Mijn gt turbo had een rally-historie volgens die kerel waarvan ik hem het gekocht. Dit was in breda.
Hij is pas in '96 op kenteken gezet. Nou heb ik zo'n gele sticker boven op de raam, en vandaag, toen de zon erop scheen, stond er heel verweerd een tekst in: Heverwij Rally Team. Iemand hiervan gehoord? Heb op internet gezocht maar kon nix vinden, hoopte op vette pix van mijn 5je in actie
Dacht dat ie in 1990 met de renault 5 rond scheurde..... kan het niet zonder kenteken? Dus auto kopen, geen kenteken erop maar gewoon crossen. En later om te verkopen wel kenteken aanvragen? Dus 1990 t/m 1995/1996 in de cros geweest??
On 2002-01-30 22:54, Heino
wrote:
Rally auto's moeten een kenteken hebben.
apk gekeurd enzo.
Precies.. vandaar.
Je rijdt op de openbare weg namenlijk..... ook op niet-afgesloten delen.
rallycross / autocross hadden waarschijnlijk nix van je auto heelgelaten.
Het kan wel zijn dat je bijvoorbeeld een oude coupe auto hebt, maar het kan ook zijn dat hij geimporteerd is natuurlijk, want volgens mij hadden coupe auto's een kenteken.....
Die GTT waar ik laatst naar was gaan kijken was ook een Coupe en daar was ook in gecrost, maar die had gewoon een nummerbord van '88. Dus zou wel origineel nummerbord op moeten zitten
Welke coupe's hebben jullie gezien, wat voor een kleuren ?? Ik weet er namelijk ook nog ergens een te staan, lui blok erin alleen, vraagt er bijna 5000 pieken voor !
On 2002-02-01 00:15, Matthijs
wrote:
Yepzzzzz, lijkt me een beetj duur voor die auto ??
behoorlijk duur ja, voor de helft misschien...
Maar je weet niet hoe de rest er uit ziet natuurlijk... misschien is de koets 100%, zit er een fijen coupe intercooler bij... andere dempers? kooi natuurlijk....
Voor onderdelen issie wel interessant, maar niet voor 5000....
Voor die van mij? Heb ik ook lang geen 5000 voor betaald. Zitten idd andere dempers onder, een dikke carterbeschermingsplaat, ander koelsysteen, iets met de onsteking, hogere turbodruk, rolkooi heeft erin gezeten, aan de bevestigingspunten binnenin te zien. En het blok is nog altijd gaar heb echt geen tijd maar dat komt nog wel.
De geschiedenis van mijn allerliefste eerste vijfje!!
Ik zal komende week eens kijken of ik nog ergens fotos kan vinden.
Jammer dat hij op is, maar ja het was ook niet meer de jongste natuurlijk! De carterplaat heeft je de juiste indruk gegeven, het vermogen heb ik echt voor de volle 100% benut!
Ik ben was toen zéér actief in de Nederlandse rallywereld, en heb met de 5GTT vaak snelheidsproeven gereden om een en ander zo snel mogelijk van a naar b te krijgen. In het stuk onverhard op proef oekel (van de BHV Expogroep Rally) ben ik met dik 120Km per uur lekker driftend langsgefloten, dat was echt leuk om te doen! Naderhand ben ik met onder meer met Jurgen Verpalen een eigen rallyteam begonnen, en kochten we een peugeot 205 1.9 GTI groep A7 van Frits van Eerd. Dat was een topauto, en toen heb ik ook meteen een straatversie van dezelfde auto gekocht.
Op mijn Peugeot werd dan meestal een bepaalde set-up of verandering in het motormanagement getest, alvorens met de rallyauto te gaan testen. Je kan je voorstellen, dat ik ook met die straatauto flink gegumd heb.
Maar de mooiste testritten heb ik met de rallyauto gemaakt, daar kon je echt mee smijten!
Bijgevoegd een foto van ons rallymonstertje, hij is nu in het bezit van een ander rallyteam. Kleur en opbouw zijn nog dezelfde, alleen zijn diverse dingen van de A7 klasse verwijderd om terug te gaan naar een groep N.