Beenruimte in een Clio

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
JeffreyGT
Contacteer:

Ik heb een probleem ik ben 1.98 en zou heel graag een Renault Clio (Williams het liefst) willen rijden. Alleen zit ik met een klein of groot probleem (ligt er natuurlijk aan van welke kant je het bekijkt :p) en dit is beenruimte.

Nu is mijn vraag wat zijn de mogelijkheden om de auto aan te passen. Zodat ik wat meer beenruimte krijg. Ik hoop dat er wat mogelijkheden zijn en dat het niet al te omslachtig wordt.
Alvast bedankt voor het meedenken en reageren!
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

set kuipstoelen, en een deepdishstuur. :wink:
antoine
Car: Renault Clio III RS

Ik ben ook niet al te klein, maar na montage van een iets kleiner stuur en een stuurnaaf verlenger kan ik (vrij) gemakkelijk mezelf bewegen in de auto.

[img]http://94.100.114.167/1008300001-100835 ... _lBDm.jpeg[/img]

ps dit is een tijdelijk stuur, het goede stuur ligt in de doos te wachten om terug gemonteerd te worden.
JeffreyGT
Contacteer:

Het liefst laat ik de auto in zijn originele staat, maar als het echt niet anders kan, is een ander stuur met stuurnaaf opzich een goede optie. Maar nu is mijn vraag of het rails van de stoelen te verlengen is. Zodat ik het interieur onaangepast laat en toch de stoel één of twee standjes verder naar achteren kan zetten. Dit zou natuurlijk de ideale oplossing zijn.

Alvast bedankt voor het meedenken!!
Steven
Car: M536

Rails verlengen lijkt me niet echt een optie, je zou de gaten van het frame op de middentunnel gemakkelijk kunnen verplaatsen, alleen degene aan de buitenzijde wordt het toch weer lastiger, al moet een paar cm er nog wel inzitten.

Hoe zit je met hoofdruimte dan of wil je de stoel enorm achterover laten leunen met lang stuur?

Met een (kuip)stoel direct tegen de bodem, kun je wel lekker laag gaan zitten, ik zit nu ook een cm of 10 lager, heerlijk :)
antoine
Car: Renault Clio III RS

Buitenste zal ook wel gaan wanneer je een ijzeren strip monteert op de originelen punten en dan de rails monteert op deze strip..maarja..beun de haas. :)
JeffreyGT
Contacteer:

Hoofdruimte is geen probleem heb alleen enorme moeite met beenruimte (lange benen |: ). Mijn knieën zitten naast het stuur en krijg me handen er niet tussendoor, als ik een scherpe bocht moet maken. Nogal vervelend. :-(
Steven
Car: M536

Toch als je ook zakt met de hele stoel, krijg je opeens ook een zee aan beenruimte, bij mij was het zoveel dat ik de stuurkolom maar wat heb verlaagd :)

Maar een strip is op zich niets mis mee, vooral niet als je een hoeklijn pakt, das nog steviger.
Stuurverlenger, komt het stuur ook wat hoger mee door de hoek en dan evt. nog een wat kleiner stuur.

Klaar...
Plaats reactie