Heat wrap vraag

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
jacques

Ik heb heat wrap om mijn spruitstuk en om de voorpijp. Heat wrap om de voorpijp is om het rubber van de aandrijfas te sparen (ivm hitte).

Ik vermoedt dat de heat wrap om mijn spruitstuk de boel niet ten goede komt. Als de motor op temperatuur is, is het uitlaat geluid als je gas geeft behoorlijk (bijna vermoeiend) en het vermogen neemt volgens mij af. De koelvloeistoftemperatuur blijft mooi binnen de marges. Ik heb het vermoeden dat de heatwrap om het spruitstuk de doorstroming niet ten goede komt en misschien zelfs detonatie veroorzaakt. Dat laatste zal dan de onsteking verlaten.

In mijn geval gaat het om een F7R megane motor met Devil 4-2-1 spruitstuk, Megane racekat, Magnex uitlaatsysteem.

Zijn er mensen met ervaring met heatwrap om een spruitstuk en NA-motor?

Ik vraag het, want ik zit er over te denken om de heatwrap van het spruitstuk af te halen. (De weg terug is moeilijker, want dan moet het spruitstuk van de motor af.)
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0klein.jpg[/img]

[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0_7212.jpg[/img]

[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 3klein.jpg[/img]
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Arno S.

Ik heb persoonlijk alleen maar gezeik gehad met heatwrap, excessief roesten en het scheuren/barsten van RVS downpipes. :@
Geen ervaring met spruitstukken though...
tutuur
Clubsponsor

Er zijn 2 kanten. De ene zoals je benoemd dat er minder hitte afgevoerd word dus de verbranding zou warmer kunnen zijn.

Aan de andere kant blijft de energie in de gassen waardoor ze sneller stromen wat het 'scavenging' effect van een 4-2-1 juist bevorderd...
cliogek

Ik weet niet of het waar is maar ik hoorde van een tuner dat bij bepaalde type motoren het hitteband schade/scheuren aan de cilinderkop kan veroorzaken omdat deze heter wordt.

Kan me wel voorstellen dat de motorruimte minder warm wordt waardoor het voor een open filter effect kan hebben omdat de aangezogen lucht een lagere temperatuur heeft.
Maar een hetere kop zal dit misschien wel weer teniet doen?

Wel interessant om de antwoorden te volgen!
(Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Ik zou het om het spruitstuk laten zitten, maar bij de voorpijp verwijderen en een schildje maken tbv de aandrijfashoes.

Maar waarom moet je spruitstuk eraf?
Kan je er niet bij?
Als je de heatwrap doorsnijdt valt het er zo af.

Lijkt me sterk dat de kop heter wordt als je koelwater en olie gewoon op temperatuur blijven.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
jacques

Vanavond de heat wrap om het spruitstuk verwijderd. Het geluidsniveau (als de auto warm is) is een stuk gedaald. Ook de koelvloeistof temperatuur is een paar graden lager. Hij lijkt ook beter te lopen. Gewoon nog wat er mee rijden. Gerrit heeft er vanavond wat in rond gereden.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Plaats reactie