Megane RS 265 op LPG

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
JD2kRS
Contacteer:

Hallo allemaal,

Ik heb momenteel een Clio GT op LPG en wil graag een nieuwe Megane RS 265 kopen met LPG. Nou zeggen twee Renault dealers dat dit opzich wel moet kunnen, maar een van de dealers geeft aan dat dan alle garantie op de motor etc. vervalt.

De andere dealer is het nog aan het dubbelchecken, maar is er toevallig iemand anders die al zoiets gedaan of hier ervaring mee heeft?

Thx! :worship:
Therion
Car: Megane III RS265 cup

Heb er geen ervaring mee, maar het klinkt wel interessant.

Paar maanden geleden op tv iets gezien waarbij ze vertelden dat de technologie inmiddels zo geavanceerd is, dat je op gas zelfs meer vermogen kan halen dan met normale benzine, en dat ze daarom soms via het motormanagement het vermogen wat terugschroeven. Maar ik weet niet of dat ook geldt voor een RS 265, niet bepaald een standaard auto natuurlijk (Y) . En zoals gezegd, ik heb totaal geen ervaring met lpg, dus je kunt me vanalles wijsmaken, maar op tv klonk het in elk geval heel aardig :lol:
mark 5t
Contacteer:

tuurlijk kan dit.

zelfs beter voor en turbo blok ivm hogere octaangehalte van gas.

met de juiste programering idd veel vermogenswinst te behalen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
MaLa

Alleen ondersteund renault dit niet, op de normale 2.0t (espace enzo) vervalt inderdaad de garantie/enige vorm van coulance....

Lijkt me dat ze met deze variant dan al helemaal geen risico nemen
Boondock
Car: Laguna II Ph 2 GT

Met de oude Megane II RS was het geen problem maar of nu al een lpg voor de nieuwe Megane III Phase 2 RS bestaat weet ik niet, vialle zou misschien in 2 of 3 jaar eentje hebben, stuur maar eens een aanvraag naar prins http://www.prinsautogas.com/nl/
Ik heb zelf ook een prins lpg in mijn laguna sinds nu meer dan 100.000km op lpg zonder problemen met de 205pk 2.0T
DennisT
Moderator

Op gas moet je koken, niet rijden :beer: