GTT lijkt op 3 cilinders te lopen?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Anonymous

even een tecnische vraag,ben zelf automonteur maar kom er niet uit.
Op mijn gtturbo nieuwe koppakking gemonteerd en de kop laten vlakken,opnieuw alles gemonteerd,en starten en hij loopt gelijk maar 1 probleem,als ik de bougiekabel van nummer 3 lostrek,blijft hij hetzelfde lopen,dwz dat nummer 3 niet meeloopt,er zitten nieuwe bougies in en nieuwe bougiekabels,de compressie is gemeten en die is goed,andere kabels geprobeerd en ook andere bougie geprobeerd maar met hetzelfde resultaat,ook de kleppen zijn opnieuw gesteld.
Ik ben zelf automonteur en ben niet snel geneigd om dit soort vragen te stellen maar nu kom ik er echt niet uit,heeft iemand hier ervaring mee met een renault 5 gtturbo,is dit miscchien een kwaal van de gtturbo?
Pieter
Contacteer:

Als je compressie goed is, moet het aan je ontsteking liggen lijkt mij. Je hebt bougie en bougiekabel gecontroleerd/vervangen, heb je je verdelerkap ook al open gehad en gekeken of alle contactpuntjes goed zijn? lijkt mij wel als je automonteur bent.

Anders is het wel heel vreemd.
Anonymous

bij deze zitten geen contacpuntjes,is elektronisch.zit ook een nieuwe verdeelkap en rotor in,ja het is zeker vreemd,ik heb het hier op de zaak met een colega gehad,hij zegt dat er miscchien geen bezine wordt aangezogen,misschien is dit zo,want de bougie is kurkdroog,maar ik weet niet of er op het inlaatspruitstuk een vaccuumslang zit die valse lucht aanzuigt
Michel S.
Contacteer:

trek de onsteking eens los en start eens 20 sec met volgas. Kijk dan of je bougie nat of droog is. Dan kun je meteen zien of jou theorie klopt. Klopt die niet, dan zou ik een de bougie kabel los trekken en bij het chassis houden. Kijken of deze dan wel vonken trekt. Als die wel vonken trekt, dan klopt er iets niet. Misschien de onstekking volgorde verkeerd(lijkt me heel erg sterk). Kijk maar eens en laat het zeker horen
Anonymous