Goed, ik ben Martijn en heb hiervoor een Fiat Coupe 16v Turbo gehad. Erg leuk, maar niet erg betrouwbaar en voor dagelijks gebruik absoluut niet praktisch. (Verbruik 1:7, etc). Vandaar de Coupe verkocht, toen een Volvo S40 gekocht voor het comfort. Ook leuk en erg goed gebouwd, maar de 1.8 met 120 pk was niet erg spannend te noemen. De Volvo dus weer verkocht en toen op jacht naar een Clio RS! Ik heb de Clio altijd al interessant gevonden, en na een paar ritjes in de RS van een vriend van mij was ik verkocht.
Uiteindelijk afgelopen November aangekomen bij dit exemplaar:
[img]http://i234.photobucket.com/albums/ee26 ... 284036.jpg[/img]
Uit 2001, 96.000 km, nieuwe distributieriem en remschijven+blokken rondom. Altijd dealeronderhouden, compleet standaard, dikke stapel facturen en van de 2e eigenaar gekocht. Enige is het 3-cijferige kenteken, auto is gewoon in NL geleverd maar de eerste eigenaar werkte voor een buitenlandse organisatie in nederland, en dan heb je recht op een BTW/BPM -vrij 'BN' kenteken. Tot er een nieuwe eigenaar komt die dat niet heeft, dan moet er een nieuw kenteken aangevraagd worden.
Om de Clio toch een beetje aan te pakken heb ik al wat dingetjes gedaan:
Klein beurtje
[img]http://i234.photobucket.com/albums/ee26 ... gevuld.jpg[/img]
RS Tuner aangeschaft
Jemig wat maakt dit een verschil zeg.. vooral onder in de toeren trek je al een stuk makkelijker op!. En, de auto is een stuk zuiniger, met flink gas geven 1:12, met woon werk (en wel een beetje bewust rijden) 1:15.
[img]http://i234.photobucket.com/albums/ee26 ... 860a3e.jpg[/img]
Audio ingebouwd
Bestaande uit een composet van het Israelische high-end merk Morel, 3 kanaals versterker van Audison en subwoofer van Rockford Fosgate.
[img]http://i234.photobucket.com/albums/ee26 ... a67c90.jpg[/img]
[img]http://i234.photobucket.com/albums/ee26 ... 547af0.jpg[/img]
RVS systeem van BTB
Wilde toch een wat meer 'fruity sound', en ben op zoek gegaan naar een mooi systeem voor de RS. Ik wilde per-se de stealth look houden, en liever geen érg luid systeem. Het systeem van BTB is kwalitatief gezien echt top, qua geluid ook erg mooi maar soms nog wel wat luid op bepaalde toerentallen.
[img]http://i234.photobucket.com/albums/ee26 ... 9d138c.jpg[/img]
[img]http://i234.photobucket.com/albums/ee26 ... 21ad4c.jpg[/img]
Stuur opnieuw laten bekleden
Laten doen bij Sattlerei Andrei Stafjew! http://www.lederlenkrad.de. Kwaliteit is super, en ik vind de kleurencombo erg goed geslaagd met de rest van het interieur.
[img]http://i234.photobucket.com/albums/ee26 ... 7650ff.jpg[/img]
[img]http://i234.photobucket.com/albums/ee26 ... bbf490.jpg[/img]
[img]http://i234.photobucket.com/albums/ee26 ... c2511f.jpg[/img]
Wielen grondig reinigen
Na 10 jaar zijn de wielen er niet beter op geworden

[img]http://i234.photobucket.com/albums/ee26 ... 042beb.jpg[/img]
[img]http://i234.photobucket.com/albums/ee26 ... c7b638.jpg[/img]
[img]http://i234.photobucket.com/albums/ee26 ... e9c2cd.jpg[/img]
Tijd voor een goede detail beurt!
Ik ben zelf eigenaar van een webshop in detailing producten, dus het lag voor de hand om de Clio ook eens goed aan te pakken!.
Foamen:
[img]http://i234.photobucket.com/albums/ee26 ... 8649c7.jpg[/img]
Kleien:
[img]http://i234.photobucket.com/albums/ee26 ... Kleien.jpg[/img]
Polijsten:
[img]http://i234.photobucket.com/albums/ee26 ... Swirls.jpg[/img]
[img]http://i234.photobucket.com/albums/ee26 ... e2c465.jpg[/img]
[img]http://i234.photobucket.com/albums/ee26 ... cf3a3a.jpg[/img]
En hoe hij er nu bijstaat:
[img]http://i234.photobucket.com/albums/ee26 ... f98b81.jpg[/img]
To do's!
- Spacers onder de stoelrails verwijderen voor lagere zit (-10mm).
- Schokbrekers vervangen door splinternieuwe (V+A)
- Eibach Pro Line veren monteren
- Green vervangingsluchtfilter
- Toch een andere radio dan OEM?
- Grotere (16 inch) velgen? (OZ Superturismo/TD Pro Race 1.2's)
Bedankt voor het lezen! Ik zal proberen alle toekomstige wijzigingen bij te houden.
Groet Martijn