Allereerst de storing: soms is er geen stationair toerental, zowel benzine als gas. Hij start gewoon op de choke, geen probleem. Zodra de choke er af is heb ik geen stationair toerental. Na een paar keer starten met gaspedaal ingedrukt en dan los laten om stationair te gaan lopen valt hij eerst een paar keer weer uit en dan opeens blijft hij rond 500 rpm hangen en gaat dan weer een beetje onregelmatig naar de standaard 750 rpm. En dan kan ik vaak rond de 20 km rijden en dan is het weer mis. De auto rijdt verder prima op benzine en op gas, dus de MAP-sensor zal wel goed zijn. Verder heb ik de stappenmotor op het gasklephuis vervangen.
Wat ik weet van het stationair systeem:
- Op het gaskleppenhuis zit een actuator die het stationair toerental regelt
- Er zit een sensor op de gasklep zelf (gaskleppositiesensor) en ik gok dat die aangeeft wanneer er stationair toerental nodig is.
- Heeft de BDP-sensor iets te maken met dit verhaal?
Wie kan dit lijstje aanvullen of een mogelijke oplossing aandragen?
