Ja en diezhells draaien minder toeren Haas
Nog een bijkomend voordeel, gas verbrand ook schoner, dit zie je terug in de roetafzetting in de olie. Vaak is bij een oliewissel de olie nog bijna net zo helder als nieuw.
Het is wel een feit dat lang hard rijden wel slijtage gevoelig is, maar dat zie je echt alleen terug in de kleppen en net wat Maarten al zei, de vloeibare systemen spuiten zo koud in dat dit echt wordt geminimaliseerd, sterker nog het levert vermogen op.
Dus met een vialle lpi systeem trek je echt alleen nog maar voordelen, zeker tegenover een RS die elke keer <10km ritjes doet naar de supermarkt en wordt bestempeld als 'rustig bereden en netjes onderhouden' dan 10x liever een LPG RS met een dubbele kmstand.
De LPG autos stijgen niet voor niets zo in de verkoop.
De enige nadelen die ik aan LPG zie:
-De ellende van de gebrekkige inbouwer, stoorgevoelige electronica door simpele knijpverbindingen en roest door snelle inbouw. Vooral een gasdop in het zijscherm

-De vaak beperktere actieradius dan benzine, waar n diesel vaak t dubbele of meer kan rijden op 1 tank.
Vooral die laatste stoort mij wel erg momenteel met 300km, beetje diesel doet 3x zoveel, dus ik denk dat de volgende daily toch gaat roken...