Om het autoloze gat te overbrengen kreeg ik van mijn baas tijdelijk een Volvo C30 T5 mee. Een heerlijke auto, maar door zijn automaat heb je haast geen snelheids beleving, daarbij is een auto als deze privé niet te betalen.
Na een lange zoektocht naar o.a. Opel Astra OPCs, Seat Leon Cupras en Lexus IS2xx'n liep ik bij toeval tegen een Megane RS F1 aan bij een garage in Bodegraven. Ik was niet bekend met deze auto en ben mij gaan inlezen, waarna ik al snel op dit forum belandde. Nadat ik in een vijftal RS'n gereden had, heb ik uiteindelijk mijn keuze laten vallen op de RS Trophy van clublid Jaap.j.
De bedoeling is om allemaal goodies te verzamelen in de winter maanden en die in de zomer te gaan installeren. Wat staat er op de boodschappen lijst:
- Audio installatie
Ik heb nog geen duidelijke guides kunnen vinden mbt het laten werken van de stuurbediening icm andere headunits (iemand een goede guide?). Maar in principe gaat mijn voorkeur uit naar een geavanceerdere HU.
Vanzelfsprekend zullen alle boxen vervangen worden door betere. Ik heb het geluk dat er al Pioneer TS-E1396 speakers geinstalleerd zijn, waardeloos geluid maar waarschijnlijk al aannemelijk beter dan de standaard speakers.
Ik heb nog een setje Soundstreams liggen, maar die zijn 16,5cm en ik moet die dus passend zien te maken zijn. Weet iemand waar ik een deurpaneel speaker gril kan scoren voor de Megane, ik wil wat gaan spelen met fiberglas?
- Geluidsinstallatie
Ik ben van plan voornamelijk langere stukken in de RS te gaan rijden, op het motor geluid na wil ik de auto dan ook zo stil mogelijk krijgen. Zoiezo is het verzwaren van de deurpanelen al cruciaal voor de toekomstige geluidsinstallatie. Ik heb al wat Dynamat op de kop getikt via Marktplaats, maar heb nog meer nodig, heeft iemand nog wat left overs liggen?
- Carbon accenten
Mijn B-stijlen zijn aardig uitgedroogd, en krijg deze na diverse bandelingen nog altijd niet mooi elegaal zwart. Zodoende overweeg ik aftermarket stijlen te kopen, zoals in deze foto.Heeft iemand hier al ervaring mee of kan mij naar een goede sloop wijzen waar ik vervangende stijlen kan kopen?
- Tunen
Zoals de meeste hier op het forum overweeg ik het chippen van de motor, maar dit heeft geen haast. De gebruikelijke betere luchtfilter, de blow off valve en eventueel een d-cat staan ook nog op't lijstje.
- Bijwerken
Aangezien het een tweedehands auto betreft zitten er hier en daar wat krasjes e.d. Deze wil ik deze maand zelf bij stippen met een lakstift, waarna ik de hele auto in de lente professioneel wil laten detailen om het helemaal af te maken.
Is iemand wellicht bekend met de kleurcodes van de '05 Trophy, zowel van de auto als de velgen?
Verder heeft de bestuurders stoel iets instapschade, iemand tips qua producten om dit te repareren?
- Stoel verlagen
Ik ben weliswaar maar 1.83m, maar gevoelsmatig zou ik voor 't mooie de stoelen net een tikkie lager hebben. Heeft iemand ervaring hiermee?
Ik heb gisteravond een setje 17" winterbanden en stalen velgen opgehaald, als het goed is komen vandaag de wielbouten binnen zodat ik eerdaags volledig klaar ben voor de winter

Momenteel staat de RS even bij de dealer, de airco moet bijgevuld worden. Zodoende moet ik jullie de eventuele fotos nog even verschuldigd blijven

Patrick.B nog bedankt voor alle info!