Beste forumgebruiker,
Mijn renault 5 GTT moet wat betrouwbaarder en (dus) minder grillig worden.
Zodat mijn vriendin er ook wat meer plezier aan beleeft...
Dus ben ik injectie aan het inbouwen (Volvo 440 Turbo 1700cc blok) en dan ook maar een bekrachtigd stuurhuis etc., maar nu heb ik dus (nog) niet de juiste stuurpen. (Die met aan elk uiteinde zo'n "2-assig draai-koppel-gewricht".)
De stuurpen die ik zoek is dus korter en voorzien van een "diepere" rubberen afsluithoes. (R5: 1700 > GTE?!)
Wie kan mij hier aan helpen?
Groet,
Pieter.
GEZOCHT: Stuurpen geschikt i.c.m bekrachtigd stuurhuis (R5)
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Klinkt als een goede tip en logisch. Bedankt, ik zal dit eens gaan onderzoeken.Abel schreef:kijk eens bij een clio die lijkt me nagenoeg het zelfde als een 5, en daar zijn veel meer van met stuur bekrachtiging
Pieter.
-
- Contacteer:
Beste forum gebruikers, en stuurpen van een R5 is in/uitschuifbaar.
Dat wist ik niet. Dus de lengte is het probleem niet meer. Maar de rubberen doorvoerhoes welke in het schutbord moet worden opgenomen.
Deze heeft dus niet voldoende ruimte om het "draaigewricht" welke dus verder van het stuurhuis af komt te liggen (door de hydraulische gedeelte) in zich op te nemen. Dus moet eigenlijk echt zo'n originele hoes hebben van een R5 (GTE) welke was voorzien van stuurbekrachtiging!
P.s. Die van een Renault Clio lijkt niet te gaan werken i.v.m. schutbord doorvoer...
Alvast mijn dank,
Pieter.
Dat wist ik niet. Dus de lengte is het probleem niet meer. Maar de rubberen doorvoerhoes welke in het schutbord moet worden opgenomen.
Deze heeft dus niet voldoende ruimte om het "draaigewricht" welke dus verder van het stuurhuis af komt te liggen (door de hydraulische gedeelte) in zich op te nemen. Dus moet eigenlijk echt zo'n originele hoes hebben van een R5 (GTE) welke was voorzien van stuurbekrachtiging!
P.s. Die van een Renault Clio lijkt niet te gaan werken i.v.m. schutbord doorvoer...
Alvast mijn dank,
Pieter.
de R5 Baccara / Exclusive hadden de stuurbekrachtiging en de GTX con men er 1 in laten zetten als extra optie.
dat is wat ik weet.
Ik heb diverse stuurpennen liggen en zal wel 1 hebben. alleen ze liggen door elkaar.
dus heb even foto nodig met hoe die er uit ziet.
kan ik maandag of dinsdag kijken
dat is wat ik weet.
Ik heb diverse stuurpennen liggen en zal wel 1 hebben. alleen ze liggen door elkaar.
dus heb even foto nodig met hoe die er uit ziet.
kan ik maandag of dinsdag kijken
Renault 16 (1965), R 5 GTS Cabriolet No 114 (1987),R5 GTS Cabriolet no 197 ( 1990) , R5 GTX Cabriolet No 348 (1987), Clio 1.6 16V (2002), Caravan de Reu Casba (1965),Kip Caravan Eurokip1000 ( 1965)
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Ruim 2 jaar later.... Denk niet dat het nog nodig is cor 

Project: GTT Blue Sport