Oliepeilstok klimt omhoog

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
nd-photo.nl
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 23 mar 2011 11:32
Locatie: Cromvoirt

Beste Meganers.

Ik heb last van het feit dat de oliepijlstok omhoog klimt, waardoor er telkens kleine hoeveelheden olie "lekken" in de motorruimte. Ik heb de laatste keer al gezien dat bijv de dynamo ook al onder de olie zit, wat uiteraard niet goed kan zijn.

Inmiddels zit er een breather filter (ontluchtingsfilter) op, maar nog steeds klimt hij om hoog. Voorheen zat de standaardslang erop , die weer aangesloten was op de luchtfilterbuis. Toen zat er al olie in de slangen en ze waren voor de rest niet verstopt ofzo.

Wie weet nog wat het kan zijn?

-Meg1 Phase 1
-1.6e 8 klepper (K7M)
-Supersprint spruitstuk
-Pipercross Venom luchtfilter
-FSE Powerboost Valve
-NGK Iridium bougies

Zoals het er uitziet onder de motorkap (PBV staat er nog niet op)

[img]http://farm7.static.flickr.com/6005/5902139087_bbec2ec128.jpg[/img]
Bonnet view 04-07-2011 by AndyRamdin / ND-Photo.nl, on Flickr
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

je zou idd zeggen dat je carterventilatie niet in orde is waardoor hij zijn druk niet kwijt kan. slangen al eens los gehad schoongemaakt?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

sluit alles eens origineel aan en laat je motor lopen. Houdt dan je vinger eens op het 'rietje' waar je pijlstok in moet. Als je je vinger er amper op kunt houden, zijn je zuigerveren versleten. Er mag wel wat druk op staan, maar dan met de nadruk op 'wat' druk..
nd-photo.nl
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 23 mar 2011 11:32
Locatie: Cromvoirt

@Tom
Er zit nu direct op de uitlaat van de carterontluchting een ontluchtingsfilter, om ook de slangen uit te sluiten

@Haas
Dus met de pijlstok eruit en dan stationair laten lopen? Blok heeft al bijna 2 ton gelopen, zou dus zomaar kunnen ja :)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

haal die filter er maar eens af.. die kunnen ook het probleem veroorzaken
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

[img]http://farm6.static.flickr.com/5147/563 ... 1d47_z.jpg[/img]

leuke foto's ;)

zuiger veren kun je laten checken door middel van een compressie test. dan kun je die per cylinder met elkaar vergelijken en als er een groot verschil is dan weet je dat er wat is
nd-photo.nl
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 23 mar 2011 11:32
Locatie: Cromvoirt

Haha thanks :)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Sowieso hele vette foto's daar. Damn...

Maar volg inderdaad de 'vinger op de huls' tip :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
nd-photo.nl
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 23 mar 2011 11:32
Locatie: Cromvoirt

Zo eindelijk weer wat tijd na mn vakantie. Ik heb net mn auto stationair laten draaien en kon zonder problemen (voelde totaal geen druk om eerlijk te zijn) mn vinger op mn de pijlstok opening houden.

Compressie test moet ik nog doen, maar daar moet ik nog een tester voor halen
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

of laten doen?
nd-photo.nl
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 23 mar 2011 11:32
Locatie: Cromvoirt

Zijn de kosten niet echt (20euro) en is voor zover ik heb gelezen prima zelf te doen.
Plaats reactie