Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
jeroen.k

<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.marktplaats.nl/printbody.php ... e&bo=e&wp=" TARGET="_blank">advertentie</A><!-- BBCode End --> deze advertentie zag ik op marktplaats en heb tegen die gozer gezegd dat ik zat te denken aan 1700 euro, hij wou minimaal 2000 vangen, dus heb de zaak afgeketst. Nu kreeg ik net weer een mailtje van em dat ik em ff moest bellen als ik nog intresse had, dan zouden we wel uit de prijs kunnen komen. Nou neem ik dus aan dat die technisch ok is, maar er zitten dus deuken en krassen op de carrosserie! Tijdens eerder gesprek had hij het onderandere over een kapotte voorbumper. Is dit wat? Of kennen jullie deze auto? Wil namelijk vanavond bij die gast gaan kijken en ik wil dus ff weten of het verstadig is om zo'n auto te kopen en hoeveel het ongeveer kost om dergelijke schades te herstellen. Of kan ik dat makkelijk zelf doen? Help me aub ff, dan weet ik tenminste of ik uberhaupt wel moet gaan kijken!
Anonymous

ik ken de auto niet maar ben wel een beetje sceptisch dat als tie net gereviseerd is en hij nu alweer te koop staat....

Maar voor hetzelfde geld is er niets mis mee. Ik zou in ieder geval een lekker stukkie rijden en kijken of het allemaal lekker loopt.

Success !!
jeroen.k

Dacht ik dus ook al, maar hij heeft er blijkbaar nogal wat vrienden in laten rijden en die hebben blijkbaar hun rijbewijs bij de intertoys gekocht ofzo! Dus waarschijnlijk zit de carrosserie aardig in mekaar!
-----------------
:lol: niet meer blue :lol:
[ This message was edited by: jeroen.k on 2002-01-29 15:13 ]
Anonymous

dan is 1700 euro ineens best prijzig.

Maar meten is weten en gissen is missen zoals ze zeggen dus ik zou zeggen geef die auto een kans.

O ja plaatwerk voor de GT is F***in duur (vooral bumpers)
jeroen.k

Zijn bumpers niet 2e hands te krijgen dan?
-----------------
[ This message was edited by: jeroen.k on 2002-01-29 15:17 ]
Anonymous

ja maar goede tweedehands bumpers zijn erg lastig te vinden.

Een bumper gaat nu eenmaal snel aan gort vergeleken met de rest van de auto. Volgens mij kost een bumper op de sloop zo'n 5 meijer ?? (guldens)
Marius

Met "deuken en krassen" zou ik in ieder geval zeker niet in het donker tot een aankoop overgaan.
Anonymous

Je moet ff informeren wat het kost om alles te laten reviceren, hij kan je nl de rekening laten zien zegt hij. Als je daar nou een vet goedkoop bedrag op ziet staan dan kun je er bijna vanuit gaan dat het niet helemaal is gegaan zoals het hoort. Dit samen met alle andere kosten die je nog krijgt maakt het minder fraai om te kopen, als het bedrag een beetje overeen komt wil dat natuurlijk niet zeggen dat hij ok is maar het helpt je wel een beeld te vormen.

Verder zou ik gewoon lekker gaan kijken en rijden, als het niets is heb je in ieder geval een stukkie gereden en weet je dat je er geen spijt van hoeft te krijgen dat je niet eens bent wezen kijken!!:smile:

Laat het ff weten, Suc6!!!
MartinGTT

Als ik jou was zou ik ook niet alleen gaat. Ken je niet iemand die er ook wat verstand van heeft. Met zn 2en zie je tenslotte meer dan in je eentje.
Rudo

Ik vind persoonlijk € 1700 (zoŽn 3700 piek!) best wel veel geld voor een GT!

Voor dat geld mag je toch wel een knappe verwachten.

Een voorbumper kun je redelijk repareren met polyester matjes, plamuren en spuiten etc.
Ga er maar van uit dat het merendeel van de GTŽs die aangeboden worden een kapotte voorbumper hebben!
Zj*rZ

Heeft hij het blokkie niet gereviseerd om er een racecurses op Assen mee te doen ofzo? Dan weet je zeker dat er 25000 km heel goed mee gereden is en het zou ook de deukjes en krassen verklaren.
Suk6!
jeroen.k

Okee heb dus net een afspraak gemaakt met die gast en hij zegt dat de schade op zich wel meevalt. Dat ie in het vorige gesprek het allemaal iets te grof had uitgedrukt en het allemaal makkelijk te repareren is. Ik ga vanavond dus kijken, morgen horen jullie meer (BTW hij is lichtblauw, is dat moelijke/makkelijke kleur om te spuiten?)
-----------------
[ This message was edited by: jeroen.k on 2002-01-29 15:35 ]
Visscher
Contacteer:

Dat vind ik wel een goede kleur, zwart is beroerder, daar zie je alles op, en (licht)grijs, dat wordt vaak te dun gespoten, zodat het wolkerig lijkt, zelfs van fabriek af vaak....
Licht blauw is een goede kleur om te spuiten...

Laters
jeroen.k

Okee ben dus wezen kijken en eerlijk is eerlijk het blokkie lag er erg mooi en schoon bij en er zaten een hoop nieuwe onderdelen op (ontsteking, slangen). Maar er zijn dus wel aardig wat minpuntjes.
1. Het complete interieur is eruit, alleen het dashbord zit er nog in (Deurpanelen, achterbank, vloerkleed, middenconsole is er allemaal uit)
2. Zoals bekend heeft die flinke lakschade! (behoorlijk verlaagd en veel drempels in de buurt)
3. Op het linker Voorspatbord zit een flinke deuk, waardoor de spatbordverbreder ook een beetje aan gort is aan die kant).
4. In die driehoekjes aan de achterkant zat wat roest en aan de achterklep ook. Onder de Side-Skirts kon ik moeilijk kijken, maar toen ik hem iets opzij trok zag ik wel een roestkleur verschijnen.
Verder is er vroeger dus met die auto geraced! Het is een Cup-versie oid, er heeft dus een rolkooi ingezeten, maar die was volgens de tuner niet goed gemonteerd, dus heeft die hem eruit gehaald. Nu ziten er dus verschillende gaatjes in de vloer. Hij heeft hem laten tunen bij een gast in groningen, maar hij wist de naam niet meer, die gast zit in Overschild. Het grootste probleem is nog wel hij wil er minimaal 1850 euro voor hebben.
jeroen.k

Oh ja, hij heeft die auto al zo'n 2 jaar en hij verkoopt hem omdat hij een reis wil maken. Verder had ik nog wat gegevens van de rekeningen overgenomen. Voor het reviseren tunen van de motor is hij fl. 4.930,- kwijt geweest (met een ruilmotor-systeem), voor het reviseren van de versnellingsbak is hij fl. 1.500,- kwijt geweest, voor het inbouwen van die versnellingsbak fl. 1.791,-, voor de semi race-koppeling heeft hij zo'n fl. 1.900,- betaald, voor een nieuwe intercooler fl. 465,- en voor koni's met stugge veren fl. 1.489,- De motor is gereviseerd in 2000 en de bak in 2001, verder heeft hij in 99 de turbo laten reviseren voor fl 1.175,- bij Turbo's Hoet

Hij heeft er zelf trouwens ook nog mee geraced op de maasvlakte!
-----------------
[ This message was edited by: jeroen.k on 2002-01-30 08:13 ]
Michel S.
Contacteer:

Vindt het nogal een flinke prijs voor een GT met zoveel minpunten. Voor iemand die een goede carroserie heeft en een slechte motor is het ideaal. Blokkie omgooien en de extra onderdelen eventueel monteren. Gebruik je de extra dingen niet, verkopen die zooi. Ben je wel lekker snel en goedkoop klaar.
Maar om hem als auto zo te kopen vindt ik het eigenlijk niks. Zelf heb ik 6000 piek moeten dokken voor mijn GTT. Wel kwam het ding pas uit de spuitercabine, Devil demper, elektrische ramen, alarm met CV, perfect interieur, verlaagd 35mm en geen schade. Motorblok zag niet nieuw uit, maar was wel 100%. Dus mijn tip, zoek verder. Voor 1700 of 1850 euro mag je toch wel een strakke GTT verwachten.

suc6 met zoeken
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
jeroen.k

thanx! Zal gewoon verder blijven zoeken!
Menno

On 2002-01-30 08:05, jeroen.k
wrote:
Okee ben dus wezen kijken en eerlijk is eerlijk het blokkie lag er erg mooi en schoon bij en er zaten een hoop nieuwe onderdelen op (ontsteking, slangen). Maar er zijn dus wel aardig wat minpuntjes.
1. Het complete interieur is eruit, alleen het dashbord zit er nog in (Deurpanelen, achterbank, vloerkleed, middenconsole is er allemaal uit)
2. Zoals bekend heeft die flinke lakschade! (behoorlijk verlaagd en veel drempels in de buurt)
3. Op het linker Voorspatbord zit een flinke deuk, waardoor de spatbordverbreder ook een beetje aan gort is aan die kant).
4. In die driehoekjes aan de achterkant zat wat roest en aan de achterklep ook. Onder de Side-Skirts kon ik moeilijk kijken, maar toen ik hem iets opzij trok zag ik wel een roestkleur verschijnen.
Verder is er vroeger dus met die auto geraced! Het is een Cup-versie oid, er heeft dus een rolkooi ingezeten, maar die was volgens de tuner niet goed gemonteerd, dus heeft die hem eruit gehaald. Nu ziten er dus verschillende gaatjes in de vloer. Hij heeft hem laten tunen bij een gast in groningen, maar hij wist de naam niet meer, die gast zit in Overschild. Het grootste probleem is nog wel hij wil er minimaal 1850 euro voor hebben.
Sjezus, waarom heb ik nou net een 5 gekocht? Kom je zo iets tegen, kan je toch bijna niet laten lopen?

Je zegt cup versie, zal 't een coupe zijn? jammie jammie.

De kerel die 't blok gedaan heeft, is de grote techneut van Club Renault Sportives. (heeft vorig jaar Dutch Supercar Challenge gewonnen met z'n 5GTT). 't blok van m'n AT komt ook bij hem vandaan, nix mis mee.

Zo'n leeg=licht interieus is ook mooi meegenomen :smile:

Nou ik wist 't wel, lekker belangrijk dat ie een paar krassen heeft.
rev it like a rental
Abel
Über-Spammer

On 2002-01-30 10:03, Menno
wrote:

Sjezus, waarom heb ik nou net een 5 gekocht? Kom je zo iets tegen, kan je toch bijna niet laten lopen?

Je zegt cup versie, zal 't een coupe zijn? jammie jammie.

De kerel die 't blok gedaan heeft, is de grote techneut van Club Renault Sportives. (heeft vorig jaar Dutch Supercar Challenge gewonnen met z'n 5GTT). 't blok van m'n AT komt ook bij hem vandaan, nix mis mee.

Zo'n leeg=licht interieus is ook mooi meegenomen :smile:

Nou ik wist 't wel, lekker belangrijk dat ie een paar krassen heeft.

Verkoop de jouwe aan blue en koop die dan.. :smile:
jeroen.k

Hij had het er al over dat die tuner vorig jaar een prijs gewonnen had ja. Leeg mag dan wel licht zijn, ik vindt het niet echt top! Wat kost het trouwens omzoiets dus over te spuiten?? Was trouwens idd een coupe ja! Maar carrosserie is volgens mij aardig rot!
[ This message was edited by: jeroen.k on 2002-01-30 11:12 ]
jeroen.k

Okee, ik wil dus ff nog een vraag stellen. Volgens Menno moet ik dit dus niet laten schieten, maar mijn vraag is dus eigenlijk wat kost het ongeveer om een spatbord uit te deuken en alle plekjes op zo'n auto over te spuiten, hoeft niet precies te zijn gewoon ongeveer, dan weet ik wat ik bij moet leggen1
Menno

kijk, 't hangt er natuurlijk wel vanaf wat jij zoekt. Als je de 5 voornamelijk koopt voor de looks, kun je beter ff doorzoeken naar een hele strakke. Als je 'm zoekt als heerlijke funskelter, klinkt deze erg goed, maar da's slechts mijn mening.
jeroen.k

Kijk ik wil er dus vooral één die technisch goed is! Verder wil ik hem ook strak, maar... ik was toch evengoed al van plan om als ik een GTT koop hem na verloop van tijd helemaal opnieuw te spuiten en bewerken tegen roest (nah ja laten doen dan), dus voor nu is dan gewoon ff voor de looks bijwerken, maar moet dus wel weten wat zoiets dan kost!

P.S. Deurpanelen zijn van alle 5-jes toch hetzelde?? Zet ik namelijk die van me 5 TL in de GTT!
Zj*rZ

En waar heeft hij die versnellings bak wel niet in laten bouwen? Issie volgens mij flink afgezet!!!!
robert

Wat, een echte DJH, das een buitenkansje!

en: fuck the looks!
jeroen.k

Eeuuh.. Wat is een DJH??? Maar wat kost het dan om de schades een beetje bij te werken?
Marcel dLC

Dirk Jan Hoffmans ofzoiets toch?
robert

DJH is DE sleutelaar van de CRS. Pietje precies!

En ik denk dat het netjes maken van de kar minder dan 100 euro's kost.

Das namelijk 1 liter thinner, 5 liter RAL 60-14 en een rollertje.
Gegarandeerd gave kar!
jeroen.k

Dat van Dirk-Jan of zoiets had die gast het inderdaad ook over ja, maar ken eimand van jullie me er bij helpen dan om dei kar een beetje fatsoenlijk op te knappen??
Abel
Über-Spammer

klinkt steede leuker he..

Je kunt van de sloop een scherm kopen van een gewonen r5 en daar boor je een aantal gaatjes in.. Deze schrief je weer op je gtt en voila een goede voorkant.. Een verbreder ik mmischien wel los te koop op deze site bij een onderdelenboer (jetab ofzo)

succes Abel
Hans R.

Een nieuw gtt voorspatbord kost ong 65 gulden

<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.intercarparts.nl/Nederlands/index_ned.htm" TARGET="_blank">www.intercarparts.nl/Nederlands/index_ned.htm</A><!-- BBCode End -->
jeroen.k

En waar heeft hij die versnellings bak wel niet in laten bouwen? Issie volgens mij flink afgezet!!!!
Hele blok moest eruit en zaten nog wat andere kleine dingetjes bij.
Dirk (CRX)

Die Dirk Jan zijn tel.nr heb ik ook gekregen als advies om daar mijn koppeling in te laten bouwen en het hele blok af te stellen... dan blijft de vraag.. quanta costa? :grin: weet iemand of die gast duur is qua urenberekening?
Abel
Über-Spammer

Gezien boven genoemde bedragen..

Slik.. :wink:
jeroen.k

de koppeling die die gast erin heeft is wel een semi-race koppeling, dus ook iets duurder en is allemaal materiaal incl montage, want hij is zelf niet zo handig!
Plaats reactie