even een tecnische vraag,ben zelf automonteur maar kom er niet uit.
Op mijn gtturbo nieuwe koppakking gemonteerd en de kop laten vlakken,opnieuw alles gemonteerd,en starten en hij loopt gelijk maar 1 probleem,als ik de bougiekabel van nummer 3 lostrek,blijft hij hetzelfde lopen,dwz dat nummer 3 niet meeloopt,er zitten nieuwe bougies in en nieuwe bougiekabels,de compressie is gemeten en die is goed,andere kabels geprobeerd en ook andere bougie geprobeerd maar met hetzelfde resultaat,ook de kleppen zijn opnieuw gesteld.
Ik ben zelf automonteur en ben niet snel geneigd om dit soort vragen te stellen maar nu kom ik er echt niet uit,heeft iemand hier ervaring mee met een renault 5 gtturbo,is dit miscchien een kwaal van de gtturbo?
GTT lijkt op 3 cilinders te lopen?
Als je compressie goed is, moet het aan je ontsteking liggen lijkt mij. Je hebt bougie en bougiekabel gecontroleerd/vervangen, heb je je verdelerkap ook al open gehad en gekeken of alle contactpuntjes goed zijn? lijkt mij wel als je automonteur bent.
Anders is het wel heel vreemd.
Anders is het wel heel vreemd.
bij deze zitten geen contacpuntjes,is elektronisch.zit ook een nieuwe verdeelkap en rotor in,ja het is zeker vreemd,ik heb het hier op de zaak met een colega gehad,hij zegt dat er miscchien geen bezine wordt aangezogen,misschien is dit zo,want de bougie is kurkdroog,maar ik weet niet of er op het inlaatspruitstuk een vaccuumslang zit die valse lucht aanzuigt
trek de onsteking eens los en start eens 20 sec met volgas. Kijk dan of je bougie nat of droog is. Dan kun je meteen zien of jou theorie klopt. Klopt die niet, dan zou ik een de bougie kabel los trekken en bij het chassis houden. Kijken of deze dan wel vonken trekt. Als die wel vonken trekt, dan klopt er iets niet. Misschien de onstekking volgorde verkeerd(lijkt me heel erg sterk). Kijk maar eens en laat het zeker horen
maar stel dat de desbetreffende bougie droog is en de rest nat,dan wil dat zeggen dat hij geen benzine krijgt,maar er is maar 1 carburateur met een inlaatspruitstuk,dwz,niet elke cilinder wordt onafhankelijk gevoed net zoals een multipoint motor.
dus als de rest wel benzine krijgt,waarom krijgt hij dan geen benzine,dat is waar we niet uitkomen
dus als de rest wel benzine krijgt,waarom krijgt hij dan geen benzine,dat is waar we niet uitkomen
Toch misschien ontstekingsmodule ? Had je nu al gecontroleerd of de bougie wel stroom krijgt?
ja,zoals ik net al zei,de ontsteking is goed,alles vonkt,maar hij loopt niet mee,bougie vonkt goed
Als je zeker weet dat de compressie goed is en de ontsteking ook, dan lijkt mij dat het probleem toch bij de aanvoer van het mengsel ligt.
Aangezien je carburateur op 1 punt mengsel inspuit en het niet te verwachten is dat je mengsel ergens in je inlaatspruitstuk wordt tegengehouden zou ik je kleppen eens nakijken. Blijft je uitlaatklep openstaan of opent je inlaatklep niet, ik weet het ook verder niet, maar zo zou ik redeneren.
Aangezien je carburateur op 1 punt mengsel inspuit en het niet te verwachten is dat je mengsel ergens in je inlaatspruitstuk wordt tegengehouden zou ik je kleppen eens nakijken. Blijft je uitlaatklep openstaan of opent je inlaatklep niet, ik weet het ook verder niet, maar zo zou ik redeneren.
Ik weet het,het is lastig.
Als de uitlaatklep openblijft,dan zou ik geen compressie hebben.
Ik heb de kleppendeksel eraf getrokken en zie dat de inlaatklep ingedrukt wordt
dus dat is het ook niet.
please blijven denken met zn allen,we komen er wel uit(hoop ik)
Als de uitlaatklep openblijft,dan zou ik geen compressie hebben.
Ik heb de kleppendeksel eraf getrokken en zie dat de inlaatklep ingedrukt wordt
dus dat is het ook niet.
please blijven denken met zn allen,we komen er wel uit(hoop ik)
had ik ffe niet aan gedacht, maar inderdaad ja, uitlaatklep sluit.
Ik kan nog twee dingen bedenken:
1. uitlaatklep blijft gesloten en cilinder 'verzuipt' in heerlijke super, maar dat zou je bij het stellen van je kleppen gezien moeten hebben. (Kan gesloten niet tuimelen)
2. Het mengsel lekt uit het inlaatspruitstuk ergens weg nadat het is verdeeld, of het wordt tegengehouden. (Dit zou wel vreemd zijn, want ik neem aan dat je je inl.spruitstuk niet los hebt gehad)
Anders weet ik het echt niet meer
Ik kan nog twee dingen bedenken:
1. uitlaatklep blijft gesloten en cilinder 'verzuipt' in heerlijke super, maar dat zou je bij het stellen van je kleppen gezien moeten hebben. (Kan gesloten niet tuimelen)
2. Het mengsel lekt uit het inlaatspruitstuk ergens weg nadat het is verdeeld, of het wordt tegengehouden. (Dit zou wel vreemd zijn, want ik neem aan dat je je inl.spruitstuk niet los hebt gehad)
Anders weet ik het echt niet meer
Laatst gewijzigd door Pieter op ma 7 mei 2001 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Jermaine.
Vervang de bougie eens, ik had laatst een kapotte bougie.
4e cylinder liep niet lekker mee, bougiekabel er af, bij blok houden, wel vonken, goed lopen, weghouden niet goed lopen.
Eerst nog bougiekabels verwissel, hielp niet.
Nu alle bougies maar vervangen. Mijn pa had zoiets nog nooit gezien, en die heeft al he(e)l wat meegemaakt
Vervang de bougie eens, ik had laatst een kapotte bougie.
4e cylinder liep niet lekker mee, bougiekabel er af, bij blok houden, wel vonken, goed lopen, weghouden niet goed lopen.
Eerst nog bougiekabels verwissel, hielp niet.
Nu alle bougies maar vervangen. Mijn pa had zoiets nog nooit gezien, en die heeft al he(e)l wat meegemaakt
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
O ja, en nieuw is niet altijd goed.
Dat heb ik ook al meer meegemaakt.
Dat heb ik ook al meer meegemaakt.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
- Berichten: 807
- Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
- Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
- Contacteer:
Hierover heb ik een vraagje...jermaine schreef:de compressie is gemeten en die is goed
Wij hebben hier ook de compressie aan het meten geweest, en hebben waarden van 6 tot 7.5 bar.
dat is een verschil van 1.5 bar tussen twee cilinders.
Weet er iemand de minimum en de normale waarde van compressie...
En hoeveel mag het verschil zijn tussen twee cilinders...
De volgende antwoorden beslissen.
In elkaar steken en rijden, of verder reviseren...
Bedankt op voorhand!
dat is vrij veel naar mijn weten, probeer eens waar het verschil inzit dwz. De gene met de lage compressie: - doe een klein beetje olie op de zuiger en meet dan weer, nu weet je waar het verschil inzit , of hij druk verliest bij de kleppen of bij de zuiger. Is de compressie nu goed ( met olie ) dan ligt het aan de zuigerveren , is de compressie nog steeds slecht dan ,ligt het aan de kleppen .
-
- Berichten: 807
- Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
- Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
- Contacteer:
Er is zeker een verschil met olie.Jeroen V schreef:dat is vrij veel naar mijn weten, probeer eens waar het verschil inzit dwz. De gene met de lage compressie: - doe een klein beetje olie op de zuiger en meet dan weer, nu weet je waar het verschil inzit , of hij druk verliest bij de kleppen of bij de zuiger. Is de compressie nu goed ( met olie ) dan ligt het aan de zuigerveren , is de compressie nog steeds slecht dan ,ligt het aan de kleppen .
Dat was ik nog vergeten te vermelden.
Het verschil was bijna 1 bar.
Ik vermoede dus ook de zuigerveren (segmenten)..
De cilinderkop zelf is net gereviseerd, dus 'normaal' kan het daar niet aan liggen.
Zou toch niet mogen.
Misschien iemand die toevallig weet wat de standaard waarde is voor de compressie van een GTT ph2?
1.5 bar is idd veel te veel verschil de juiste waarde ken ik niet van buiten en zoals jij het zegt zouden het de zuigerveren moeten zijn .
ik heb alleen mijn twijfels bij het probleem van de 3 cilinder daar de compressie is goed dus de kleppen gaan zeker dicht. maar heoe draait hij dan op als je alles terug aan sluit echt op 3 cilinders dan toch want aanders als hij niet in toeren zakt wil dit zeggen dat die di cil. niet meewerkt probeer toch eens bougies of heb je al eens gekeken als de elektroden niet tegen mekaar liggen komt wel eens voor als de bougie in het gat valt. succes
en anders denk ik dat je toch gewoon iets over het hoofd hebt gezien want als monteur moet dat toch lukken lijkt. succes
ik heb alleen mijn twijfels bij het probleem van de 3 cilinder daar de compressie is goed dus de kleppen gaan zeker dicht. maar heoe draait hij dan op als je alles terug aan sluit echt op 3 cilinders dan toch want aanders als hij niet in toeren zakt wil dit zeggen dat die di cil. niet meewerkt probeer toch eens bougies of heb je al eens gekeken als de elektroden niet tegen mekaar liggen komt wel eens voor als de bougie in het gat valt. succes
en anders denk ik dat je toch gewoon iets over het hoofd hebt gezien want als monteur moet dat toch lukken lijkt. succes
-
- Berichten: 807
- Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
- Locatie: Hoevenen (Antwerpen)
- Contacteer:
Ik hoop dat dat probleem al is opgelost van die 3 cilinders.. want het is meer dan een jaar geledensaturn schreef:1.5 bar is idd veel te veel verschil de juiste waarde ken ik niet van buiten en zoals jij het zegt zouden het de zuigerveren moeten zijn .
ik heb alleen mijn twijfels bij het probleem van de 3 cilinder daar de compressie is goed dus de kleppen gaan zeker dicht. maar heoe draait hij dan op als je alles terug aan sluit echt op 3 cilinders dan toch want aanders als hij niet in toeren zakt wil dit zeggen dat die di cil. niet meewerkt probeer toch eens bougies of heb je al eens gekeken als de elektroden niet tegen mekaar liggen komt wel eens voor als de bougie in het gat valt. succes
en anders denk ik dat je toch gewoon iets over het hoofd hebt gezien want als monteur moet dat toch lukken lijkt. succes
-
- Berichten: 802
- Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
- Locatie: gelderland
en dit toppic hoort in nl chat?
erg technisch
erg technisch
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Topic verplaats naar nl.techniek.motor en naam gewijzigd voor meer duidelijkheid.
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Ach...leek me toch wel duidelijker zo, niet?Steven (Fiets) schreef:Hehe Hans is helemaal in ze rol met ze mod-functie
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
-
- Berichten: 945
- Lid geworden op: do 2 mei 2002 20:05
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Hans schreef:Topic verplaats naar nl.techniek.motor en naam gewijzigd voor meer duidelijkheid.
Tja, je moet consequent blijven hé !!!!

-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Ik zal je ff heel stiekem verraden dat ik eigenlijk veel liever zou modder-vechten (ik zeg niet met wie), maar dit is voorlopig de beste optieSteven (Fiets) schreef:Nouja ik kijk altijd latest posts, maar je bent zo lekker fanatiek aan het modder-eten dat het me opviel.
Verder nix op tegen hoor, zo merken we nog eens wat van de moderators



Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com