ik wil graag mijn airco verwijderen maar ik vind er geen multi riem voor heefd iemand een suggestie?.
het gaat om een renault clio 2.0 16v sport fase 2.
alvast bedankt
airco verwijderen
waarom zou je dat uberhaupt willen?
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Circuitauto mischien ?
riempje moet toch wel te vinden zijn, die kun je in alle soorten en maten krijgen bij de automaterialenzaak. ff een meetlintje er omheen knopen en de maat opschrijven, hebben ze er vast wel 1tje voor je. 

Maar om ff antwoord te geven, riemen zijn er maar in een paar types, je zoekt op watvoor riem je hebt, bijv de 6PK1010, waarbij de laatste cijfers voor de lengte in mm's staan.
Je meet met een touwtje even op wat de nieuwe lengte moet zijn en loopt langs de automatzaak en vraag om de 6PKxxxx met nieuwe lengte.
Misschien handig om ff een maat groter en kleiner mee te nemen en die andere terug te brengen als je klaar bent.
Peanuts
Edit: net te laat, maarrrr afgezien van minder gewicht op de vooras, zou ik em zeker laten zitten als je er nog eens mee op straat rijd voor de gein.
Als ie in m'n Williams zou zitten, zou ie ook nog gewoon gebruikt worden
Je meet met een touwtje even op wat de nieuwe lengte moet zijn en loopt langs de automatzaak en vraag om de 6PKxxxx met nieuwe lengte.
Misschien handig om ff een maat groter en kleiner mee te nemen en die andere terug te brengen als je klaar bent.
Peanuts

Edit: net te laat, maarrrr afgezien van minder gewicht op de vooras, zou ik em zeker laten zitten als je er nog eens mee op straat rijd voor de gein.

-
Net te laat Steve.Steven schreef:Maar om ff antwoord te geven, riemen zijn er maar in een paar types, je zoekt op watvoor riem je hebt, bijv de 6PK1010, waarbij de laatste cijfers voor de lengte in mm's staan.
Peanuts

-
Steven schreef:Ja en vooral wachten op het rechte eind van de ring is helemaal sauna...
Snap opeens ook die roofscoop van Tom H. ook wel...

Ik rijd op de Ring meestal met het rechte raam op een kiertje, maar dat was in de laatste uurtjes Ring ook al einde oefening. heb er nu maar eens een andere dashboardkabelboom in geknoopt op de hoop dat de meeste dingen nu wel weer werken.

scheelt die losse poulie in de vrijloop dan zoveel?
-
Ik moet altijd eerst 2 armen breken om ze open te krijgen langs de kooi heen.Steven schreef:Die klapraampjes blijven toch ook nog wel wat hebben, hoor je opkomend verkeer ook goed mee

-
als je de aircopomp wel wilt hebben zou ik het systeem van een megane coupe toepassen:
http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 4klein.jpg
Ik vrees alleen dat je dan een andere stuurbekrachtigingspomp nodig bent. Riem en steunen heb ik wel voor je liggen.
Laat ze hier maken lekker miepen op die schijtzware airco rommel, voor een circuit auto is het gewoon zonde van het gewicht
http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 4klein.jpg
Ik vrees alleen dat je dan een andere stuurbekrachtigingspomp nodig bent. Riem en steunen heb ik wel voor je liggen.
Laat ze hier maken lekker miepen op die schijtzware airco rommel, voor een circuit auto is het gewoon zonde van het gewicht
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Car: R19.R
Martijn snapt het 

bedankt allemaal voor het reageren op mijn vraag
.
gisteren hebben we de leidingen en radiator al weggehaald nu nog alleen de airco pomp verwijderen.

gisteren hebben we de leidingen en radiator al weggehaald nu nog alleen de airco pomp verwijderen.
-
Al die onderdelen heb ik op voorraad (gebruikt), eventueel inclusief dynamo (gebruikt) en multiriem (nieuw)Remon schreef:K-Tec heeft daar ook setjes voor:
http://www.k-tecracing.com/show_product ... 48&appid=2
Ik twijfel alleen of je de originele stuurbekrachtigingspomp kunt blijven gebruiken.
Die onderdelen op de k-tec site zijn gewoon de onderdelen die op een megane coupe 2.0 16v zonder airco zitten. Ik had dit eerst ook op mijn megane willen plaatsen, kwam er toen alleen achter dat de stuurbekrachtigingspomp te klein is om in die fitting te passen. Heb toen besloten om het compleet anders te doen en de stuurbekrachtiging weg te laten. Bij interesse even een PM.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Ik gebruik dezelfde beugel en de pomp van de megane 1 2.0 16v (en waarschijnlijk ook de 8V) past er gewoon tussen. Kijk anders even op h-base, waar die pomp nog meer in voorkomt.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
De pomp op een aircomegane is veel kleiner, dat is het probleem. op een megane zonder airco zit dezelfde stuurbekr.pomp als op een 19. welke er op een clio rs zit durf ik niet zeggen.jacques schreef:Ik gebruik dezelfde beugel en de pomp van de megane 1 2.0 16v (en waarschijnlijk ook de 8V) past er gewoon tussen. Kijk anders even op h-base, waar die pomp nog meer in voorkomt.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
Volgens mij dezelfde, met 3 boutgaten aan 1 zijde.
weet je wat het leukste is.
een ragnotti heefd geen airco dus ik vraag me af hoe ze dat dan gedaan hebben.
een ragnotti heefd geen airco dus ik vraag me af hoe ze dat dan gedaan hebben.