Ruitenwisserpomp

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
Smoothy
Contacteer:

Beste ........,

Sinds gisteren ben ik erachter gekomen dat mijn ruitenwisserpomp niet doet sproeien. Waardoor mijn ramen vies blijven. Ik dacht eerst dat de tank leeg was.
Maar deze zit tot de rand toe vol.

Nou heb ik een slangetje los getrokken en met een luchtpistool zachtjes terug gespoten om te kijken of de slang verstopt zat. Maar dat is niet het geval. Ook de
sproeiers heb ik doorgeprikt en zijn schoon.

De pomp maakt wel geluid als ik hem aan zet. (Gewoon normaal) Zou hij dan verkeerd om draaien of is hij kapot ?

Graag zou ik willen weten hoe ik dit kan maken of kan oplossen. En hoe ik het beste alles los kan halen om bij de ruitenwisserpomp te komen.

Alvast bedankt voor jullie tips en surgesties.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Het gaat om een clio phase 2 type 2
Maarten-Jan
Car: R19.R

Pompje kapot, kan geen druk meer opbouwen. Vervanging is niet zo moeilijk, je moet alleen even uitzoeken welke je nodig hebt. Als het goed is zitten er namelijk 2 op het reservoir, 1 voor achter en 1 voor voor. Ze zitten geklikt dus eenvoudig los te halen. Ze zijn ook uitwisselbaar, dus als je nou zoiets hebt van zolang de nieuwe er nog niet is kun je voor ook omwisselen met die voor achter.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

is idd het pompje. Heb ik ook een keer gehad. Is niet zo heel duur als je hem met korting kan krijgen.
Smoothy
Contacteer:

Ik heb alles even los gehaald en kwam er achter dat het pompje erg slecht was dus heb een nieuwe besteld. Kosten vielen wel mee € 44,- incl BTW
Richard

Sorry voor het ophalen, ik heb hetzelfde probleem met mjjn twingo rs. Pomp hoor je niet meer zodra je de hendel gebruikt.
Nu is mijn vraag is deze pomp bij de twingo ook zo makkelijk te vervangen en waar zit die ongeveer?

Ik zou er erg geholpen mee zijn als iemand mij dit kan vertellen (Y)
Richard

Is er niemand die mij hierbij kan helpen?? (I)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Richard schreef:Is er niemand die mij hierbij kan helpen?? (I)
rechter wielkuip er even uih halen en dan zie je het reservoir zitten volgens mij. En anders de voorbumper er af en je kan er zeker bij. ;-)
Richard

Super! Ga ik daar eens mee aan de slag :) (Y) (Y)
Plaats reactie