Voorstellen met Megane RS 250

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
BamiesRS
Contacteer:

Hey goedemorgen. Ik ben Jeffrey, 25 jaar en na een nare autodiefstal (opel corsa opc, had 'm nog geen jaar..) de toekomstplannen wat naar het heden geschoven en een megane rs uit 2010 aangeschaft! :pompomcrazy: Hij is er nog niet. Hoop dat hij aanstaande zaterdag klaar is!

Wel gelijk een vraag. Hij is voorzien van de 19'' velgen, maar zonder cup onderstel. Hij staat mij dus wat te hoog op z'n poten. Ben dus op zoek naar een setje eibach pro kit verlagingsveren. Maar nu is het zo dat een zaak die deze kan bestellen praat over een verlaging van 25mm voor en 15mm achter. Terwijl bijvoorbeeld k-tec adverteerd met 25mm verlaging rondom.
Nu is mijn vraag of het juist is dat hij achter minder verlaagt dan voor of dat er meerdere versies zijn voor de megane 3 rs..

Verder vooralsnog niet veel toekomstplannen. Wil vooral wat investeren in betere beveiligingssystemen (bearlock?) om een drama als bij mijn vorige auto hopelijk te voorkomen.

En wie zijn recaro stoelen wilt ruilen tegen volledig lederen en elektrisch bedienbare stoelen mag mij direct een pm sturen! (Y)
Allepinie
Car: Clio III RS

Welkom! En het is middag!

Doorsparen voor een schroefset ook een optie?

Enne... foto's?
(Y)
BamiesRS
Contacteer:

Weet ik ;-)

Schroefset over nagedacht, maar zie dit niet echt zitten en voor een fatsoenlijk setje ben je aardig wat centjes kwijt en ik wil niet teveel wijzigen aan het sublieme rijgedrag van de rs.

Foto's volgen, maar hij staat nog op autotrader! Het is de zwarte van VKV Gorinchem.
Daan2D
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

Welkom,

Van de opc op DF gelezen! Jammer maar nu heb je wel wat beters ervoor terug ;-)

Veel plezier met de RS (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
Adrian
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Contacteer:

Welkom! (Y)
mar©

Welkom (Y)

Goeie keus een megane rs, rijdt en stuurt heerlijk.
En wat betreft de verlaging, ik rij zelf met een KW Clubsport en dat stuur echt geweldig echt een aanrader.
Via e-motions bij van VKV kun je een set verlagingsveren kopen 30mm rondom voor 455 inclusief montage als ik me niet vergis.
BamiesRS
Contacteer:

Ja ik las het!

Vond het eerst aan de dure kant, maar ik lees her en der dat de voorzijde een ramp is om de vervangen!

Weet je ook welk merk die veren zijn?
mar©

Wat voor merk veren het zijn durf ik niet te zeggen.
Gewoon ff contact opnemen met VKV en informeren.
De voorkant is inderdaad meer werk, de achterkant is zo gedaan.
H&R heeft ook een schroefset voor de megane rs iets goedkoper als de KW setjes, KW V3 schijnt ook goed te rijden volgens de refenties.
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Is dit de zwarte RS die je ook op Facebook plaatste Anthony?

Welkom op het forum Jeffrey, een perfecte stap van zo'n Corsa OPC naar een Mégane RS. ;) Succes met wachten en alvast veel plezier van je eerste RenaultSport :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
guido

Hoi Jeffrey,

Gave kar!

Heb mijn Megane RS 2010 (geen cup) v.z.v. 19 Inch velgen ook laten verlagen met de veren van VKV. Gelijk rondom de standaard banden vervangen van 235 naar 255 breed. Achter Eibach spoorverbreders van 19mm. Vond net zoals jij dat hij te hoog op zijn poten stond. Daarnaast
vond ik ook, dat vooral de wielen aan de achterkant, wel wat meer
naar buiten konden voor een "dikkere" look, vandaar de spoorverbreders.
Er staan wat foto's van mijn RS op het forum, heb je een indruk hoe de verlaging er dan in de praktijk uit komt te zien. Persoonlijk vind ik hem precies goed zo, mooi verlaagd maar niet te extreem. Moet ook nog iemand mee kunnen laten rijden zonder dat er iets aanloopt!

Veel plezier met de Megane RS! :)

Guido
BamiesRS
Contacteer:

Bedankt voor de welkom allen!

@guido: Heb je foto's bekeken en hij staat inderdaad precies goed! Je kan mij vast ook wel vertellen wat voor veren vkv gebruikt.. ;-)

Hoe is hij qua weggedrag na de verlaging én spoorverbreders?
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Welkom hier en alvast veel plezier gewenst met je nieuwe auto (Y)
guido

Ha die Jeffrey,

Mijn RS komt vanaf Renault Dealer Jongerius/Woerden. Ben de 2e eigenaar. Ik heb het verlagen en bredere banden gelijk bij aankoop bij hen laten doen. Zij hebben de veren verder geregeld met VKV. Wat ik ervan mee gekregen heb is dat VKV de veren zelf ergens laat maken, weet ik niet zeker! Is volgens mij geen specifiek merk. Zit een rode mantel om de veren. Beste kun je ze denk ik zelf even bellen.

Kan daardoor geen vergelijking maken met het rijden zonder en met verlaging omdat ik nooit zonder verlaging heb gereden!
Voor wat betreft de spoorverbreders achter kan ik zeggen dat ik geen
verschil merk. Misschien als je heel extreem rijdt dat je er wat van merkt maar heb ik nog niet ervaren hoewel ik toch ook regelmatig gas geef!
Voor heb ik spoorverbreders niet aangedurft, het is aannemelijk dat je daar wel een aanzienlijk verschil zal merken. Hij ligt nu als een blok op de weg en de hardheid vind ik zeker acceptabel en niet te extreem. Zit er vind ik net zo tussen, maar dat is wel mijn persoonlijke mening, kans best zijn dat jij er anders over denkt, is ook maar net wat je gewend bent.

Succes!!

Guido (Y)
Megane Estate III GT

BamiesRS schreef:Bedankt voor de welkom allen!

@guido: Heb je foto's bekeken en hij staat inderdaad precies goed! Je kan mij vast ook wel vertellen wat voor veren vkv gebruikt.. ;-)

Hoe is hij qua weggedrag na de verlaging én spoorverbreders?
Volgens mij werkt Renault met MAD verlagingsveren.
BamiesRS
Contacteer:

Poeh, moeilijk moeilijk.. Twijfel tussen een eibach pro kit en de set van vkv.. Wie helpt mij een keuze te maken!?

Edit: Set van vkv gaat hem denk ik niet worden. Die 450 euro is alleen voor het monteren.. Komen de veren nog bij dus.

Heeft iemand hier ervaring met h&r verlagingsveren? Verlagen rondom 35mm.
dixie1
Contacteer:

Daarstraks ne Megane RS van ne maat mee helpen verlagen met H&R veren,spijtig van de slechte kwaliteit foto's.
Achterkant vervangen heeft 30 min geduurd en voorkant vervangen ongeveer 1.5 uur.

[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35 ... rbo/hr.jpg[/img]

[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35 ... /foto2.jpg[/img]
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Erg mooi! :D Als zo'n IIIRS op z'n buik gelegd wordt, is het echt een ontzettend vette bak! :worship:
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Nice ! (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Wat mij betreft nog altijd 1 van de dikste III RS'en:

[img]http://i3.photobucket.com/albums/y62/ch ... 0176_z.jpg[/img]

Perfecte verlaging :worship:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Steven
Car: M536

Merijn schreef:Erg mooi! :D Als zo'n IIIRS op z'n buik gelegd wordt, is het echt een ontzettend vette bak! :worship:
Komt niet vaak voor, maar have to agree on that one :)
dixie1
Contacteer:

Hier ne foto van de mijne op de Nurburgring

[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35 ... 7082-1.jpg[/img]

En op het circuit in Folembray

[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35 ... 9632_n.jpg[/img]
Ed87

jaja errug lekker! maar de laatste foto's zijn met een schroefset... met alleen veertjes kom je zo laag niet... hier de mijne; (kw variant 3)

[img]http://img706.imageshack.us/img706/4221/img5622o.jpg[/img]

Veel succes met je keuze, en welkom hier trouwens!
Haas
Car: Megane RS

nondekatoene........ amai... das pas lekker!! :worship:
dixie1
Contacteer:

Ja de mijne is verlaagd met de Intrax 1K2 set op maat gemaakt voor de Nurburgring :p
PeteRS250
Car: MeganeRS265CUP
Contacteer:

BamiesRS schreef:En wie zijn recaro stoelen wilt ruilen tegen volledig lederen en elektrisch bedienbare stoelen mag mij direct een pm sturen! (Y)
Welkom! Veel plezier van je RS, ga je geen spijt van krijgen... (Y)

Maar waarom koop je een auto met een interieur dat je dan blijkbaar niet helemaal top vindt? Ik had dan gewacht op een auto met juist wel de recaro's (en een cup onderstel :grin:) zie nu maar een setje te scoren...
BamiesRS
Contacteer:

Bedankt (Y)

Ik heb op dit moment een auto te leen, dus lang wachten zit er niet in en de auto die ik nu dus bij VKV heb gekocht is gewoon super en kreeg hem voor een nette prijs aangeboden! ;-)

Interieur is dan ook super mooi hoor en volgens mij redelijk schaars in Nederland, maar één zit in de recaro's (in de trophy die ze in gorinchem hebben staan) en ik was verkocht. Nog een stuk beter dan de recaro's die ik in de corsa had! Tevens heb ik wat meer ruimte voor m'n rug en benen in de recaro's! De sportstoelen zit je op. De recaro's zit je in :D

Cup onderstel is in mijn ogen alsnog ietjes te hoog. Ik ken mezelf en uiteindelijk waren daar dus ook andere veren onder gekomen :~

Maar alles komt goed! Levering laat helaas even op zich wachten (kenteken is er nog niet), maar binnenkort waarschijnlijk H&R veren bestellen.
BamiesRS
Contacteer:

Heb de auto al weer 2 weken in bezit en hij bevalt prima! Nog niet veel sportief kunnen sturen door het depressieve weer, maar merk dat hij echt scherp stuurt! Ook in korte bochten erg strak. Waar de corsa al snel naar buiten wilde lopen blijft de megane gewoon strak liggen.

Door een iets latere levering heb ik de verlagingsveren bij vkv er gratis bij gekregen, dus na montage volgend jaar zal ik wel wat foto's maken.

Zit er ook over na te denken om de velgen te poedercoaten zoals op de 2012 megane rs, maar dan met geel randje er omheen i.p.v rood. Dit in combinatie met gele remklauwen en de gedeeltelijk gele bekleding en gordels lijkt me best mooi!
LucaRS
Contacteer:

Erg mooie RS (Y)

Ik had ook nog wel een weekje willen wachten als ik de veren gratis had gekregen :smile:
m0rph
Contacteer:

Welkom, de 3RS'jes worden hier steeds talrijker!

Hier de mijne met KW Clubsport en 18" OZ ultraleggera:

[img]http://farm9.staticflickr.com/8159/7426 ... 2a65_c.jpg[/img]
Leon Cozijn
Contacteer:

:worship:
BamiesRS
Contacteer:

m0rph schreef:Welkom, de 3RS'jes worden hier steeds talrijker!

Hier de mijne met KW Clubsport en 18" OZ ultraleggera:
Zo, die staat er ook strak bij! Zo te zien ook spoorverbreders of niet?

Hier de mijne na verlaging met VKV veren en 16mm spacers achter. Wegligging is echt super! Stuitert wel iets meer, maar dat was te verwachten. Hele verbetering ten opzichte van het standaard onderstel.

Van de zomer de velgen zwart poedercoaten en de remklauwen in dezelfde kleur geel als stoelvlakken en gordels!

[img]http://img338.imageshack.us/img338/2821/p1010102a.jpg[/img]

[img]http://img839.imageshack.us/img839/3428/p1010100q.jpg[/img]
Ed87

mooi interieurtje heb je! zelfde als mij :D
ARNO16V
Contacteer:

:worship: Erg mooi met die verlaging zo zeg! :p
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

Lekkerrrrrr!!!
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Plaats reactie