicht.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87