Megane 2000 - Centrale Vergrendeling - Sluit Niet

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Stinger81
Contacteer:

Hoi,

Ik zit al ruim een uur op internet te zoeken, maar krijg geen probleem gevonden dat er ook maar in de verste verte op lijkt.

Ik heb zojuist een Megane uit 2000 gekocht en toen ik thuis aankwam, kwam ik erachter dat de centrale vergrendeling het niet doet.

Hier een overzicht van wat de auto wel en niet doet:

Sleutel:
Sluiten/openen van individuele sloten, CV wordt niet geactiveerd, noch sluiten, noch openen

Afstandsbediening:
Sluiten: Lichten knipperen, geen geluid van sloten die geactiveerd worden, deuren niet gesloten
Openen: lichten knipperen, sloten worden ontgrendeld. (Ik heb alle sloten handmatig erop gezet en ze worden allemaal geopend door de CV.)

Knop op dashboard:
Sluiten: Er gebeurt niets, geen geluid, niet op slot
Ontgrendelen: Probeert te ontgrendelen. (Heb overigens niet geprobeerd mezelf in te sluiten... ;) )

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?

Zekering lijkt in orde, net als de bedrading, omdat de CV ontgrendeld. Voor de zekerheid heb ik een andere zekering geprobeerd (zelfde resultaat) en ook met de zekering eruit (geen enkel resultaat).
De afstandsbediening lijkt ook in orde, aangezien ik de auto daarmee kan ontgrendelen.
Tom
Moderator
Car: MB

Welkom hier.

Garantie wellicht? Of een reserve sleutel?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Stinger81
Contacteer:

Geen van beide.

Heb de tweede sleutel al geprobeerd.
Robke
Car: Lexus IS250

Dan zou ik de bedrading eens doormeten, misschien zit er een draadbreuk ergens.
Het zou ook nog kunnen dat het relais een beetje gaar is, die zit waarschijnlijk ergens onder het dashbord vlakbij de zekeringkast verstopt.
Stinger81
Contacteer:

Wordt er voor het vergrendelen en ontgrendelen dan gebruik gemaakt van verschillende relais en/of dradenparen?
Robke
Car: Lexus IS250

Ja, in die tijd zat er nog (vrijwel) geen Canbus in een auto. ;)
Het relais is een groot relais wat zowel het openen als sluiten regelt, maar er zitten meerdere spoelen in.
Bij een normaal systeem zoals in de Megane heb je een open- en sluitdraad die afzonderlijk werken.
Plaats reactie