Ik ben uit belgië en heb gisteren de megan rs in duitsland gekocht en baal nu ENORM door het volgende probleem: 1. De auto gaat voor geen zak vooruit net alsof ie maar 120 pk ofzo heeft.
2. Als ik in hoge toeren ga (5000-7000tpm) Dan begeeft hij het en begint ie gewoon uit te bollen en komt er te staan ESP/ASR defect en er komt een lampje te staan van *service*.
Ik vind dit ongelofelijk erg want het is mijn 1st 'snelle' auto die ik koop. DUs als iemand mij verder kan helpen zou ik dit erg appreciëren.
Renault Megane RS 225 esp/asr defect en vermogensverlies
ik wist dat niet alles leek perfect in orde te zijn. Ik heb zelfs een testrit gemaakt maar de verkoper zei nog 'de gas niet onderduwen want de motor is koud' wat ook normaal is dus had ik dat niet echt gedaan.
Volgens mij heb je ergens druk verlies op het inlaat traject. Gaat hij na 5000 rpm in noodloop en wil dan niet harder dan 50km/u en de melding asr/esp defect + service lampje? Controleer alle vacuumslangen, bij mij dan was die op het gasklephuis defect (lipjes afgebroken), nieuwe gehaald en 
meldingen drukverlies worden opgeslagen als: df004 (circuit druksensor drukvulling) en df079 (bekrachting kastje gemotoriseerde smoorklep)
althans dit was bij mij de oorzaak
misschien heb je er wat aan

meldingen drukverlies worden opgeslagen als: df004 (circuit druksensor drukvulling) en df079 (bekrachting kastje gemotoriseerde smoorklep)
althans dit was bij mij de oorzaak

Trust me. I know what I'm doing.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
terug naar de verkoper gaan
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Of in ieder geval kijken of je de kosten van reparatie kan regelen met hem.....dit ruikt naar de boel willens en wetens belazeren..Luco/Alpine-racer schreef:terug naar de verkoper gaan
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Ik heb dat ook een keer gehad. Stekkertje niet goed terugedaan na een beurtje en na de eerste keer hard optrekken schoot ie eraf en dus in noodloop en kreeg dezelfde storing te zienXabre schreef:Volgens mij heb je ergens druk verlies op het inlaat traject.
Stekkertje erop dan klaar was ie, hoop dat dit het ook is.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Stoemen belg !PG schreef:ik wist dat niet alles leek perfect in orde te zijn. Ik heb zelfs een testrit gemaakt maar de verkoper zei nog 'de gas niet onderduwen want de motor is koud' wat ook normaal is dus had ik dat niet echt gedaan.

Vanwaar zijde ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !