5 gte Heartbeat hersenkraker OPGELOST !!!!!!!!!!

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Boaz
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 19 dec 2010 19:35
Locatie: Rdam

Hey,


ik heb nog een leuke hersenkraker voor jullie.
heb een waslijst aan de 5 vervangen maar de 5 draaid stationair en slaat gewoon ineens af. je ruik daarna ook een benzine lucht alsof hij verzopen is.
als je gas geeft en los laat van zit hij net op de rand van uitvallen of hij valt gewoon uit.

Waslijst:

koppakking
distributie
waterpomp
bobine
bougiekabels
bougies
brandstoffilter
bijna alle sensoren behalve krukassensor
en nog meer wat ik even vergeten ben.

iemand ideeen?
Laatst gewijzigd door Boaz op do 20 dec 2012 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Klinkt als valse lucht aanzuigen ergens, check al je vacuumslangen eens of je inlaatspruitstukpakking?

Je kan ook met remmenreiniger een beetje in de rondte spuiten, hij gaat vaak anders lopen als ie in de buurt van het luchtlekje komt.
Boaz
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 19 dec 2010 19:35
Locatie: Rdam

dan zou hij toch juist te arm lopen?
nu kan ik de benzine gewoon ruiken
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Lambdasonde, stappenmotor, een injector met verkeerd sproeiporfiel?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Meestal gaan ze juist hoger stationair lopen na verloop van tijd, dan is het meestal het gasklephuis of stappenmotor.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Boaz
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 19 dec 2010 19:35
Locatie: Rdam

Het rare is als hij uit valt kan je hem niet meer laten aanslaan
maar zodra je hem aanduwd slaat hij wel aan (met hoop gesputter en gedoe)
Boaz
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 19 dec 2010 19:35
Locatie: Rdam

Niemand? :(

bij 85 graden valt hij uit
als je hem aanduwd doet hij het weer maar dan moet je volgas geven voor hij een beetje normaal draaid
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

vertel nog eens iets meer.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Boaz
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 19 dec 2010 19:35
Locatie: Rdam

het is een 1700 injectie
heb alle sensoren vervangen (krukas sensor, temperatuur sensoren pingel sensor, oliedruksensor)
ik heb de koppakking vervangen met waterpomp spanrollen ect.

het probleem is als hij koud is start hij en dan slingert hij in toeren. Heb hem laten warm worden als hij dat rond de 85 graden is valt hij gewoon uit.

dan is hij niet meer te starten met de startmotor.
aanduwen lukt maar dan moet je constandt volgas geven en dan sputtert hij en rook hij veel. gas kan je niet los laten want dan valt hij uit.

ik durf er nu niet mee te rijden want ben dan dat hij opeens uitvalt voor de stoplicht en dat ik hem weer niet duwen.

en het word winter en heb de auto nodig :P
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Laat de 4 injectoren een testen bij een Bosch service centrum. Ook kan het aan de koude start injector liggen. Die zit onder het spruitstuk. Die kun je ook weglaten of afkoppelen. (ik rijdt zonder rond)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Je weet dat er twee types 1.7 in een gte geleverd zijn ?
Het verschil zit in onder andere in de computer en de sensoren.

Als je de verkeerde combi hebt krijg je mogelijk dit soort verschijnselen , dus probeer eens je oude sensoren er terug in te stoppen, of wissel de computer eens.

Je kunt sowieso wel even de temperatuur sensor bij de thermostaat los trekken en kijken of het dan beter gaat.
Laatst gewijzigd door Steven(stk) op vr 23 nov 2012 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Boaz
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 19 dec 2010 19:35
Locatie: Rdam

@jac ik heb geen monopoint injectie. ik heb er gewoon 4 heeft hij dan nog zon injector?
@steven dat is meschien nog nieteens een dom idee
Boaz
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 19 dec 2010 19:35
Locatie: Rdam

zon computer heb ik niet liggen.
en heb al te veel geld erin zitten om nog een ecu aan te schaffen
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

als je er mee durft te rijden kun je morgen even bij me langs rijden , ik heb als het goed is zowel een ph1 als een ph2 computer liggen
(moet ik wel even opgraven trouwens)

maar gooi sowieso die temperatuur sensor even los om te testen
Laatst gewijzigd door Steven(stk) op vr 23 nov 2012 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Boaz
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 19 dec 2010 19:35
Locatie: Rdam

moet morgen werken en weet niet hoelaat ik klaar ben :(
hij staat namelijk bij de zaak meestal rij ik hem savonds de brug op
Boaz
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 19 dec 2010 19:35
Locatie: Rdam

waar zit die ecu eigenlijk in de auto?
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Boaz schreef:waar zit die ecu eigenlijk in de auto?
bij het voeteneinde van de passagier achter het tapijt.
Boaz
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 19 dec 2010 19:35
Locatie: Rdam

mijn tapijt voelde daar heel vochtig aan
dus dat is wel minder.

ik ga morgen kijken hoe de staat is van de stekker kijken of hij niet groen is
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

hij zit redelijk hoog , dus dat zal wel meevallen

Met het risico om in herhaling te vallen , koppel die temperatuur sensor bij het themostaat huis aan de versnellingbak kant van de motor even los, en kijk dan eens of het beter gaat. :P
Boaz
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 19 dec 2010 19:35
Locatie: Rdam

als ik de temp sensor los gooi dan gaat hij toch in een soort "noodloop"
Boaz
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 19 dec 2010 19:35
Locatie: Rdam

Steven(stk) schreef:hij zit redelijk hoog , dus dat zal wel meevallen

Met het risico om in herhaling te vallen , koppel die temperatuur sensor bij het themostaat huis aan de versnellingbak kant van de motor even los, en kijk dan eens of het beter gaat. :P
aan de kant van de schutbord of de radiateurkant :P
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Noodloop zo geavanceerd is zo`n vijfje nog niet, en gewoon aan de zijkant van de motor waar die dikke slang van de radiateur naar toe loop :P
Boaz
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 19 dec 2010 19:35
Locatie: Rdam

ok ik ga het morgen proberen
kijken wat er gebeurt
Boaz
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 19 dec 2010 19:35
Locatie: Rdam

ik heb aan de zij kant geen sensoren zitten alleen voor en achter bij schut bord 1
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

klinkt me meer als dat de timing niet helemaal zuiver staat.
als ie bijvoorbeeld 1 tand verkeerd staat loopt ie wel echter met dezelfde symptomen als je nu beschrijft.

check dus eerst je distributie zou ik zeggen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Boaz schreef:@jac ik heb geen monopoint injectie. ik heb er gewoon 4 heeft hij dan nog zon injector?
Ik ging ook uit van 4 injectoren. Het kan zijn dat hij een koude start injector heeft. Ik neem aan dat het een F7P is.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Boaz schreef:ik heb aan de zij kant geen sensoren zitten alleen voor en achter bij schut bord 1
Beter kijken dan , hij zit onder die dikke koelslang

@jaques het is een gte dus een f3n
Boaz
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 19 dec 2010 19:35
Locatie: Rdam

mark 5t schreef:klinkt me meer als dat de timing niet helemaal zuiver staat.
als ie bijvoorbeeld 1 tand verkeerd staat loopt ie wel echter met dezelfde symptomen als je nu beschrijft.

check dus eerst je distributie zou ik zeggen.
maar hij loopt perfect al je rijd heb je ook geen probleem.
dan zou ik toch ook andere problemen hebben?
Boaz
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 19 dec 2010 19:35
Locatie: Rdam

Steven(stk) schreef:
Boaz schreef:ik heb aan de zij kant geen sensoren zitten alleen voor en achter bij schut bord 1
Beter kijken dan , hij zit onder die dikke koelslang

@jaques het is een gte dus een f3n
ik heb gisteren gekeken. maar ik heb alleen sensoren aan de
schudbord zijde en aan de radiateur zijde
Boaz
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 19 dec 2010 19:35
Locatie: Rdam

ik ben er achter gekomen dat me auto zich zelf verzuipt.
ik heb er een 1.4 brandstof pomp onder zitten zou dat uit mogen maken ?

ecu wisselen heb ik al geprobeerd heb precies hetzelfde.


helpp of pleh pleh :P
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

foto's graag. Is het de koude start injector?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

is het een auto die orgineel is voor een GTE blok? het zou kunnen zijn dat je retour leiding te dun is, dan verzuipt die natuurlijk ook
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

dit is een originele gte geweest,dus daar zal het niet aan liggen..
weet je zeker dat je niks hebt gemist met de distributiewissel?
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

temp sensor defct is ook veel brandstof maar ik denk meer richting de timing van de distrb.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Boaz
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 19 dec 2010 19:35
Locatie: Rdam

ja het is ook echt raar maar ik heb zoveel dingen vervangen ondertussen.
maar de auto loopt als een zonnetje op een gegeven moment valt hij gewoon uit :S

sensoren zijn allemaal vervangen ik heb er wel een brandstof pomp op zitten van een 1.4
ik weet niet of hij meer druk levert dan een 1.7 pomp?

distributie kan haast niet verkeerd heb alles af getekend.
Plaats reactie