[img]http://img4.imageshack.us/img4/8067/cliot.png[/img]
Hoi ik ben Maarten en heb nu bijna 2 jaar deze clio uit 2006 (2e hands dus). Ben er ook al een paar keer mee naar de nordschleife geweest waar ik door iedereen voorbij geknald werd omdat mijn clio te traag is! Aan die traagheid wil ik iets doen. Ik zat te denken aan chiptuning of een turbootje en hoop iemand dat jullie daar verstand van of ervaring mee heeft!
Renault Clio 1.6 16V 110 pk
Welkom hier! 
Tja, dat vermogen... Eigenlijk zit er niet zo heel veel meer in de 1.6 16V. Chippen kan, maar verwacht er geen bakken met vermogen van. Als je 10 PK wint, mag je echt heel erg in je handjes klappen.
Een turbo op je auto schroeven kan, maar is kostbaar. Er moet veel aangepast worden om dat voor elkaar te krijgen en dan moet je jezelf afvragen of het niet veel beter is om met een andere basis te beginnen: 2.0 16V RS.
Anyway... Succes en veel forumplezier hier! Hopelijk zien we je op de openingsmeeting.

Tja, dat vermogen... Eigenlijk zit er niet zo heel veel meer in de 1.6 16V. Chippen kan, maar verwacht er geen bakken met vermogen van. Als je 10 PK wint, mag je echt heel erg in je handjes klappen.
Een turbo op je auto schroeven kan, maar is kostbaar. Er moet veel aangepast worden om dat voor elkaar te krijgen en dan moet je jezelf afvragen of het niet veel beter is om met een andere basis te beginnen: 2.0 16V RS.
Anyway... Succes en veel forumplezier hier! Hopelijk zien we je op de openingsmeeting.

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
welkom hier 

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Welkom hier, mooie auto kerel.
Maar dat vermogen, wees blij met wat je hebt.
Op het circuit zal je misschien voorbij worden gereden op het rechte eind, de bochten is een ding waar je meer kan verwachten als je aan de gang gaat met de wegligging, meer in ieder geval dan met simpele chip.
De 10 pk winst zal je nooit halen, enige winst is een beter oppakkende motor.
Ik zou zeggen, spaar voor een Clio RS.......turbootje zal je enkele duizenden eurootjes gaan kosten........staat een leuke blauwe Clio RS te koop hier op de site......ook te vinden op Marktplaats.
Maar dat vermogen, wees blij met wat je hebt.
Op het circuit zal je misschien voorbij worden gereden op het rechte eind, de bochten is een ding waar je meer kan verwachten als je aan de gang gaat met de wegligging, meer in ieder geval dan met simpele chip.
De 10 pk winst zal je nooit halen, enige winst is een beter oppakkende motor.
Ik zou zeggen, spaar voor een Clio RS.......turbootje zal je enkele duizenden eurootjes gaan kosten........staat een leuke blauwe Clio RS te koop hier op de site......ook te vinden op Marktplaats.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Welkom hier! En zoals meerdere al gezegd hebben kan je beter met een rs beginnen. Dan heb je ook meteen het onderstel en remmen mee 

Bedankt voor dit hartelijk welkom. De Clio RS vind ik heel mooie. Als een turbootje al snel 2000 euro kost kan ik zeker beter mijn auto verkopen en voor de rs gaan. Maar dat kan ik nu even niet betalen
Ik zag op unlimitedtuning.nl staan dat je van 110 naar 120 pk kan en van 148 Nm naar 167 Nm. In pk lijkt dat niet zo spannend maar 20 Nm extra is toch best wat of niet?

Ik zag op unlimitedtuning.nl staan dat je van 110 naar 120 pk kan en van 148 Nm naar 167 Nm. In pk lijkt dat niet zo spannend maar 20 Nm extra is toch best wat of niet?
Ik geloof er eigenlijk weinig van... Weet iemand of er al eens zo'n blokje is gemapt bij Fast Chip? Dan weten we het zo... 
Een chip-fabrikant kan natuurlijk makkelijk van alles zeggen. Voor- en nameting geven altijd het beste beeld.

Een chip-fabrikant kan natuurlijk makkelijk van alles zeggen. Voor- en nameting geven altijd het beste beeld.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Met Fastchip daar wel een mailtje of wat aan gespendeerd, ook nog met hem en Jo daarover gesproken tijdens de dynodag in Goes.Merijn schreef:Ik geloof er eigenlijk weinig van... Weet iemand of er al eens zo'n blokje is gemapt bij Fast Chip? Dan weten we het zo...
Een chip-fabrikant kan natuurlijk makkelijk van alles zeggen. Voor- en nameting geven altijd het beste beeld.
De Twingo RS is gedaan en die winst was hooguit 4 pk, is natuurlijk een al veel verder uitgeknepen motortje dan de "standaard" 1.6, maar krom gezegd is het een 1.6 met diverse ingrepen ( in-uitlaat spruitstuk ) om tot de 133 pk te komen......zou je met een simpele chip dus maar zo even 10pk en dikke 20nm uit de motor toveren.......
Dikke poep dus die 10 pk en 20nm......laat je niks wijsmaken......
Wat was dat ook alweer........cafe peekaas, doen het goed bij de borrel
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
weer zo'n bedrijf dat een kort leven beschoren is.
Maar deze vind ik nog steeds de beste:

Maar deze vind ik nog steeds de beste:
RN_Style schreef:Ik heb me geinformeerd voor een sport uitlaat.... Daar lag de prijs tamelijk deftig in het algemeen. Hij had mij iets aangeboden: een einddemper tussen de 70 en 150€ met vermogen winst tot max 50%... ?
Ik ben nie dom e maar mijn paar nuttige cellen in men hoofd zegt dat dit nie kan...
Da maak je mij niet wijs dat men autotje plots van 65 pk 97 pk zou gaan e?
Toch zou het zo moeten zijn volgens die mens. Nogtans zit hij al 30 jaar in het vak...
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !