andrews gtt coupe F7P-T,REMMEN UPDATE.
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
om de boel wat overzichtelijker te houden.
bij deze een nieuw projecttopic voor de 86'er coupe.
het gaat dus over de volgende gt[img]http://img209.imageshack.us/img209/8601/phase1gtt.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
staat inmiddels al 2 of 2,5jaar stof te happen in mijn garage..
en nu eindelijk de tijd gevonden om er iets mee te gaan doen.
bij deze een nieuw projecttopic voor de 86'er coupe.
het gaat dus over de volgende gt[img]http://img209.imageshack.us/img209/8601/phase1gtt.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
staat inmiddels al 2 of 2,5jaar stof te happen in mijn garage..
en nu eindelijk de tijd gevonden om er iets mee te gaan doen.
Laatst gewijzigd door Andrews (supercinq) op zo 30 dec 2012 22:04, 15 keer totaal gewijzigd.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Succes 

-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
namelijk het inbouwen van een f7p
die ik had aangeschaft met de wildste plannen..
maar uiteindelijk een nieuw highboost f7p-t blok gekocht.
deze ga ik pas inbouwen na montage van een clio 16v/williams
onderstel.(en grotere remmen.schokdempers enz)
en spuiten van de motorruimte(auto heeft in het verleden een waxoil behandelin gehad,en na een aantal jaren ziet dat er niet fraai mee uit)
de ''normale'' f7p word een tijdelijke tor
waar ik een tijdje mee ga rijden
totdat ik alle resterende onderdelen en tijd heb gevonden voor de turbomotor in te bouwen.
[img]http://img694.imageshack.us/img694/2376/coupemet16vmotor.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
die ik had aangeschaft met de wildste plannen..
maar uiteindelijk een nieuw highboost f7p-t blok gekocht.
deze ga ik pas inbouwen na montage van een clio 16v/williams
onderstel.(en grotere remmen.schokdempers enz)
en spuiten van de motorruimte(auto heeft in het verleden een waxoil behandelin gehad,en na een aantal jaren ziet dat er niet fraai mee uit)
de ''normale'' f7p word een tijdelijke tor
waar ik een tijdje mee ga rijden
totdat ik alle resterende onderdelen en tijd heb gevonden voor de turbomotor in te bouwen.
[img]http://img694.imageshack.us/img694/2376/coupemet16vmotor.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
inmiddels is de kabelboom gemonteerd
en op de onderste 2 koelvloeistofsensoren(clio blok) in de cilinderkop na
alle stekkers thuis kunnen brengen(bedankt nog gerry
)
aan het blok zelf (uiterlijk) ga ik niks tot weinig doen..
wel gelijk 1 vraag.
waar moet deze(vacuum??) slang op aangesloten worden?
[img]http://img809.imageshack.us/img809/3203/vacuum16v1.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
of maakt deze ook deel uit van dat aktief koolfilter??
en kan ik deze afdoppen??(het is de bovenste slang)
deze loopt naar achter de cilinderkop
[img]http://img845.imageshack.us/img845/5221/vacuum16v2.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
en op de onderste 2 koelvloeistofsensoren(clio blok) in de cilinderkop na
alle stekkers thuis kunnen brengen(bedankt nog gerry

aan het blok zelf (uiterlijk) ga ik niks tot weinig doen..
wel gelijk 1 vraag.
waar moet deze(vacuum??) slang op aangesloten worden?
[img]http://img809.imageshack.us/img809/3203/vacuum16v1.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
of maakt deze ook deel uit van dat aktief koolfilter??
en kan ik deze afdoppen??(het is de bovenste slang)
deze loopt naar achter de cilinderkop
[img]http://img845.imageshack.us/img845/5221/vacuum16v2.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
voor de motorstekker
heb ik even snel een verloopstekker in elkaar geknoopt..
van de gtt naar de 16v kabelboom.
zodra alles 100% naar mn zin is.
soldeer ik alles en werk ik alles netjes af met krimpkous.
voor nu ging het me erom,dat ik niet in de originele stekker moest gaan knippen.
heb ik even snel een verloopstekker in elkaar geknoopt..
van de gtt naar de 16v kabelboom.
zodra alles 100% naar mn zin is.
soldeer ik alles en werk ik alles netjes af met krimpkous.
voor nu ging het me erom,dat ik niet in de originele stekker moest gaan knippen.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
mapsensor slang zit op het inlaatspruitstuk aan de bijrijderskantjacques schreef:Gaat dat slangetje niet naar je MAP sensor. (Inlaat druk, dat kleine rechthoekige kastje met stekker en 3 draden)
(onderaan) onder die soort van vriesdop.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: do 19 feb 2009 9:57
Heyy Andrews!
Hehe, komt er hier dan eindelijk eens wat schot in de zaak?
Heb je jezelf een deadline gesteld? Of is die net zo flexibel als bij mij ....grensverleggend zeg maar!
Succes want het ziet er naar uit dat genoeg te doen hebt! Het zijn serieuze plannen!
Zal binnenkort nog wel eens binnen wippen!
Grtzz Mario

Hehe, komt er hier dan eindelijk eens wat schot in de zaak?


Heb je jezelf een deadline gesteld? Of is die net zo flexibel als bij mij ....grensverleggend zeg maar!

Succes want het ziet er naar uit dat genoeg te doen hebt! Het zijn serieuze plannen!
Zal binnenkort nog wel eens binnen wippen!
Grtzz Mario

I love it when a plan comes together!
Kijk eens aan
Die slang is voor je rembekrachtiger
Heb je dit blok er nu in om te passen?

Die slang is voor je rembekrachtiger

Heb je dit blok er nu in om te passen?
Hee Andrews toch maar een topic gestart
Op je inlaatwokkel zitten 5 aansluitingen
Van L naar R : Carterventilatie
Dampabsorptievat (boven) Rembekr. (onder)
Mapsensor (boven) Br.stfdruk (onder)
Plaats maakt opzich niet zoveel uit maar zo zit het origineel op een 19

Op je inlaatwokkel zitten 5 aansluitingen
Van L naar R : Carterventilatie
Dampabsorptievat (boven) Rembekr. (onder)
Mapsensor (boven) Br.stfdruk (onder)
Plaats maakt opzich niet zoveel uit maar zo zit het origineel op een 19

-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Alweer een 5 16V erbij! Netjes hoor. Leuke stappen. Eest 1.4T daarna 1.8 16V en dan een 16V-T
Ik wil ooooook

Ik wil ooooook

-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
thanksMaLa schreef:Hee Andrews toch maar een topic gestart![]()
Op je inlaatwokkel zitten 5 aansluitingen
Van L naar R : Carterventilatie
Dampabsorptievat (boven) Rembekr. (onder)
Mapsensor (boven) Br.stfdruk (onder)
Plaats maakt opzich niet zoveel uit maar zo zit het origineel op een 19
kan ik weer verder..
verder iemand nog een idee welke stekkers er op de onderste sensoren
in de cilinderkop moeten??(koelvloeistof??)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
en kan ik deze schuifstekker ook maar niet thuisbrengen
ik ging van de oliedruksensor uit..
maar daar zit nu een schuifstekker met rode draad op.(van de donorauto waar hij uit kwam,clio 16v)
en deze is paars.
[img]http://img51.imageshack.us/img51/7971/lamda1.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
hij zit in de zelfde pvc ribbelbuis,als waar de startmotorbedrading in zit.
de stekker van de lamdasonde zit er naast.
wie weet het??

ik ging van de oliedruksensor uit..
maar daar zit nu een schuifstekker met rode draad op.(van de donorauto waar hij uit kwam,clio 16v)
en deze is paars.
[img]http://img51.imageshack.us/img51/7971/lamda1.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
hij zit in de zelfde pvc ribbelbuis,als waar de startmotorbedrading in zit.
de stekker van de lamdasonde zit er naast.
wie weet het??
Laatst gewijzigd door Andrews (supercinq) op zo 22 jan 2012 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
lambda denk ik
edit- lambda dus niet want die zit eraast..
hmm geen idee dan.
edit- lambda dus niet want die zit eraast..
hmm geen idee dan.

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
bdb sensor of lamda lijkt me
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
en wie heeft een een foto van een 5 met 16v motor?
ben namelijk erg benieuwd hoe andere de ecu monteren..
heb hem nu al op meerdere manieren geplaatst
maar blijf een behoorlijk stuk kabelboom overhouden
wat ik maar niet netjes krijg weg gewerkt.
het ligt bij volgende foto onder de ecu..
maar dat is geen passende oplossing.
hoe doen andere r5 16v rijders dit?
kabelboom inkorten?
of ecu achter het schutbord?
ben namelijk erg benieuwd hoe andere de ecu monteren..
heb hem nu al op meerdere manieren geplaatst
maar blijf een behoorlijk stuk kabelboom overhouden
wat ik maar niet netjes krijg weg gewerkt.
het ligt bij volgende foto onder de ecu..
maar dat is geen passende oplossing.
hoe doen andere r5 16v rijders dit?
kabelboom inkorten?
of ecu achter het schutbord?
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
bdp is 2 polig dus dat lijkt me niet. heb je wel de goede stekker voor de lambda?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
het gaat om de enkele paarse draad met schuifstekker..Danny van Duren schreef:bdb sensor of lamda lijkt me
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Ik heb/ had de ecu aan de bestuurders kant achter het schutbord , waarbij de kabelboom aan de bijrijderskant het schutbord inging en dan onderlangs naar de andere kant liep.Andrews (supercinq) schreef:en wie heeft een een foto van een 5 met 16v motor?
ben namelijk erg benieuwd hoe andere de ecu monteren..
heb hem nu al op meerdere manieren geplaatst
maar blijf een behoorlijk stuk kabelboom overhouden
wat ik maar niet netjes krijg weg gewerkt.
het ligt bij volgende foto onder de ecu..
maar dat is geen passende oplossing.
hoe doen andere r5 16v rijders dit?
kabelboom inkorten?
of ecu achter het schutbord?
[img]http://home.wxs.nl/~korme003/vijf/16v_inbouw.jpg[/img]
Over dat stekkertje , heeft de oliedruksensor niet toevallig 2 pootjes ?
Laatst gewijzigd door Steven(stk) op zo 22 jan 2012 21:10, 2 keer totaal gewijzigd.
das volgens mij de stekker van de circulatiepomp van je koelvloeistof
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
@steven
denk dat ik de ecu ook daar maar monteer.
enkel heeft de oliedruksensor bij mij maar 1aansluiting.
@mark
helaas dat pompje heb ik ook al aangesloten.
dat stekkertje paste enkel op dat pompje dus die was niet te missen.
denk dat ik de ecu ook daar maar monteer.

enkel heeft de oliedruksensor bij mij maar 1aansluiting.
@mark
helaas dat pompje heb ik ook al aangesloten.
dat stekkertje paste enkel op dat pompje dus die was niet te missen.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
@kool
de lamda is 3draads.
dus die zit goed hoor
de lamda is 3draads.
dus die zit goed hoor

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Die paarse draad is van de oliedruksensor achterop het blok.
De ecu heb ik op de zelfde manier als steven het heeft gedaan
De ecu heb ik op de zelfde manier als steven het heeft gedaan

-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
bedankt jongens
nog een paar klussen voor de boeg..
de renault5 kachelradiateur aansluitingen hebben een kleinere diameter
dan de 16v koelslangen..
hoe lossen we dit ''netjes'' op(dus geen pvc
)

nog een paar klussen voor de boeg..
de renault5 kachelradiateur aansluitingen hebben een kleinere diameter
dan de 16v koelslangen..
hoe lossen we dit ''netjes'' op(dus geen pvc

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
ik heb toen de dashboard kabelboom achter die van een gtt pas gemaakt (hoefde daardoor alleen de stekkers vanaf het dashboard naar de achterkant pas te maken). De oliedrukmeter etc op de plaats van de kachelbediening gemaakt. De computer had ik achter het schutbord.
alu verloopstukjes ertussen zettenAndrews (supercinq) schreef: de renault5 kachelradiateur aansluitingen hebben een kleinere diameter
dan de 16v koelslangen..
hoe lossen we dit ''netjes'' op(dus geen pvc)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
vandaag weer wat voorruitgang.
-ecu achter schutbord gezet.
-mapsensor achter schutbord.
-koelvloeistofreservoir+beugel gemonteerd.
-kachelradiateurslangen gemonteerd(met alu pijpjes ivm diameterverschil)
-massakabel van schutbord naar blok gemaakt.
[img]http://img820.imageshack.us/img820/3280/16vproject1.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
-ecu achter schutbord gezet.
-mapsensor achter schutbord.
-koelvloeistofreservoir+beugel gemonteerd.
-kachelradiateurslangen gemonteerd(met alu pijpjes ivm diameterverschil)
-massakabel van schutbord naar blok gemaakt.
[img]http://img820.imageshack.us/img820/3280/16vproject1.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
een plaat om de parafanbak mee af te dekken
is onderweg(thanks sieger
)
zodat je dadelijk de ecu en mapsensor niet meer ziet..
[img]http://img687.imageshack.us/img687/3914/16vproject2.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
wat nog te doen.
-startmotor aansluiten.
-constante + op de ecu zetten.
-gaskabel monteren.
-ecu vastzetten met de originele beugel van een 19.
-k&n openlucht filter monteren.(is onderweg)
-radiateur monteren(subframe aanpassen zodat de radiateur lager komt,hopelijk ben ik daar dadelijk met het 16v subframe vanaf )
-uitlaat monteren.(alles ligt klaar behalve de einddemper)
is onderweg(thanks sieger

zodat je dadelijk de ecu en mapsensor niet meer ziet..
[img]http://img687.imageshack.us/img687/3914/16vproject2.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
wat nog te doen.
-startmotor aansluiten.
-constante + op de ecu zetten.
-gaskabel monteren.
-ecu vastzetten met de originele beugel van een 19.
-k&n openlucht filter monteren.(is onderweg)
-radiateur monteren(subframe aanpassen zodat de radiateur lager komt,hopelijk ben ik daar dadelijk met het 16v subframe vanaf )
-uitlaat monteren.(alles ligt klaar behalve de einddemper)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Je bent lekker bezig drews! Heb je de voorbalk wel aangepast?
Anders kan de radiateur er alleen in zonder het blok er in
Anders kan de radiateur er alleen in zonder het blok er in

Dat kan ook wel maar dan is nogsteeds het probleem dat door het inlaatspruitstuk de radiateur wat naar voren moet om hem er uit te kunnen halen...
Ik heb een 2.0T motor van Volvo erin geknutseld die ook een veel te lange kabelboom had, de draden van bepaalde sensoren heb ik op lengte gemaakt (ingekort dus) en de ECU heb ik in de auto achter de zekeringkast gemonteerd. Daarvoor heb ik het afdekplaatje van de stuurkolom voor rechtsgestuurde modellen losgehaald, uitsparing in gemaakt, weer vastgepit en afgesmeerd 

Mrtn = Maarten