16V Bumperbalk wisselen ?

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Entity_Razer
Contacteer:

Heren, (en dames ?)

de bumperbalk vooraan mijn Grand Prix vertoond sporen van schade & roest. Ik wil deze dan ook wisselen & heb gelijk maar een nieuwe besteld bij Winparts.

Nu vroeg ik me (na dat ik hem besteld had) af of je dit kan / mag zonder meer (gaat de kas niet vervormen ?) en of ik dit er gewoon kan af vijzen.

sommigen zeggen deze is vastgelast, anderen zeggen dan weer dat het gewoon bouten en vijzen zijn (lijkt me ook "aannemelijk" aangezien ik dit soort balken beschouw als wegwerpmaterialen... lijkt me gebouwd om na een ongeval ofzo gewoon eraf gevezen te worden en geschroot ofzo) maar nergens vind ik eenduidige info, ook niet in de boeken die ik van renault heb omtrent de carosserie. Daar spreken ze nergens over de balken zoals deze.

kunnen jullie me verder helpen met wat raad / info ? :)

mvg,
Haas
Car: Megane RS

de frontbalk is compleet gelast, het stukje bovenaan tussen de koplampen is, is gebout :)

EDIT:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C02392.jpg[/img]
alles wat je er nog aan ziet zitten aan de voorkant is gelast.

Het lijkt mij overigens wel te doen, maar voor je het zaakje losslijpt, wel de boel even vastzetten met wat ander materiaal? Balkje hechten tussen je chassisbalken?
Entity_Razer
Contacteer:

k*t :p wordt dus niet zo'n makkelijk werkje als ik dacht :(

toch bedankt voor de info haas ... maar eens op zoek gaan naar een las post en wat mensen contacteren die'k ken die KUNNEN lassen :p

edit:

ik wil de wissel namelijk ook doen met heel de wagen verder intact ...

Dus zonder motor, radiateur ofzo eruit te halen ... Gewoon bumper af en nieuwe erop :p
Haas
Car: Megane RS

je radiateur moet er wel uit denk ik, maar verder moet het wel kunnen met motor erin, al zal het qua uren opgeteld denk ik makkelijker zijn als je je motor er ff uithaalt. Dan kun je het daarna ook mooier spuiten (conserveren)..
Geert
Contacteer:

Het voorfront zit inderdaad vastgelast. Bij onze rally clio hadden wij deze demontabel gemaakt om een motor/bak willen aanzienlijk te versnellen.
Plaats reactie