5 gte Heartbeat hersenkraker OPGELOST !!!!!!!!!!
Hey,
ik heb nog een leuke hersenkraker voor jullie.
heb een waslijst aan de 5 vervangen maar de 5 draaid stationair en slaat gewoon ineens af. je ruik daarna ook een benzine lucht alsof hij verzopen is.
als je gas geeft en los laat van zit hij net op de rand van uitvallen of hij valt gewoon uit.
Waslijst:
koppakking
distributie
waterpomp
bobine
bougiekabels
bougies
brandstoffilter
bijna alle sensoren behalve krukassensor
en nog meer wat ik even vergeten ben.
iemand ideeen?
ik heb nog een leuke hersenkraker voor jullie.
heb een waslijst aan de 5 vervangen maar de 5 draaid stationair en slaat gewoon ineens af. je ruik daarna ook een benzine lucht alsof hij verzopen is.
als je gas geeft en los laat van zit hij net op de rand van uitvallen of hij valt gewoon uit.
Waslijst:
koppakking
distributie
waterpomp
bobine
bougiekabels
bougies
brandstoffilter
bijna alle sensoren behalve krukassensor
en nog meer wat ik even vergeten ben.
iemand ideeen?
Laatst gewijzigd door Boaz op do 20 dec 2012 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Klinkt als valse lucht aanzuigen ergens, check al je vacuumslangen eens of je inlaatspruitstukpakking?
Je kan ook met remmenreiniger een beetje in de rondte spuiten, hij gaat vaak anders lopen als ie in de buurt van het luchtlekje komt.
Je kan ook met remmenreiniger een beetje in de rondte spuiten, hij gaat vaak anders lopen als ie in de buurt van het luchtlekje komt.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Meestal gaan ze juist hoger stationair lopen na verloop van tijd, dan is het meestal het gasklephuis of stappenmotor.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
vertel nog eens iets meer.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
het is een 1700 injectie
heb alle sensoren vervangen (krukas sensor, temperatuur sensoren pingel sensor, oliedruksensor)
ik heb de koppakking vervangen met waterpomp spanrollen ect.
het probleem is als hij koud is start hij en dan slingert hij in toeren. Heb hem laten warm worden als hij dat rond de 85 graden is valt hij gewoon uit.
dan is hij niet meer te starten met de startmotor.
aanduwen lukt maar dan moet je constandt volgas geven en dan sputtert hij en rook hij veel. gas kan je niet los laten want dan valt hij uit.
ik durf er nu niet mee te rijden want ben dan dat hij opeens uitvalt voor de stoplicht en dat ik hem weer niet duwen.
en het word winter en heb de auto nodig
heb alle sensoren vervangen (krukas sensor, temperatuur sensoren pingel sensor, oliedruksensor)
ik heb de koppakking vervangen met waterpomp spanrollen ect.
het probleem is als hij koud is start hij en dan slingert hij in toeren. Heb hem laten warm worden als hij dat rond de 85 graden is valt hij gewoon uit.
dan is hij niet meer te starten met de startmotor.
aanduwen lukt maar dan moet je constandt volgas geven en dan sputtert hij en rook hij veel. gas kan je niet los laten want dan valt hij uit.
ik durf er nu niet mee te rijden want ben dan dat hij opeens uitvalt voor de stoplicht en dat ik hem weer niet duwen.
en het word winter en heb de auto nodig

Laat de 4 injectoren een testen bij een Bosch service centrum. Ook kan het aan de koude start injector liggen. Die zit onder het spruitstuk. Die kun je ook weglaten of afkoppelen. (ik rijdt zonder rond)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
Je weet dat er twee types 1.7 in een gte geleverd zijn ?
Het verschil zit in onder andere in de computer en de sensoren.
Als je de verkeerde combi hebt krijg je mogelijk dit soort verschijnselen , dus probeer eens je oude sensoren er terug in te stoppen, of wissel de computer eens.
Je kunt sowieso wel even de temperatuur sensor bij de thermostaat los trekken en kijken of het dan beter gaat.
Het verschil zit in onder andere in de computer en de sensoren.
Als je de verkeerde combi hebt krijg je mogelijk dit soort verschijnselen , dus probeer eens je oude sensoren er terug in te stoppen, of wissel de computer eens.
Je kunt sowieso wel even de temperatuur sensor bij de thermostaat los trekken en kijken of het dan beter gaat.
Laatst gewijzigd door Steven(stk) op vr 23 nov 2012 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
als je er mee durft te rijden kun je morgen even bij me langs rijden , ik heb als het goed is zowel een ph1 als een ph2 computer liggen
(moet ik wel even opgraven trouwens)
maar gooi sowieso die temperatuur sensor even los om te testen
(moet ik wel even opgraven trouwens)
maar gooi sowieso die temperatuur sensor even los om te testen
Laatst gewijzigd door Steven(stk) op vr 23 nov 2012 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
bij het voeteneinde van de passagier achter het tapijt.Boaz schreef:waar zit die ecu eigenlijk in de auto?
-
hij zit redelijk hoog , dus dat zal wel meevallen
Met het risico om in herhaling te vallen , koppel die temperatuur sensor bij het themostaat huis aan de versnellingbak kant van de motor even los, en kijk dan eens of het beter gaat.
Met het risico om in herhaling te vallen , koppel die temperatuur sensor bij het themostaat huis aan de versnellingbak kant van de motor even los, en kijk dan eens of het beter gaat.

aan de kant van de schutbord of de radiateurkantSteven(stk) schreef:hij zit redelijk hoog , dus dat zal wel meevallen

-
Noodloop zo geavanceerd is zo`n vijfje nog niet, en gewoon aan de zijkant van de motor waar die dikke slang van de radiateur naar toe loop 

klinkt me meer als dat de timing niet helemaal zuiver staat.
als ie bijvoorbeeld 1 tand verkeerd staat loopt ie wel echter met dezelfde symptomen als je nu beschrijft.
check dus eerst je distributie zou ik zeggen.
als ie bijvoorbeeld 1 tand verkeerd staat loopt ie wel echter met dezelfde symptomen als je nu beschrijft.
Ik ging ook uit van 4 injectoren. Het kan zijn dat hij een koude start injector heeft. Ik neem aan dat het een F7P is.Boaz schreef:@jac ik heb geen monopoint injectie. ik heb er gewoon 4 heeft hij dan nog zon injector?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
Beter kijken dan , hij zit onder die dikke koelslangBoaz schreef:ik heb aan de zij kant geen sensoren zitten alleen voor en achter bij schut bord 1
@jaques het is een gte dus een f3n
maar hij loopt perfect al je rijd heb je ook geen probleem.mark 5t schreef:klinkt me meer als dat de timing niet helemaal zuiver staat.
dan zou ik toch ook andere problemen hebben?
ik heb gisteren gekeken. maar ik heb alleen sensoren aan deSteven(stk) schreef:Beter kijken dan , hij zit onder die dikke koelslangBoaz schreef:ik heb aan de zij kant geen sensoren zitten alleen voor en achter bij schut bord 1
@jaques het is een gte dus een f3n
schudbord zijde en aan de radiateur zijde
-
dit is een originele gte geweest,dus daar zal het niet aan liggen..
weet je zeker dat je niks hebt gemist met de distributiewissel?
weet je zeker dat je niks hebt gemist met de distributiewissel?
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
temp sensor defct is ook veel brandstof maar ik denk meer richting de timing van de distrb.
ja het is ook echt raar maar ik heb zoveel dingen vervangen ondertussen.
maar de auto loopt als een zonnetje op een gegeven moment valt hij gewoon uit
sensoren zijn allemaal vervangen ik heb er wel een brandstof pomp op zitten van een 1.4
ik weet niet of hij meer druk levert dan een 1.7 pomp?
distributie kan haast niet verkeerd heb alles af getekend.
maar de auto loopt als een zonnetje op een gegeven moment valt hij gewoon uit

sensoren zijn allemaal vervangen ik heb er wel een brandstof pomp op zitten van een 1.4
ik weet niet of hij meer druk levert dan een 1.7 pomp?
distributie kan haast niet verkeerd heb alles af getekend.